Gå til innhold

Covid, smitte


norw

Anbefalte innlegg

norw skrev (8 timer siden):

En annen kompis ville at vi tre skulle ta en øl på fredag, som jeg takket nei til uten å oppgi en grunn. Håper at de skjønner hvorfor, og så får de bare mene at jeg overdramatiserer.

Jeg var ute på byen i går, på en dames initiativ, som har mast om et halloween-arrangement en stund, og covid-kompisen min skulle naturligvis være med.. Jeg satt lengst mulig unna ham, som heldigvis var der det var plass da jeg kom, men han bytta masker og hatter med de andre.

Da han dro derifra fordi han følte seg dårlig (😑) kom han bort til meg og fikk inntrykk av at han ville ta meg i hånda som et slags hade, men jeg var lunken og det ble ikke noe av.

Mulig at han så at jeg klemte en annen kar som jeg jeg kjenner via ham tidligere på kvelden, men han får bare evt være furt for at jeg klemmer andre og ikke vil ta ham i hånda engang selv om han er min nærmeste kompis. Mulig at han skjønner hvorfor.

Ja, han følte seg dårlig og har tatt mange tester iløpet av pandemien. Første gangen han har testet positivt. Jeg har antagelig ikke hatt covid ennå.

Altså, var du så nær han så er sansynligheten stor for at du er smittet. Covid er luftsmitte (kilde CDC). Det beveger seg som røyk i rommet. Så jeg vil tippe du begynner å kjenner på det om 3-4 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sermina skrev (4 timer siden):

Altså, var du så nær han så er sansynligheten stor for at du er smittet. Covid er luftsmitte (kilde CDC). Det beveger seg som røyk i rommet. Så jeg vil tippe du begynner å kjenner på det om 3-4 dager.

Ja, jeg var sikkert nærme nok til å bli smittet, men det er jo rart at jeg neppe har hatt covid ennå mtp hvor lenge pandemien har vart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (7 timer siden):

Ja, jeg var sikkert nærme nok til å bli smittet, men det er jo rart at jeg neppe har hatt covid ennå mtp hvor lenge pandemien har vart.

Må jo ha ett smittestoff, så er ikke bare som en røyk i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (9 timer siden):

Ja, jeg var sikkert nærme nok til å bli smittet, men det er jo rart at jeg neppe har hatt covid ennå mtp hvor lenge pandemien har vart.

Det er ikke noen pandemi lenger. Det er en helt vanlig luftveissykdom som alle andre. 

Endret av Barbalala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det ikke er påbudte restriksjoner lenger så er det dårlig gjort å gå rundt å smitte andre! Er økt sjanse for å få long covid om han går ut å drikker så kort tid etter også.. Ikke veldig ansvarsfull.

Endret av Silkedyne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...