Gå til innhold

Blir bare sjekket opp av menn over 50.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

GrønnNellik68 skrev (9 minutter siden):

Tom Cruise er eneste 50+ jeg syns fortsatt er kjekk og kjekkere enn da han var ung

Huff nei. Han er tydelig preget av aldring. Kan ikke sammenlignes med hvordan han så ut i yngre dager, da han var fresh og så sunn ut. 

Anonymkode: 2e132...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymbrukersåklar skrev (12 timer siden):

Veit d er mange som tenker som meg..damer som klipper av seg håret, ser ju fort 10 år eldre ut..eller som gutter

 

Hvis man selv er passert 50, hva er problemet med at dama både er over 50 og ser ut som hun er over 50? Selv er jeg mann over 50, med konemor over 50. Hun har riktignok halvlangt hår, men vi er hjertens enige at hun skal farge håret eller skjule alderen på annen måte er bare tull. Det er helt greit å akseptere alderen. Når jeg leser her, så synes jeg bare synd på mennesker som er der ute på dating-markedet, for det er så mange skrudde meninger der ute..

M52

Anonymkode: 5a33a...b2d

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff nei. Han er tydelig preget av aldring. Kan ikke sammenlignes med hvordan han så ut i yngre dager, da han var fresh og så sunn ut. 

Anonymkode: 2e132...c85

Da så han umoden ut nå ser han voksen og mer forstandig ut pluss at jeg syns han virker som en hyggelig person tross stjernestatusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis man selv er passert 50, hva er problemet med at dama både er over 50 og ser ut som hun er over 50? Selv er jeg mann over 50, med konemor over 50. Hun har riktignok halvlangt hår, men vi er hjertens enige at hun skal farge håret eller skjule alderen på annen måte er bare tull. Det er helt greit å akseptere alderen. Når jeg leser her, så synes jeg bare synd på mennesker som er der ute på dating-markedet, for det er så mange skrudde meninger der ute..

M52

Anonymkode: 5a33a...b2d

Ja d der konehår vaset er bare tull. Alle blir eldre ellers er du dø. Er ikke store valgmulighetene. Bedre å sette pris på hvert tiårs sjarm istedet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sykt dårlig gjort av 50-åringene. 30 år gamle damer har ikke tid å sløse bort på tull, hvis de vil ha barn så må de finne en seriøs fyr.

Anonymkode: f91ed...381

Tull. Kjenner to menn med over 20 år yngre koner. Han på over 60 år er blitt far til 3 stykker i ekteskapet med sin kone som er i begynnelsen av 30 årene. Hun er fra Estland.

Anonymkode: ca4f3...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder har jo noe å si, men når kjemien og forelskelsen slår inn så blir alder glemt...når jeg tenker etter så er det en del menn på 45+ som har mye yngre damer. Mange fra utlandet.

19yo Sydney Macca’s worker defends age gap relationship with 48yo man | news.com.au — Australia’s leading news site

Anonymkode: ca4f3...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

trodde damer i 30-årene ble sjekket opp av menn i 20-årene.

Anonymkode: f845b...8d6

Bare damer i 30-årene som drømmer om det. De med leggis på polet 😄

Anonymkode: 1f60a...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i 30-årene og opplever ofte selv å  bli sjekket opp av menn over 50. Tror mange i 50-årene er barnløse, og derfor sjekker de opp yngre i håp om å få barn med dem. Tror også en del menn i 50-årene totalt mangler dømmekraft og tror de ser yngre ut. Flere menn i 50-årene skryter til meg om at alle synes de ser så unge ut. Ehh, ikke meg! Dessuten er det status for mange menn i 50-årene å ha unge damer. Særlig i enkelte yrkesgrupper 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Alder har jo noe å si, men når kjemien og forelskelsen slår inn så blir alder glemt...når jeg tenker etter så er det en del menn på 45+ som har mye yngre damer. Mange fra utlandet.

19yo Sydney Macca’s worker defends age gap relationship with 48yo man | news.com.au — Australia’s leading news site

Anonymkode: ca4f3...7f8

De tilfellene du har nevnt er langt fra normalen og jeg vil påstå at jo større aldersforskjellen, jo mindre sjanse er det for at det holder. Man kan kanskje møte noen som er eldre enn det man i utgangspunktet så etter, men det er nok neppe normalen. Jeg vet ikke om noen som er sammen med noen som er 20+ år eldre enn dem selv.

Man kan trekke frem så mange grafer og eksempler med kjendiser og "jeg kjenner" man bare vil, men det betyr ikke at dette er realiteten for de aller fleste. De fleste ønsker seg en partner rundt egen alder og forhold med stor aldersforskjell finnes og noen av dem fungerer bra, men det betyr ikke at man skal gå for det om man ikke er interessert. Ts er jo ikke det, så det er ingen grunn til at hun skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (3 timer siden):

Tom Cruise er eneste 50+ jeg syns fortsatt er kjekk og kjekkere enn da han var ung

Å,, synes du? Jeg synes det er mange kjekke menn på over 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skal de prøve seg på damer de ikke er tiltrukket av da? Hva får dere ut av det liksom, være sammen med noen som synes du er frastøtende?

Anonymkode: 23f10...cef

Dere menn altså, vet nesten ikke om det er tragikomisk eller bare komisk.

Først skriver dere hundrevis av tråder om at kvinner må senke kravene sine, for det er så mange mann som ikke får pult. For kvinner er det jo ikke så farlig med, så de får vær så god stille opp for menn de synes er frastøtende, enten det er for forhold eller sex. Så kommer dere med sånt som dette. Så menn skal ikke senke kravene sine, for de har krav på deilige damer hele livet. Eller mener dere i fullt alvor at menn i 50-årene senker kravene, når de prøver seg på 35-åringer i steder for 20-åringer? 

Anonymkode: 0eb5a...f71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Svakt avrundet tall her. Men en gjennomsnittlig mann på 50 synes fortsatt ei på 20 ser best ut. Så når han går for ei på 35 har han et avvik på ca 15 år fra ideal alderen han finner mest attraktiv. Ei dame på 35 synes i snitt en mann på tilnærmet 35 ser best ut. Så opp til 50 er det et avvik på ca 15år. Utseende messing kan man da si at  begge kjønn gjør et rimelig likt kompromiss fra ideal alderen.

sei_53531525-28d7.jpg?quality=90&strip=all

 

Ei på 35 har omtrent akkurat samme fertilitet som en på 50. Så akkurat der stiller de også veldig likt. Men en mann på 50 år har mange flere år igjen med fertilitet enn ei på 35. Så sett opp mot hva man er tiltrukket mot fra et evolusjons perspektiv så gjør mannen på 50 et større kompromiss enn damen på 35 om man tenker litt fremsiktig på attraksjon. Og det gjør jo folk flest når de ser etter partner.

At what age does fertility begin to decrease? - British Fertility Society |  BFS

Om ei dame på 35 tenker at en mann på 50 er blitt gammel, godt forbi sine beste år, og ikke har så mange attraktive år igjen.  Vel, en mann på 50 tenker ikke nødvendigvis noe som helst bedre om ei på 35. Hvorfor går da menn på 50+ i så høy grad etter 35 åringer som TS har opplevd.  Fordi det som oftest er for høy konkurranse om de på 20-29 av menn som er yngre og fordi ei på 35 er betydelig bedre enn ei på 50.

Mange menn midt i 30 årene ville helst hatt seg ei på 20 rent utseendemessig, men som menn flest må man gjøre et kompromiss og  fokusere mer på personlighet fremfor utseende/alder. På samme måte som menn flest må gjøre et kompromiss med alder/utseende må også en gjennomsnittlig eldre kvinne på 35 gjøre når hun ser etter partner.

Nå fungerer jo markedet slik at kvinner på 18-25 år er super populære, så de kan i langt høyere grad  velge og vrake i menn slik som de vil . Kvinner i område fra 25-28 er også populære om de er villig til å gå opp i alder. Men siden det er en balanse i datingmarkedet, og kvinner er super populære tidlig i 20 årene så gjør det også at kvinner blir ekstra lite attraktive etterhvert som de går utover i 30 årene og videre oppover i alder.

Et eksempel på hvordan kvinnelig attraksjon blir målt og sammenlignet opp mot menn kan man se nedenfor. Finnes mange lignende grafer med litt variasjon, men de fleste er noenlunde like og jeg vil påstå de gir et ganske bra overblikk, selv om de absolutt kan diskuteres.

How to Text an Older Woman | 10 tips to make her want you | Chattraction

Alt dette her med grafer og slikt fremstår sikkert som litt kynisk og lite romantisk, men det er veldig forklarende på hvorfor dynamikken i dating markedet er som den er. Det er jo også veldig generaliserende, så en del folk vil ikke kjenne seg helt igjen, men veldig mange vil det i dagens dating market.

Mitt beste tips til damer på 37+++. Hold på mennene deres om dere har funnet en noenlunde bra en. Om du begynner å bli usikker på eget utseende. Husk at kjærlighet trumfer utseende/attraktivitet.

Mitt beste tips til unge kvinner på 20+. Ikke sløs bort dine beste år. Ikke bruk de på å "hore rundt" på Tinder kun fordi du kan. Bruk de til å sikre deg en god mann. Du har en stor fordel på dating markedet akkurat nå. Den har du ikke nødvendigvis senere i livet. 

Anonymkode: 2c788...32b

Men hvorfor skulle noen ønske å få barn sammen med en på 50+?

Anonymkode: f91ed...381

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull. Kjenner to menn med over 20 år yngre koner. Han på over 60 år er blitt far til 3 stykker i ekteskapet med sin kone som er i begynnelsen av 30 årene. Hun er fra Estland.

Anonymkode: ca4f3...7f8

Så når ungene begynner på videregående, er det veldig sannsynlig at han enten er død eller pleietrengende. Er det virkelig så sunt med så gamle foreldre?

Anonymkode: 46829...ac0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull. Kjenner to menn med over 20 år yngre koner. Han på over 60 år er blitt far til 3 stykker i ekteskapet med sin kone som er i begynnelsen av 30 årene. Hun er fra Estland.

Anonymkode: ca4f3...7f8

De færreste ønsker å få barn med så gamle menn om de har noe valg. Tror du 60-åringen orker å ta sin del av nattevåk og styr? Neppe.

Anonymkode: f91ed...381

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eyvind Hellstrøm har en 30 år yngre kjæreste - nå forteller de hvordan det startet (sosialnytt.com)

Han er 71 og hun er 40. Det vakte oppmerksomhet da Hellstrøm dukket opp offentlig sammen med sin 30 år yngre kjæreste.

Anonymkode: ca4f3...7f8

Han er kjendis og stinn av gryn. Hun er ekskone til en annen kjendis. Do the math.

Anonymkode: 46829...ac0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dere menn altså, vet nesten ikke om det er tragikomisk eller bare komisk.

Først skriver dere hundrevis av tråder om at kvinner må senke kravene sine, for det er så mange mann som ikke får pult. For kvinner er det jo ikke så farlig med, så de får vær så god stille opp for menn de synes er frastøtende, enten det er for forhold eller sex. Så kommer dere med sånt som dette. Så menn skal ikke senke kravene sine, for de har krav på deilige damer hele livet. Eller mener dere i fullt alvor at menn i 50-årene senker kravene, når de prøver seg på 35-åringer i steder for 20-åringer? 

Anonymkode: 0eb5a...f71

Dette. Jeg kjenner igjen flere av kompisene mine som er single, og flere av dem er barnløse. "Denne her er for tjukk, hun der er for gammel (4 år yngre enn de selv) og så videre og så videre". Nei, menn blir ikke valgt bort av ALLE damer. Mange av dem blir valgt bort av damer som de ikke har sjanse på, men likevel prøver seg hele tiden. Damer i deres egen liga overser de glatt, for de er for gamle, feite, kjedelige, eller det er noe annet galt med dem. Så klager de på at de ikke har fått barn...

Anonymkode: 46829...ac0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De færreste ønsker å få barn med så gamle menn om de har noe valg. Tror du 60-åringen orker å ta sin del av nattevåk og styr? Neppe.

Anonymkode: f91ed...381

Og om han ønsket, er det ikke sikkert at han orker på grunn av alderen og helsa.

Anonymkode: 46829...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja, creepy hvis en dame hadde lagt seg etter menn i den alderen.

Anonymkode: 294af...671

Og det gjør de hele tiden. 😁 Jeg kjenner personlig til flere slike damer. Damer i 40-50-årene, som helst går etter menn under/rundt 30... 

Anonymkode: b5427...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (37 minutter siden):

Å,, synes du? Jeg synes det er mange kjekke menn på over 50

Nei det er sjelden jeg syns noen i den alderen er kjekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...