AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #41 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Folk ja, værsegod. Men ikke foreldre i en bhg du er nyansatt pedleder i. Anonymkode: 7c689...27c Nei Gud forby on det skjedde Anonymkode: 6d4c9...cbc
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #42 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg jobber som pedagogisk leder. Selvfølgelig skulle hun ha håndhilst og presentert seg ordentlig ved første møtet. Jeg ville ha sett ann litt, hvis hun fortsetter sånn ville jeg ha tatt det opp. Hver morgen møter vi foreldre og barn i garderoben. Så viktig at alle føler seg sett og velkommen😊 Bruker også god tid ved henting. Ser flere over skriver at kommunikasjon med foreldre er ikke så viktig. Der er jeg helt uenig. For å få til et godt samarbeid er man totalt avhengig av god kommunikasjon i hverdagen. Anonymkode: 0af96...24a 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #43 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber som pedagogisk leder. Selvfølgelig skulle hun ha håndhilst og presentert seg ordentlig ved første møtet. Jeg ville ha sett ann litt, hvis hun fortsetter sånn ville jeg ha tatt det opp. Hver morgen møter vi foreldre og barn i garderoben. Så viktig at alle føler seg sett og velkommen😊 Bruker også god tid ved henting. Ser flere over skriver at kommunikasjon med foreldre er ikke så viktig. Der er jeg helt uenig. For å få til et godt samarbeid er man totalt avhengig av god kommunikasjon i hverdagen. Anonymkode: 0af96...24a Her møter de heldigvis ikke i garderoben og nei ikke alltid man får snakket sammen om hvordan det har vært heller, jeg er hvertfall ikke interesert i at noen sv de ansatte skal stå ute med flere andre rundt og fortelle om dagen Anonymkode: 6d4c9...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #44 Skrevet 27. oktober 2022 Men jeg regner med at det var en annen ansatt som tok seg av "overleveringen" til deg, samt å summere dagen? For da hadde jeg ikke tenkt noe mer over det, okei det blir en litt forsinket introduksjon mellom dere og hun var kanskje travel. Det får gå. Men det kan jo ikke fortsette sånn. Hun må jo prate med deg når det er hun som er naturlig kontaktpunkt på eks tidligvakt eller senvakt. Anonymkode: aa253...dc8 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #45 Skrevet 27. oktober 2022 Overraskende mange her som mener at det liksom er helt greit å ikke hilse på foreldrene. Nå så jeg jo selvsagt ikke denne situasjonen, men som ped.leder så er foreldresamarbeid (og ansvar for å veilede og samhandle med personalet) en viktig del av jobben! Så om du faktisk har såpass sosial angst eller en eller annen diagnose at du ikke engang klarer å si hei til foreldrene (når det er det minste du må gjøre, du må faktisk snakke med foreldre ved levering og henting, du må ha foreldresamtaler flere ganger i året, du må holde foreldremøter osv) da kan du faktisk ikke være ped.leder. Det må bli slutt på å skylde på at man er sånn og sånn pga en diagnose, noen evner faktisk ikke å jobbe i barnehage. Er dessverre klin umulig å avskjedige noen i barnehager (hvertfall i kommunale) Ja, personen kan være fantastisk med barna, men likevel så er det minst like viktig å ha godt samarbeid med foreldrene også. Anonymkode: f9bd0...6e1 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #46 Skrevet 27. oktober 2022 Blizz1 skrev (1 time siden): Man trenger ikke introdusere seg. Et hei, nikk eller smil tilbake bør være et minimum av høflighet når man henter/leverer. Vi har flere tydelige introverter i barnehagen vår. Hverken sier hei eller ser tilbake. Er faktisk et par stykk jeg ikke visste jobbet der før et halvt år etterpå. Lurer jo på om de har valgt riktig yrke. Forventer ikke en lang samtale, men et blikk eller smil tilbake, er det for mye å forvente av folk i dag? Gjelder selvsagt også andre foreldre. Skulle tro folkeskikk var fullstendig fraværende. Jeg syns man faktisk skal hilse ordentlig jeg. Det gjør man jo mer alle andre mennesker man ikke har møtt før? Anonymkode: 74858...215 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #47 Skrevet 27. oktober 2022 Sånt kan jo skje. Hvorfor ha piggene ute? Alle kan vel gjøre noen feil på jobben i løpet av en hektisk dag. Tror ikke det kommer noe godt ut av å bli så indignert av å ikke bli hilst på. Anonymkode: 6e459...52d 2
LivetErEnLek Skrevet 27. oktober 2022 #48 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så lenge barna har det bra så er vel det det viktigste. Eller er den viktigste egenskapen til en pedleder at de hilser på foreldre? Anonymkode: 2e607...d1a Nei, det er ikke det viktigste. Men for at barnet skal få det beste tilbudet, så er man avhengig av et godt foreldresamarbeid. Klarer man ikke engang å hilse på foreldre, blir det vanskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #49 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg jobber som pedagogisk leder. Selvfølgelig skulle hun ha håndhilst og presentert seg ordentlig ved første møtet. Jeg ville ha sett ann litt, hvis hun fortsetter sånn ville jeg ha tatt det opp. Hver morgen møter vi foreldre og barn i garderoben. Så viktig at alle føler seg sett og velkommen😊 Bruker også god tid ved henting. Ser flere over skriver at kommunikasjon med foreldre er ikke så viktig. Der er jeg helt uenig. For å få til et godt samarbeid er man totalt avhengig av god kommunikasjon i hverdagen. Anonymkode: 0af96...24a Jeg er nå så heldig at jeg er bestemor og når jeg hentet i bhg til vesle kom den nye ped lederen bort og håndhilste og småpratet, denne sa at det var så fint å også hilse på barnets bestemor siden jeg henter og leverer noen ganger, og som du sier sa også denne ped lederen følte det var viktig for relasjonen til barnet såvel som oss voksne med god dialog. Jeg er så glad "vår" bhg til velse nå og den mine under har gått i har vært slik kjenner jeg for en ped leder uten sosiale antenner ville jeg nok hatt litt problemer med å stole på var i stand til å lære barnet det som kreves i bhg rett og slett.. Anonymkode: 41184...80c 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #50 Skrevet 27. oktober 2022 Vi har en ped leder som verken hilser på oss foreldre eller barnet! Barnet elsker egentlig barnehagen, men gråter merkelig nok hver gang hen blir tatt i mot av denne ped lederen om morgenen.... Vi har tatt opp saken med styrer, men bortsett fra en enda mer trykket stemning har det ikke skjedd noe. Anonymkode: 18761...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #51 Skrevet 27. oktober 2022 LivetErEnLek skrev (17 minutter siden): Nei, det er ikke det viktigste. Men for at barnet skal få det beste tilbudet, så er man avhengig av et godt foreldresamarbeid. Klarer man ikke engang å hilse på foreldre, blir det vanskelig. Er ikke det viktigste st barnet har det bra?😱 Anonymkode: 6d4c9...cbc 1 1
Gjest Sprite Skrevet 28. oktober 2022 #52 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er helt greit ja, for det er faktisk ikke noe man gjør med vilje. Jeg har gått forbi folk på den måten, uten å vite det, fordi jeg var opptatt i mine egne tanker. Anonymkode: 731f4...a04 Mens du er på jobb? I et service yrke?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #53 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 27.10.2022 den 16.21): Så lenge barna har det bra så er vel det det viktigste. Eller er den viktigste egenskapen til en pedleder at de hilser på foreldre? Anonymkode: 2e607...d1a Hvis de ikke klarer hilse, hvordan skal de da kunne holde foreldresamtaler? Anonymkode: b4142...df5 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #54 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg jobber som pedagogisk leder. Selvfølgelig skulle hun ha håndhilst og presentert seg ordentlig ved første møtet. Jeg ville ha sett ann litt, hvis hun fortsetter sånn ville jeg ha tatt det opp. Hver morgen møter vi foreldre og barn i garderoben. Så viktig at alle føler seg sett og velkommen😊 Bruker også god tid ved henting. Ser flere over skriver at kommunikasjon med foreldre er ikke så viktig. Der er jeg helt uenig. For å få til et godt samarbeid er man totalt avhengig av god kommunikasjon i hverdagen. Anonymkode: 0af96...24a Synes det er merkelig å prioritere å prate masse med foreldrene ved levering og henting, når man er færre ansatte på barna. Jeg forstår faktisk ikke at noen har samvittighet til å prate masse når det er én ansatt igjen med resten av barna. Eller de prater mye når de er alene med 6-7stykker. Vi er det for barna og så lenge man har en god relasjon til barnet så trenger de færreste foreldre at man kommuniserer veldig mye med de hver dag. Av og til må man det selvfølgelig, men absolutt ikke hele tiden. Hver ettermiddag setter jeg igang aktiviteter med barna, kapper frukt og har en samlingsstund der vi prater sammen etc. Har sjeldent tid til å bable med alle foreldrene om absolutt alt jeg observerte i sandkassen. Så lenge foreldrene skjønner at man prioriterer barna deres så har ingen uttrykt annet enn at de synes jeg er en god pedagog. Mange foreldre søker barna sine til min avdeling, nettopp fordi de ser at jeg bryr meg om det viktigste: barna. Anonymkode: 550d5...1c1 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #55 Skrevet 28. oktober 2022 Gi henne litt tid...hun er ny og har sikkert tusen ting å gjøre og å sette seg inn i. Mulig hun bare tuslet rundt i sin egen verden og tenkte på alt hun skulle gjøre, og så deg ikke og hørte deg ikke da du sa hei. Prøv igjen neste gang, når du får øyekontakt med henne. Anonymkode: f2979...043
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #56 Skrevet 30. oktober 2022 så mange tøv svar, hun er ped leder, hun bør hilse og bli kjent med alle foreldre, at hun overser folk som henter er ikke greit. Jeg hadde tatt det opp med avdelingsleder,er hun ikke interessert å møte foreldre, sier det meg at hun ikke er interessert i barna Anonymkode: 48df7...f22
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå