Gå til innhold

kickboksing

Gjest kicka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest TomKrus

Det er mange jenter som driver med dette i Norge, noe som denne helgen førte til at vi fikk en kvinnelig dobbeltverdensmester fra Bergen. Vi har mange verdensmestere fra før, men dette er første gang noen har klart å vinne i to disipliner.

I mange klubber rundt om i landet har de over 50% jenter på nybegynnerpartiene, så det er ikke noe å kvie seg over!

Endret av TomKrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og litt lyst til å begynne med kickboksing. Men jeg tror jeg er litt for pinglete... Og så er det litt skummelt å begynne på noe sånt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god del jenter på nybegynnerpartiene og man kan fortsette (i allefall i Bergen) uten press for å delta i mesterskap etc. Om man ikke vil det, mener jeg. At man kun vil trene kickboxing for mosjon og morro. For det er skikkelig morro. Kan anbefale kickboxing på det varmeste. Det blir etterhvert mer sparring og trening i par, en glimrende mulighet til å bli kjent med de andre ;)

I Bergen finnes det også en klubb som trener non-kontakts kickboxing, de har en helt fantastisk instruktør (Trevor Ambrose) som også er trener i Bergen Kickboxingklubb. Om man er litt engstelig for å dælje løs på andre :ler:

Det kan hende de har en oppvisning/introduksjon av klubben i begynnelsen av semesteret. For de som er interessert i å begynne. Vet i allefall at de pleide ha det i Bergen (er ikke helt "inni" det der lenger nå). Der viser de hva de driver med, litt teknikker og svarer på spørsmål

Overhodet ingenting å kvi seg til!! Kjør på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å begynne med kickboksing. Har kommet så langt som til å finne ut av at Bergen Kickboxingklubb har nybegynnerpartier med start i januar og august. Så skal jeg bare fundere litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også har litt lyst å begynne med det, men jeg har ikke kommet meg så langt så å finne ut hvor. Jeg bor på østlandet. Noen andre derifra, kanskje vi kan begynne sammen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kicka -trådstarter-

ååh.... kvier meg? Jo, fordi...jeg er i dårlig form, overvektig, skummelt å begynne alene, føler meg traust...

Men jeg vil jo, så da gjør jeg det! (Tror jeg...)

Noen i Trondheim som vil være med.....? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
ååh.... kvier meg? Jo, fordi...jeg er i dårlig form, overvektig, skummelt å begynne alene, føler meg traust...

Men jeg vil jo, så da gjør jeg det! (Tror jeg...)

Noen i Trondheim som vil være med.....?    :sjenert:

Jeg har tenkt å starte for fjerde gang nå til våren. Men med en 15-års erfaring er det kanskje ikke meg du ønsker å parres opp med...

Men ta det helt med ro. Mange som starter alene, og visstnok er det et godt miljø der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å starte for fjerde gang nå til våren. Men med en 15-års erfaring er det kanskje ikke meg du ønsker å parres opp med...

Men ta det helt med ro. Mange som starter alene, og visstnok er det et godt miljø der.

Joh, hvorfor ikke.... Try me :smoke::smoke:

-~* I januar er jeg kickboxer * ~-

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Er interessert i å få kjennskap til om noen vet om kickboksing klubber i Asker og Bærum området? Har et barn som er interessert. Vet at det finnes i Oslo, men vil ha noe nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Er interessert i å få kjennskap til om noen vet om kickboksing klubber i Asker og Bærum området? Har et barn som er interessert. Vet at det finnes i Oslo, men vil ha noe nærmere.

Send ungen på tae kwon do først. Fin basistrening, og bra for å få litt disiplin i livet.

Ellers har du en oversikt over kb-klubber her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop
Send ungen på tae kwon do først. Fin basistrening, og bra for å få litt disiplin i livet.

Ellers har du en oversikt over kb-klubber her.

Takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...