Nooni Skrevet 27. oktober 2022 #21 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er visse grunnleggende ting man skal kunne forvente av en pedagogisk LEDER. Dette med å hilse på foreldrene gjør jo også barna trygge. Hvis hun ikke makter å si hei til en forelder hadde jeg lurt på hva annet som skorter. Anonymkode: 00b2a...928 Joda, men ledere er ikke perfekte. De skal gå seg litt til i jobbene sine - finne sin plass. Og de skal også ha rom for å utvikle seg. Mitt poeng er at hvis man som foreldre/kollega/venner skal hugge hodet av folk uten å ha luftet utfordringene sine med dem - så er det dere/de som har et problem. Det legger hvert fall godt tilrette for et fientlig miljø. 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #22 Skrevet 27. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Kanskje hun trodde at du bare var barnevakten? Anonymkode: 5c1f3...53e Hehe, dette er jo faktisk en veldig god grunn til å hilse på foreldre. Hvem som helst skal ikke kunne hente et barn. Hi, prøv å ta med en annen unge i morgen og se om det skjer noe 😉 Anonymkode: 00b2a...928 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #23 Skrevet 27. oktober 2022 Sprite skrev (9 minutter siden): ???? Nei det gjorde hun ikke. Selv når hun ser at vi kommer så virker hun ikke interessert i å hilse. Men idag tok kaka. Aldri opplevd at man går rett forbi et menneske uten å si hei, når vedkommende hilser. Makan til oppførsel. Anonymkode: 88dfa...f00 2
BuffyTheVampire Skrevet 27. oktober 2022 #24 Skrevet 27. oktober 2022 Synes faktisk ikke det er ‘gode grunner’ til å ikke hilse på de andre en møter i barnehagen når en er ped.leder. Sosial angst? Som voksen bør en ha nok selvinnsikt til å vite hva man passer til og ikke. Man tar ikke på seg en slik jobb hvis man sliter såpass mye. Nervøs? Om man glemmer å si ‘hei’ selv pga nervøsitet, så okey, men når den andre hilser først er det ikke vanskelig å svare. Gå i egne tanker? Er du på jobb så er du på jobb. Da er det faktisk jobben din å ha hodet på rett plass og være til stede i nuet. Har det vanskelig privat? Sorry, det må også legges til side når en er på jobb. Jeg sliter selv psykisk, og har en jobb der jeg må være veldig påkoblet mentalt, så det er ikke slik at jeg mangler empati eller forståelse for at alle kan ha sitt å stri med. Men - man må da vel klare være profesjonell likevel? Ellers får en finne seg noe annet å jobbe med. Makan til snowflakes. Hva hvis en lege, kjøreskolelærer, kranfører, pilot osv ikke er påkoblet når de er på jobb… satt veldig på spissen, I know, men en må alltid kunne forvente at den som er på jobb faktisk greier å gjøre jobben sin, uansett hvem du er og hva du gjør. 6 1
Nabokjerringen Skrevet 27. oktober 2022 #25 Skrevet 27. oktober 2022 Prøv igjen. Hun var nok på vei mellom to ting, tenkte på noe viktig og fikk ikke med seg at det var henne du hilste på. 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #26 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Så lenge barna har det bra så er vel det det viktigste. Eller er den viktigste egenskapen til en pedleder at de hilser på foreldre? Anonymkode: 2e607...d1a Tett kontakt mellom ped leder og foreldre er viktig for mange ja, da de kanskje har barn som krever tettere oppfølging eller det foreligger andre problemstillinger. Anonymkode: 18ae1...702 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #27 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Selvfølgelig finnes det gode grunner. Autisme for eksempel. Sosial angst. Anonymkode: 2e607...d1a Da er man ikke ped leder Anonymkode: c2ca4...93c 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #28 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg forstår deg godt ts. Det viktigste en ped leder gjør er jo å hilse på foreldrene til ungene som man har hos seg hele dagen. Ser er jo super viktig at foreldrene føler seg trygg og ivaretatt av en god leder så dette er ikke bra. Jeg hadde gått til styrer for å snakke om ikke hun begynner å se deg. Vet du ka! Anonymkode: 5fc3e...883 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #29 Skrevet 27. oktober 2022 Ved levering er de som regel inne. Da pleier alle å si hei, utenom henne. Tidligere har jeg kkke tenkt så mye over det. Dersom det samme skjer imorgen, syns dere jeg skal hilse vedkommende med navn? Som for eks : Hei Navn Anonymkode: 88dfa...f00 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #30 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kanskje hun trodde at du bare var barnevakten? Anonymkode: 5c1f3...53e «Bare» barnevakten ? For det første så hilser man, uansett om det er mor, far, bestemor, barnevakt eller naboen som kommer for å hente. For det andre så er det sånn at vi som jobber i barnehage har faktisk ikke lov å gi fra oss barn til «hvem som helst». Det SKAL foreligge skriftlig eller muntlig samtykke fra foreldrene. Anonymkode: 80cdc...b92 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #31 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ved levering er de som regel inne. Da pleier alle å si hei, utenom henne. Tidligere har jeg kkke tenkt så mye over det. Dersom det samme skjer imorgen, syns dere jeg skal hilse vedkommende med navn? Som for eks : Hei Navn Anonymkode: 88dfa...f00 Synd du skal ta det opp med styrer i barnehagen, for sånn oppførsel er jo ikke greit 🙄 Anonymkode: 80cdc...b92 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #32 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg har to barn og der bytta det pedleder for hver av de nesten hvert år. Det var svært få som introduserte seg. Anonymkode: 74858...215
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #33 Skrevet 27. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Selvfølgelig finnes det gode grunner. Autisme for eksempel. Sosial angst. Anonymkode: 2e607...d1a 😂 Anonymkode: 9a261...61e
Hensatt Skrevet 27. oktober 2022 #34 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har to barn og der bytta det pedleder for hver av de nesten hvert år. Det var svært få som introduserte seg. Anonymkode: 74858...215 Man trenger ikke introdusere seg. Et hei, nikk eller smil tilbake bør være et minimum av høflighet når man henter/leverer. Vi har flere tydelige introverter i barnehagen vår. Hverken sier hei eller ser tilbake. Er faktisk et par stykk jeg ikke visste jobbet der før et halvt år etterpå. Lurer jo på om de har valgt riktig yrke. Forventer ikke en lang samtale, men et blikk eller smil tilbake, er det for mye å forvente av folk i dag? Gjelder selvsagt også andre foreldre. Skulle tro folkeskikk var fullstendig fraværende. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #35 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig finnes det gode grunner. Autisme for eksempel. Sosial angst. Anonymkode: 2e607...d1a Nei, autisme er ingen unnskyldning. Autisme eller ADHD er ikke fritatt for vanlige folkeskikk på arbeidsplassen, med mindre du er så preget av diagnosen at du jobber i tilrettelagt bedrift hvor man tar ekstra hensyn til slik. Jeg har Asperger jobber som helsefagarbeider. Selvsagt må jeg hilse på pårørende, kolleger og beboere. Det er en del av jobben. Anonymkode: 59b61...864 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #36 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, autisme er ingen unnskyldning. Autisme eller ADHD er ikke fritatt for vanlige folkeskikk på arbeidsplassen, med mindre du er så preget av diagnosen at du jobber i tilrettelagt bedrift hvor man tar ekstra hensyn til slik. Jeg har Asperger jobber som helsefagarbeider. Selvsagt må jeg hilse på pårørende, kolleger og beboere. Det er en del av jobben. Anonymkode: 59b61...864 Kanskje de var veldig fokusert på en oppgave og ikke hørte det. Kanskje de svarte, men ts ikke hørte etter. Kanskje pedleder har hilst på ts før uten at hun har fått det med seg. Kanskje ts har en aggressiv og lite imøtekommende fremtoning. Alt dette er kun fra TS sitt standpunkt uten at pedleder får uttale seg. Det er ikke sikkert det har skjedd mer enn en gang, og om så det har skjedd to, betyr det at pedleder er fullstendig uegnet i sitt yrke? Det er en veldig sterk påstand for alle i tråden her å komme med all den tid de verken har møtt pedlederen eller observert situasjonen. Anonymkode: 2e607...d1a 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #37 Skrevet 27. oktober 2022 Sprite skrev (2 timer siden): Og det er greit mener du? Det er helt greit ja, for det er faktisk ikke noe man gjør med vilje. Jeg har gått forbi folk på den måten, uten å vite det, fordi jeg var opptatt i mine egne tanker. Anonymkode: 731f4...a04 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #38 Skrevet 27. oktober 2022 Skjønner virkelig ikke hvordan noen av dere kan forsvare at pedleder ikke hilser på foreldre ELLER introduserer seg selv hver ENESTE gang han/hun ser et nytt ansikt som kommer for å hente/levere et barn. Det er absolutt MINSTE man gjør som pedleder. Jeg hadde absolutt gått bort til vedkommende og SPURT hvorfor hun/han enda ikke har hilst eller introdusert seg selv. Anonymkode: 7c689...27c 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #39 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er helt greit ja, for det er faktisk ikke noe man gjør med vilje. Jeg har gått forbi folk på den måten, uten å vite det, fordi jeg var opptatt i mine egne tanker. Anonymkode: 731f4...a04 Folk ja, værsegod. Men ikke foreldre i en bhg du er nyansatt pedleder i. Anonymkode: 7c689...27c 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #40 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Folk ja, værsegod. Men ikke foreldre i en bhg du er nyansatt pedleder i. Anonymkode: 7c689...27c Poenget mitt er at det ikke er sikkert at hun registrerte det. Trenger ikke være noe hun gjorde med vilje. Anonymkode: 731f4...a04 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå