Gjest Villfisker Skrevet 27. oktober 2022 #61 Del Skrevet 27. oktober 2022 Har man ikke råd til bryllup, kan man gå til byfogden. Ingen har krav på å bli sponset av foreldre. De kan selvfølgelig bidra hvis de vil. Men det blir jo noe helt annet. Syns det er frekt å komme med slike krav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #62 Del Skrevet 27. oktober 2022 Det er vanlig å gi en større gave når sine barn gifter seg, om dette er et konkret bidrag til bryllupet, som fotograf, mat osv eller bare et generelt pengebeløp varierer. Det er ikke vanlig å kreve et minimum eller sammenligne hva de ulike foreldrene gir, da folk kan ha svært ulik økonomi og ressurser. Det er ikke vanlig at foreldrene betaler hele bryllupet. Vi lever i 2022, de fleste som gifter seg har hatt en egen økonomi i mange år, og kommer ikke rett ut fra en familiegård på myndighetsdagen. Anonymkode: 492eb...615 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #63 Del Skrevet 27. oktober 2022 Nei, hadde ikke betalt bryllupet, blir uansett skilt om en 5-7 år uansett. Bare bortkasta. Anonymkode: ff87d...601 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 27. oktober 2022 #64 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, inkluderer innlegg. 19 biofar 71 biomor. Anonymkode: 2e8a9...726 Da har du søkt feil. Bare i denne tråden er jo ordene brukt flere ganger enn du har treff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 27. oktober 2022 #65 Del Skrevet 27. oktober 2022 Brunello skrev (1 time siden): Da har du søkt feil. Bare i denne tråden er jo ordene brukt flere ganger enn du har treff. Jeg får sånn ca det samme, du kan prøve selv. Jeg tror resultatet er basert på hvor mange tråder ordet er nevnt i. Hvis det er nevnt 20 ganger i samme tråd så er det fremdeles 1 treff. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #66 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Som tittel sier, hun krever at vi skal være med å betale stedatters bryllup, for det har Mor lyst til, og her snakker vi kongebudskjett, og at brud og brudgom skal ikke betale noen ting for det skal være gave til barnet. har noen opplevd sånt? tenkte det hadde vært fint å betale for fotograf og noe, men ikke alt pleier brudens foreldre + å måtte betale for bryllup i 2023? Vi betalte alt selv når vi ble gift Anonymkode: 5ede7...3bf Ingen kan kreve, men det er jo tradisjon og svært vanlig at mor og far for bruden betaler noe - og mor og far til brudgommen betaler noe. Hva som blir gjort i 2023 avhenger helt av tradisjoner i familien, og hva familien ønsker selv. Og her er det heller ikke snakk om at DU skal betale, det er snakk om at far til datter skal betale. Anonymkode: f30f8...9ca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #67 Del Skrevet 27. oktober 2022 Jeg tenker ingen kan forlange noe som helst. Men man kan spørre og ne om hjelp. Hat også et bonus barn som skal gifte seg nå. På brått veldig kort varsel. Så vi rekker jo ikke å prøve å spare noe, med lite inntekt og prisene som er nå er det uansett ikke lett å spare. Så de har fått litt, men langt mindre enn jeg skulle ønske. Jeg stemor arvet litt for en stund siden og ga både mine og bonusbarn samme sum. De ble vel bruk på noe annet de trengte. Resten av arven må stå på konto iht økonomisk situasjon som er nå. Det er ikke for å være gjerrig, men for å redde stumpene. Og kan redde oss fra de største strømregningen. Jeg mener generelt at brudepar, først og fremst bør ha råd til bryllups ønsker selv. Feks har du 10.000kr så kan du ikke planlegge for 100.000kr og forvente at andre skal betale. Sett opp et budsjett og finn ca total pris. Ha gjerne en plan a og plan b. Så spør man etter hjelp, og hvor stort bidrag man kan få. Så justerer man planen ut fra det man har råd til. Anonymkode: 6ea12...273 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 27. oktober 2022 #68 Del Skrevet 27. oktober 2022 (endret) NymeriaRhoynar skrev (25 minutter siden): Jeg får sånn ca det samme, du kan prøve selv. Jeg tror resultatet er basert på hvor mange tråder ordet er nevnt i. Hvis det er nevnt 20 ganger i samme tråd så er det fremdeles 1 treff. Jeg også, men det må være en feil her et sted. Har man lest litt i tråder som omhandler stebarn, vet en at biofar brukes hyppig. Uansett er det et teit uttrykk, og det bør ikke brukes. Endret 27. oktober 2022 av Brunello Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #69 Del Skrevet 30. oktober 2022 Dere som har søkt på bio mor og far på KG, har dere sjekket hvor langt bakover i tid søket går? Syns jeg så noe om dette under "spørsmål om forumet" eller noe sånt, der en bruker spurte om hvorfor søk bare går ett år bakover i tid. Anonymkode: 787bf...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. oktober 2022 #70 Del Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 30.10.2022 den 12.07): Dere som har søkt på bio mor og far på KG, har dere sjekket hvor langt bakover i tid søket går? Syns jeg så noe om dette under "spørsmål om forumet" eller noe sånt, der en bruker spurte om hvorfor søk bare går ett år bakover i tid. Anonymkode: 787bf...e3c Søk på google i stedet, så får du over 800 treff på biomor og 300 på biofar. Begge uttrykkene er helt latterlige. Men for å svare på spørsmålet kan ingen kreve at noen skal betale for bryllupet deres, hverken brudepar eller foreldrene deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #71 Del Skrevet 1. november 2022 Da jeg giftet meg ønsket mamma og stefar å bidra økonomisk til bryllupet. Jeg forventet jo ingenting, vi hadde helt fint klart å betale for bryllupet selv. Jeg tenker det er rart om mamma ikke skulle fått lov til å bidra økonomisk av min stefar fordi jeg ikke er hans datter. Nå krevde jo heller ikke min far at min stefar skulle bidra da. Anonymkode: ee0f1...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #72 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 20.27): Ikke om de har delt økonomi. Da har stemor noe hun skulle ha sagt også. Det er sånn det er å være i et samboerskap😊 Anonymkode: 09d8a...1e7 Da bør stemor gi akkurat samme sum hvis hun har barn med biofar. Eller er det bare fordi hun er stedatter stemor skal være kjip? Anonymkode: 08c90...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #73 Del Skrevet 2. november 2022 Ingen kan kreve økonomisk støtte eller gaver fra andre. Et evenuelt bidrag burde uansett være en diskusjon mellom far og datter. Jeg skjønner ikke helt hvorfor mor og stemor skal være en del av diskusjonen. Det er jo ikke brudens mor som trenger økonomisk støtte, det er brudeparet. Men er du sikker på at "krever" er riktig ord her? Kanskje mor har oppfordret, forslått eller ytret et ønske? Det er jo ikke feil at mor lufter et slikt forslag med far, og f.eks informere far om at hun har tenkt å betale 10 000, slik at far kan ta en beslutning litt utifra hvor mye mor gir. Anonymkode: 30907...d8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #74 Del Skrevet 2. november 2022 Villfisker skrev (På 27.10.2022 den 11.39): Har man ikke råd til bryllup, kan man gå til byfogden. Ingen har krav på å bli sponset av foreldre. De kan selvfølgelig bidra hvis de vil. Men det blir jo noe helt annet. Syns det er frekt å komme med slike krav. Hvorfor byfogden? Koster vel ikke noe særlig i kirka? Anonymkode: d493a...7dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. november 2022 #75 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor byfogden? Koster vel ikke noe særlig i kirka? Anonymkode: d493a...7dd Gratis begge steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #76 Del Skrevet 3. november 2022 Anonymous 91 skrev (På 26.10.2022 den 18.26): Biologisk mor Nei, hun er MOR, du er gift med barnets far! Anonymkode: a5ddb...b0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #77 Del Skrevet 3. november 2022 Altså, JEG er MOR til barna mine, jeg har født dem. Jeg skal da vel for p..... ikke bli degradert med noen ekstra tittel. JEG er MOR. Far er FAR! Om FAR (eller MOR) velger å gifte seg igjen så mener jeg disse nye personene i barnets liv ikke skal ha noen formell tittel. Begge foreldrene er jo i live. Barnet vil alltid ha en MOR og en FAR. Nå får dere nye folkene ta å rulle inn altså. Ikke komme her å nedgradere/egle seg innpå/bestemme over noen andre sine barn. Anonymkode: a5ddb...b0a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous 91 Skrevet 3. november 2022 #78 Del Skrevet 3. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, hun er MOR, du er gift med barnets far! Anonymkode: a5ddb...b0a Jeg er ikke gift med noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #79 Del Skrevet 4. november 2022 Det er da helt vanlig at brudens far betaler bryllupet? Anonymkode: d5fd5...eeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2022 #80 Del Skrevet 4. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er da helt vanlig at brudens far betaler bryllupet? Anonymkode: d5fd5...eeb Virkelig ikke. Ikke i 2022 Anonymkode: 9ff09...e01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå