Gå til innhold

Ped leder hilser ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har startet en ny ped leder i bhg til sønnen min. For det første så har hun kun sendt en hilsen på melding at hun har startet. Hun har altså ikke presentert seg selv når vi har hentet. Aldri sagt hei ved levering eller ved henting.  Men idga tok kaka. Jeg sa hei ved henting og hun gikk rett forbi meg. Jeg ble satt ut og visste ikke hvordan jeg skulle reagere. 

hva hadde dere gjort i denne situasjonen?

Anonymkode: 88dfa...f00

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være mange årsaker til at hun ikke gjorde det.. Lett å anta det verste med en gang!

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
22 minutter siden, Jaytee said:

Kan være mange årsaker til at hun ikke gjorde det.. Lett å anta det verste med en gang!

Altså, det kan være grunner. Men ingen av de er gode nok. 

Som ped. Leder må man i det minste hilse på foreldrene! Det er helt grunnleggende høflighet og profesjonalitet. 

Jeg hadde gått bort og demomstrativt rukket frem hånda i morgen. 

Anonymkode: 00b2a...928

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Jaytee skrev (24 minutter siden):

Nei. Det finnes faktisk ikke unnskyldning for sånn oppførsel med mindre man er komplett blottet for arbeidsmoral

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså, det kan være grunner. Men ingen av de er gode nok. 

Som ped. Leder må man i det minste hilse på foreldrene! Det er helt grunnleggende høflighet og profesjonalitet. 

Jeg hadde gått bort og demomstrativt rukket frem hånda i morgen. 

Selvfølgelig finnes det gode grunner. Autisme for eksempel. Sosial angst. 

Anonymkode: 2e607...d1a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da er man faktisk ikke egnet som pedagogisk leder. Og nå mener jeg ikke folk generelt med de diagnosene, men om man ikke greier å håndtere disse tingene med de diagnosene. 

Anonymkode: 8875e...721

• Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da er man faktisk ikke egnet som pedagogisk leder. Og nå mener jeg ikke folk generelt med de diagnosene, men om man ikke greier å håndtere disse tingene med de diagnosene. 

Anonymkode: 8875e...721

Så lenge barna har det bra så er vel det det viktigste. Eller er den viktigste egenskapen til en pedleder at de hilser på foreldre?

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Er hun nyansatt ped.leder har hun sikkert tusen ting å tenke på og mange problemstillinger å sette seg inn i. Er hun ung og nyutdannet er hun antagelig litt stresset og ønsker å levere på alt (og pga det blir det litt feil her og der)

Selvsagt bør hun være vennlig og hilse på foreldre, men kan ikke dere som foreldre bare bestemme dere for å anta det beste først? Jeg er sikker på at hun synes det er hyggelig om du/dere stopper henne og sier hei. Spør om det er rom og tid for å bli kjent med henne. Og ta det derfra? 

• Liker 6
Skrevet

Jeg har forståelse at det er mye nå i starten, men altså hun gikk rett forbi meg. Og det er ikke første gangen dette har skjedd

//ts

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det har startet en ny ped leder i bhg til sønnen min. For det første så har hun kun sendt en hilsen på melding at hun har startet. Hun har altså ikke presentert seg selv når vi har hentet. Aldri sagt hei ved levering eller ved henting.  Men idga tok kaka. Jeg sa hei ved henting og hun gikk rett forbi meg. Jeg ble satt ut og visste ikke hvordan jeg skulle reagere. 

hva hadde dere gjort i denne situasjonen?

Antar det er fordi hun har et lass med mentale problemer. 

Og du som forelder må forstå og akseptere det. 

Hadde det samme problemet med ped leder på barnehagen til datra. Endte opp med at vi krysset fingrene for at hun ble syk og når hun ble langtidssykemeldt så jublet alle foreldrene

Anonymkode: ff2b5...a0e

• Nyttig 1
Skrevet
Sprite skrev (21 minutter siden):

Nei. Det finnes faktisk ikke unnskyldning for sånn oppførsel med mindre man er komplett blottet for arbeidsmoral

Kan være hun var i sine egne tanker, og ikke enset vedkommende?

• Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

6 minutter siden, Nooni said:

Er hun nyansatt ped.leder har hun sikkert tusen ting å tenke på og mange problemstillinger å sette seg inn i. Er hun ung og nyutdannet er hun antagelig litt stresset og ønsker å levere på alt (og pga det blir det litt feil her og der)

Selvsagt bør hun være vennlig og hilse på foreldre, men kan ikke dere som foreldre bare bestemme dere for å anta det beste først? Jeg er sikker på at hun synes det er hyggelig om du/dere stopper henne og sier hei. Spør om det er rom og tid for å bli kjent med henne. Og ta det derfra? 

Nei, det er visse grunnleggende ting man skal kunne forvente av en pedagogisk LEDER. Dette med å hilse på foreldrene gjør jo også barna trygge. Hvis hun ikke makter å si hei til en forelder hadde jeg lurt på hva annet som skorter. 

Om hun har en diagnose er egentlig irrelevant. Hun må fungere på jobb. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Jaytee skrev (1 minutt siden):

Og det er greit mener du?

Skrevet
Sprite skrev (22 minutter siden):

Eller har nedsatt hørsel og kanskje ikke hørte at Ts sa hei.

Anonymkode: 5c1f3...53e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så lenge barna har det bra så er vel det det viktigste. Eller er den viktigste egenskapen til en pedleder at de hilser på foreldre?

Dette skjønner du deg ikke stort på. Dialog med foreldrene er selvfølgelig  like viktig del av arbeidet som det å legge opp et ped. Opplegg med barna. 

Anonymkode: ff2b5...a0e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har forståelse at det er mye nå i starten, men altså hun gikk rett forbi meg. Og det er ikke første gangen dette har skjedd

//ts

Skjønner det, men jeg mener likevel at løsningen er å stoppe og snakke med henne. 
Hva annet alternativ tenker du finnes? Klage til leder? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller har nedsatt hørsel og kanskje ikke hørte at Ts sa hei.

Hva er grunnen for de andre gangene da? Burde ikke en med nedsatt hørsel være desto mer oppvakt å se foreldrene til barna på sin avdeling?

det finnes INGEN unnskyldning. 

Skrevet

Jaytee skrev (2 minutter siden):

Det kan også være en grunn, ja. 

• Liker 1
Skrevet
Sprite skrev (Akkurat nå):

Hva er grunnen for de andre gangene da? Burde ikke en med nedsatt hørsel være desto mer oppvakt å se foreldrene til barna på sin avdeling?

det finnes INGEN unnskyldning. 

Kanskje hun trodde at du bare var barnevakten? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje hun trodde at du bare var barnevakten? 

????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...