Gå til innhold

Hvorfor klipper alle damer seg kort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Konferansejakke? hva er det?

Anonymkode: 37825...00f

Konferansejakke og konferanseskjerf, har ikke du lagt merke til det? Når damer skal på konferanse og være litt «viktige»så er det på med en dressjakke, og et skjerf i halsen. Få eller ingen kler dette, ser helt forferdelig ut🫣

Anonymkode: 5dce0...cf5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 2.59):

Når langt hår blir tynt og flisete pga alder og tap av hormoner, skal man da likevel tviholde på det ?

Anonymkode: abbad...dac

Ja. Jeg hadde heller gått med sjal eller hidjab enn å klippe meg kort.

Anonymkode: 41efc...899

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 17.56):

Jeg er 49 og har helt kort kort helt hvitt hår. Maskinkort i nakken og på sidene. Håret mitt er riktignok blitt helt hvitt, men det er fortsatt tykt i massevis.
Det tar meg lengre tid og er mer jobb å style det korte håret, enn når jeg har hatt langt hår. Så det er absolutt ikke slik at kort hår er mindre jobb alltid. Må også gå oftere til frisør for å holde det pent. Jeg er nok av de som kler kort hår bedre enn langt. Det gjør meg ikke maskulin heller, er feminin i massevis. Sminker meg og kler meg pent og feminint.

Anonymkode: 243b1...ed6

Dette er så feil. Hvem er det som har innbildt deg dette? Ingen kvinner kler kort hår bedre enn langt!! Noen få kvinner, SVÆRT få, kan se «bra» ut selv om de har kort hår!! Men de ville alltid sett bedre ut med langt hår! Så du ser ikke bedre ut med kort hår nei! 

Anonymkode: 34822...33c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette er så feil. Hvem er det som har innbildt deg dette? Ingen kvinner kler kort hår bedre enn langt!! Noen få kvinner, SVÆRT få, kan se «bra» ut selv om de har kort hår!! Men de ville alltid sett bedre ut med langt hår! Så du ser ikke bedre ut med kort hår nei! 

Jo, noen kler bedre kort hår i forhold til ansiktsform. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LuOiOO skrev (På 26.10.2022 den 16.28):

Siden det ble litt ekstra snakk om Emma Watson. Enig i at det ikke var de beste bilde eksemplene. Hun ser bra ut med kort hår, og det var ikke det beste med langt hår. Var bare et tilfeldig "ferdigprodusert" kort/langt hår eksempel. Synes likevel hun sånn generelt ser/såg bedre ut med langt hår.

Kan jo heller sammenligne langt hår i Harry Potter. (Pen og passende frisyre.)

Emma Watson makes shocking admission about Harry Potter franchise | HELLO!

Til mote/reklamebilde for Prada med kort hår.  (Stor nedgradering i mine øyne.)

Emma Watson debuts pixie haircut in new Prada ad

Ånei!!!!

Hun var jo sååå mye penere med langt hår! 😭

Hun har et fantastisk pent ansikt og da er det synd å ramme inn ansiktet i en fæl og stygg frisyre.

Bildene du viser er jo tatt i veldig ulike settinger og kan ikke sammenlignes..

Her er et oppstilt bilde av henne med langt flott hår, slik du viste henne oppstilt med kort hår. Langt hår er MILEVIS finere!

6495d05033eb2029300f4a6fe5151952.jpg

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det bestemmer faktisk ikke du🙂  Du har ikke mer "hevd" på "sannheten" enn noen som helst andre, og kan umulig vite hva "alle" synes er fint.

Anonymkode: f178d...624

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommentarene her inne minner meg om meg selv når jeg var 16. Blir flau når jeg kommer på at jeg sa; - «absolutt alle damer burde ha langt hår», og en venninne av meg sammenlignet meg med en mannssjåvinistisk gammel gjøk.

Anonymkode: 9a417...2e0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 50, og har aldri hatt langt hår. Og det er 100 % mitt eget valg. Prøvde å la håret vokse for å kunne bruke oldemors brudekrone da jeg skulle gifte meg, men håret mitt er så tynt og glatt at det ikke nyttet.

Anonymkode: a71c9...4c9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å klippe det kort når jeg bikker 40, men ikke veldig kort altså: skulderlangt hår. Jeg synes langt hår i godt voksen alder får mange til å se dratt ut i ansiktet

Anonymkode: 28861...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 11.03):

Er selv dame på 31. Jeg har aldri tenkt til å klippe meg kort når jeg blir 35+. Har aldri skjønt poenget med å se mindre feminin ut ved å gjøre seg selv mer mandig ved å gå for kort hår... hvorfor gjør så mange damer det? Menn kan da umulig synes det er pent?

Anonymkode: 5c61e...ebe

Hva menn synes om kort hår, det driter jeg i.

Jeg kler kort hår bedre enn langt hår. Jeg skal aldri ha langt hår igjen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Konferansejakke og konferanseskjerf, har ikke du lagt merke til det? Når damer skal på konferanse og være litt «viktige»så er det på med en dressjakke, og et skjerf i halsen. Få eller ingen kler dette, ser helt forferdelig ut🫣

Synes dressjakke/blazer ser bra ut jeg

Anonymkode: 37825...00f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet meg kort for noen år siden. Var 39 år da. Hadde langt hår, ville ha en forandring i tillegg til at jeg slet veldig med hetetokter av ukjent årsak. (Særlig fra hodet) Tykt langt hår gjorde ikke saken bedre. Klippet håret først til skulderlengde. Men håret ble helt ustyrlig pga varme og svette fra hode. Da klippet jeg meg enda kortere. Fikk mange positive kommentarer på hvor godt jeg kledde kort frisyre. Ikke noe guttete frisyre. Har beholdt kort hår til nå, men sparer igjen til langt. Har ikke lenger hetetokter, og synes det er kjekt med litt forandring. Klipper meg nok kort igjen i framtiden, men akkurat nå vil jeg ha litt lengde igjen. Er 45 nå. Bryr meg egentlig lite om hva andre mener uansett om håret er langt eller kort. Det viktigste er å føle seg vel med seg selv. 

Anonymkode: e4c17...20e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er bevis på at «vestens hijab» ikke var så dum betegnelse på langt hår🤔😉

Anonymkode: 243b1...ed6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 11.06):

Har heldigvis andre prioriteringer enn utseende, uavhengig av alder. Har den hårlengden jeg trives med.

Anonymkode: b231b...60b

Andre prioriteringer? Enn å se bra ut for mannen sin.? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sånne som dere som gjør at jeg går mer og mer til venstresiden. Lol.

Anonymkode: b17ac...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker langt hår, håret mitt er min stolthet, har sølvstripe i håret når jeg fletter det!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tja? Jeg er 46. Har hatt kort og langt hår flere ganger i livet. Jeg kler begge deler. Har tykt hår fortsatt, faktisk veldig tykt, type frisøren spøker om at jeg har hår for minst to mennesker på hodet.

Nå er håret kort, i en kul frisyre. Jeg klippet meg fordi jeg ville ha noe litt mer sassy enn rett ned hår. Får masse komplimenter fra spesielt yngre menn.  

Anonymkode: b877d...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klippet meg kort da jeg brakk armen og ikke klarte å håndtere et halvlangt hår ved vask og føn. 

Anonymkode: 6ab51...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klipte meg kort, eller rettere sagt barberte meg kort i høst pga latskap. Ungen kommer hjem med lus, så for å bekjempe den fjerna jeg håret 😛

Det blir litt lengre igjen, men tviler på at jeg kommer til å ha det lengre enn skulderlengde. Utelukker ikke noe, men så kort som jeg hadde det, 12 mm over alt, er altfor kort.

Anonymkode: 355c8...4a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.10.2022 den 8.46):

Det virker som om mange her ikke skjønner at når man eldes endres kroppsfasong, hud og hår. Neida, dere skal dø med det lange rette håret med midtskill og med skinny jeans på. Tenker det kan være bra med litt selvinnsikt og tilpasse klær, sminke og hår etter alder når man når femti- og sekstiårene. 

Her er det mye aldersmobbing, men det ER faktisk kledelig med "chiffonskjerf rundt kalkunhalsen" som noen gjør narr av her. Dere får løs hud på halsen alle, selv dere som lar dere lure av kosmetikkindustrien til å kjøpe overprisede kremer. Det er bare det at vi som er gamle har så god råd at vi kun kjøper ekte silke. 

Når det gjelder langt hår (vestens hijab), har dere noen sinne sett en "bli ny" reportasje der håret ikke er blitt klippet opp? Hva var mest kledelig? 

Selv om du elsker ditt lange hår og har sett bilder av aldrende filmstjerner som fremdeles ser flotte (og fotoshoppet) ut med sitt lange hår, er det ikke sikkert har du har tilgang til de dyre stylistene når du når denne alderen og kanskje bør du da ta en revurdering av hårlengde og frisyre for å bli den beste utgaven av deg selv.

Anonymkode: dc3da...0e9

Men man kan gjøre myye bra med håret og om det er langt og man trenger ikke gi opp og se mer mandig ut enn nødvendig. Skal aldri slutte å gå med rosa heller, bare for å få de eldre til å bli fornøyde. Jeg vil holde meg ung hele livet. Ikke gå med mannefrisyre og gråe og brune gamle kjerringklær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...