Gå til innhold

Vaske gulvkluter i vaskemaskin?


Gjest Vet ikke helt

Anbefalte innlegg

Gjest Vet ikke helt

Kanskje dumt spørsmål, men jeg har nettopp flyttet for meg selv ;)

Kan jeg vaske gulvkluter i oppvaskmaskinen sammen med håndkler og sengetøy og sånn? Altså på 60 grader.. Det er First Price-kluter, håper ikke de går i oppløsning?:) De er nemlig vanskelig å vaske med, setter seg igjen støv overalt på gulvet.. Så håpet kanskje det kunne hjelpe med en runde i vaskemaskinen.

Noen som vet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker å vaske sånne ting sammen på 90, men det er delte meninger om dette, mange mener det er uhygienisk uansett å blande vasken sånn.

Gjør som du synes er best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg vaske gulvkluter i oppvaskmaskinen sammen med håndkler og sengetøy og sånn?

Ville hatt kopper, glass og kjeler i oppvaskmaskinen og klær og tøy og gulvkluter i vaskemaskinen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hatt kopper, glass og kjeler i oppvaskmaskinen og klær og tøy og gulvkluter i vaskemaskinen  ;)

:ler:

Til trådstarter; jada, jeg hiver de inn i maskinen på 60 grader med annen vask

*også flyttet hjemmefra*

Jeg vil egentlig ha et moppestativ da, for det er så mye lettere å vaske med, men pappa sier mopper ikke skal i vanlig maskin - men jeg tenkte å prøve likevel - hvis jeg bare tar av alle støvdotter etc... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dumt spørsmål, men jeg har nettopp flyttet for meg selv ;)

Kan jeg vaske gulvkluter i oppvaskmaskinen sammen med håndkler og sengetøy og sånn? Altså på 60 grader.. Det er First Price-kluter, håper ikke de går i oppløsning?:)  De er nemlig vanskelig å vaske med, setter seg igjen støv overalt på gulvet.. Så håpet kanskje det kunne hjelpe med en runde i vaskemaskinen.

Noen som vet?:)

Har du sengetøy i oppvaskmaskinen? :grine2: Det bruker man vaskemaskinen til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carmensita

:ler: Ta deg en tur på Biltema og kjøp deg en mopp du! og - ikke vask d sammen med sengetøy og håndklær! Evt. lo fester seg på håndklær, og det er ekkelt å blande mopper og kluter med annen vask...... Vask d alene på et hurtigprogram, minimum 60 gr, ikke skyllemiddel.

Lykke til!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil egentlig ha et moppestativ da, for det er så mye lettere å vaske med, men pappa sier mopper ikke skal i vanlig maskin - men jeg tenkte å prøve likevel - hvis jeg bare tar av alle støvdotter etc...  :sjarmor:

Din far har helt rett, gammeldagse mopper med lange tråder skal IKKE i vaskemaskina fordi trådene løsner, forsvinner ut av de må hullene og fester seg rundt div beveglige deler... :sjenert: Men du kan bruke microfibermopper med korte tråder, og da er det ikke noe problem. Bare husk å skylle de før du putter i maskina, rusk og rask har ingenting der å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din far har helt rett, gammeldagse mopper med lange tråder skal IKKE i vaskemaskina fordi trådene løsner, forsvinner ut av de må hullene og fester seg rundt div beveglige deler... :sjenert:  Men du kan bruke microfibermopper med korte tråder, og da er det ikke noe problem. Bare husk å skylle de før du putter i maskina, rusk og rask har ingenting der å gjøre ;)

Jeg vet at han har rett desverre... Har fått noen andre sånne korte av han, men har bare to - skal tigge meg til noen flere jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente
Din far har helt rett, gammeldagse mopper med lange tråder skal IKKE i vaskemaskina fordi trådene løsner, forsvinner ut av de må hullene og fester seg rundt div beveglige deler... :sjenert:  Men du kan bruke microfibermopper med korte tråder, og da er det ikke noe problem. Bare husk å skylle de før du putter i maskina, rusk og rask har ingenting der å gjøre ;)

De moppene med lange tråder legges i vaskeposer...

Jeg vasker mopper, gulvklutter, og kjøkkenkluter på 95 grader, eller 90 som det er på den nye maskinen. Da blir det rent. De får en maskin alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint putte dem i vaskemaskinen, og 60 grader holder nok. JEg ville ikke blandet det med så mye annet, pga støvet (når de er bruklti alle fall, men når de er rene og nye, så er de jo rene da) Og jeg ville ikke blandet det med KJØKKENKLUTNENE i alle fall... gulvkluter og støvkulter blander jeg, men kjøkkenkluter og håndklær, de blander jeg ikke med annet enn hverandre. Jada, det blir ent på 90 grader, fo all del, men det er støv og hår og skitt på gulvet som jeg likvel ikke, kokt eller ei, vil ha på det jeg deretter skal tørke oppvasken med...

Men alle har hver sin løsning på dette. En får finne sin egen løsning, etter hva som passer en selv.

Men selvsagt kan gulvkluter vaskes i maskin, bare skyll av den først. Men micorfibermopp er mye lettere å vaske rent med, og tørmoppen er en fin erstatter for støvsugeren, gjør en mye bedre jobb på støvete gulver. Så det er ikke en dum investering det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du fint gjøre. Jeg vasker gulvfillene sammen med håndklær osv på 60 grader. De eneste klutene som får egen behandling er de jeg vasker badet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...