Gå til innhold

Krampe i leggene, tidlig symptom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de siste fire dagene hatt krampe i leggene og under føttene hver kveld. Aldri vært plaget med dette før. IKM er på lørdag. Tilfeldig, eller noen som har opplevd kramper som tidlig tegn på graviditet?

Anonymkode: 511bc...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en test? Du er jo såpass nærme IKM nå. Regner med at det er deg som har 4-5 andre innlegg her allerede. En test er eneste måte å finne ut av det på. 

Anonymkode: abf1a...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ta en test? Du er jo såpass nærme IKM nå. Regner med at det er deg som har 4-5 andre innlegg her allerede. En test er eneste måte å finne ut av det på. 

Har ingen andre innlegg her, nei :) Gidder ikke kaste bort tester på å teste før ikm. Lurte på om noen hadde opplevd det som et symptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må du være så frekk I svaret ditt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre ikke det er et tidlig tegn. Ja gravide har leggkramper, men gjerne litt uti svangerskapet (typ over halveis). Jeg er feks i uke 36 og har ikke hatt leggkrampe 😅 og googler du er det ikke en ting som står på listen av tidlige symptomer. 

Hvis du ikke ønsker å bruke tid på å teste noen dager før IKM (som de aller fleste får positiv test på) kn det være lurt å ikke legge for mye i symptomer da det er med på å øke skuffelsen på samme måter som tester, med unødvendig pining av håp. Sier det av egen erfaring etter å ha vært langtidsprøver og sett mange veldig skuffa her ikke på KG. Har likevel forståelse for at man blir håpefull, og jeg ønsker selvsagt at uavhengig av krampene at du er eller snart blir gravid! 

Anonymkode: 3e830...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror dessverre ikke det er et tidlig tegn. Ja gravide har leggkramper, men gjerne litt uti svangerskapet (typ over halveis). Jeg er feks i uke 36 og har ikke hatt leggkrampe 😅 og googler du er det ikke en ting som står på listen av tidlige symptomer. 

Hvis du ikke ønsker å bruke tid på å teste noen dager før IKM (som de aller fleste får positiv test på) kn det være lurt å ikke legge for mye i symptomer da det er med på å øke skuffelsen på samme måter som tester, med unødvendig pining av håp. Sier det av egen erfaring etter å ha vært langtidsprøver og sett mange veldig skuffa her ikke på KG. Har likevel forståelse for at man blir håpefull, og jeg ønsker selvsagt at uavhengig av krampene at du er eller snart blir gravid! 

Takk for tips, men er selv langtidsprøver (snart 3 år), og har alltid masse PMS symptomer før mens, så er ikke noe symptomjeger. Dette er første gang jeg ikke har PMS symptomer, men mye kramper, så derfor lurte jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips, men er selv langtidsprøver (snart 3 år), og har alltid masse PMS symptomer før mens, så er ikke noe symptomjeger. Dette er første gang jeg ikke har PMS symptomer, men mye kramper, så derfor lurte jeg

Og jeg svarte bare? Og svarte nok så hyggelig, til tross for at et google søk er enda enklere enn å stille spørsmål her, hvor du vil få gode svar fra feks nhi som er mer riktig plass å søke god info enn på et privat kvinneguiden forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk finner masse symptomer de kobler til graviditet, noe som mest sannsynlig bare er helt tilfeldig. Uansett om noen har opplevd kramper, så betyr ikke det at du er gravid🤷‍♀️ Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan teste seg.

Anonymkode: 35e08...bf2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er gravid nå i uke 18 og før jeg fikk positivt graviditetstest hadde jeg masse PMS symptomer,JEG trodde alltid det var graviditet og ble superskuffa hver gang det var negativ test. Helt fram til den måneden jeg testet positivt. Da hadde jeg ingen symptomer, kom bare plutselig på at «shitt jeg skal jo ha mensen nå også føler jeg meg SÅ bra» så trodde aldri testen var positiv 😂

Anonymkode: 0d212...a93

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og jeg svarte bare? Og svarte nok så hyggelig, til tross for at et google søk er enda enklere enn å stille spørsmål her, hvor du vil få gode svar fra feks nhi som er mer riktig plass å søke god info enn på et privat kvinneguiden forum.

Jaja, mente ikke å være frekk om du følte det. Men lurte på om noen hadde erfaringer, vet at jeg kan Google, men alle er jo forskjellige, derfor lurte jeg. Men jeg testet positivt i dag, så for meg var dette trolig et symptom ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg stilte et spørsmål, trodde det var formålet med forumet. Vet så klart at man kan ta en test, men når man har prøvd i 3 år er det måte på hvor mye penger man skal sløse bort på tester. Lurte bare på om noen hadde erfaring med det ☺️
Jeg testet iallfall positivt i dag, så for meg har nok krampene vært et symptom. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager at jeg stilte et spørsmål, trodde det var formålet med forumet. Vet så klart at man kan ta en test, men når man har prøvd i 3 år er det måte på hvor mye penger man skal sløse bort på tester. Lurte bare på om noen hadde erfaring med det ☺️
Jeg testet iallfall positivt i dag, så for meg har nok krampene vært et symptom. 

Null stress. Det koster ikke noe å spørre. Det er mange tanker og greier i den perioden, greit å lufte litt.

Gratulerer! Håper det holder hele veien hjem🥰

Anonymkode: 049ef...cfd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggkramper er ofte mangel på magnesium. Kanskje du skal ta en blodprøve hos legen for å finne ut om du mangler noe? :)

Anonymkode: 12169...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...