Rumle Skrevet 26. oktober 2022 #81 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sier hvem? Det er opp til hver enkelt? Anonymkode: 5c61e...ebe Her svarer du jo deg selv på trådens spørsmål. Det er opp til hver enkelt, så enkelt er det. La folk få være som de vil være 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla82 Skrevet 26. oktober 2022 #82 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei men de forfaller når de blir eldre, får mindre kvinnelige hormoner osv. Ikke vits i å gjøre seg enda mer mandig... er damer som ser ut som menn da. Legg på uten sminke og så er det komplett! Anonymkode: 5c61e...ebe På samme måte som at menn får mindre testosteron. Mannen min har mer pupper enn sixpack for å si det sånn. Men jeg har valgt en jordnær mann som ikke bryr seg om utseendet og er glad han forblir sånn. Men du mener han burde stresse med å gjøre seg mer maskulin for å kompensere for dette? AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nei men hvis man vil ha en mann bør man kanskje tenke på hva de synes er fint...? Anonymkode: 5c61e...ebe Damer over 40 som går og drømmer om en overfladisk fyr er kanskje ikke de som klipper håret kort da. Hvor mange menn over 40 går rundt og bekymrer seg for hva damer synes er fint?? AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg satt og så på damene rundt meg en dag. Kort , kjedelig hår, ingen sminke. Høstbleke og slitne. Jeg kan ikke la være å synes at de ser triste ut, som at alt bare skal være praktisk og hverdags. Hvis man jobber praktisk, så skjønner jeg det, da er langt hår og sminke i veien. Men ellers, når man sitter ved en pc hele dagen, da skjønner jeg det ikke. Det ser så innmari kjedelig ut. Satt på spissen, og overfladisk, jada. Og ja, jeg har langt hår, sminker meg og ordner meg hver dag. Anonymkode: 2f0d0...3c5 Hvorfor satt du og så på damene? Fordi det hadde vært ennå mere deprimerende å se på mennene? Om det er en plage for deg at fremmede mennesker ser kjedelig ut så er der enormt mye mer potensiale å hente i menn. Slå et slag for at de bruker ti minutter ekstra på utseende hver dag og kjøper seg ett plagg som ikke er kjedelig så hadde du kommet langt altså. Det er ikke kvinners oppgave i livet å sprite opp dagen din med utseendet sitt. Og det sier jeg som elsker kjoler og farger og sminke. Og som blir oppriktig glad når jeg ser andre ha det gøy med det samme. Jeg gjør det fordi det gjør meg glede. Og slutter om det ikke gjør det. Aldri om jeg sminker meg eller har på en fin kjole for at surmaga idioter rundt meg skal slippe å se på "kjedelige" folk som om det er en jævla belastning. Gud bedre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 26. oktober 2022 #83 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) Jeg har langt hår og kommer til å fortsette å ha det. Hvorfor skal jeg klippe det i en kort og stygg frisyre når håret er noe av det fineste ved meg? Jeg synes mange som klipper seg kort klipper seg altfor kort og i en frisyre som ikke kler dem. De færreste av kvinner kler veldig korte frisyrer og det ser gjerne litt maskulint ut, men antar at de som klipper seg sånn trives med det. Jeg ser heller ikke hvorfor man skal slutte å bry seg om utseendet sitt selv om man ikke er 20 lenger. Liker å føle meg bra utvendig også, men forstår selvfølgelig at det innebærer ulike ting for ulike personer. Allikevel synes jeg ofte slike diskusjoner blir litt sånn at endel ser ned på kvinner som bryr seg om utseendet i form av hår, klær og sminke og jeg ser ikke hvorfor man ikke også kan bry seg om det i tillegg til alle de andre tingene man er opptatt av. Endret 26. oktober 2022 av AprilRyan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #84 Del Skrevet 26. oktober 2022 Det går jo mote i hårfrisyrer. I mange år nå har nesten alle skullet ha langt hår, ditt premiss er således feil. Jeg tror kort hår snart er på full vei tilbake, har vel allerede sett det på noen motevisninger. Da skal du se både eldre og yngre damer får seg kort hår, og vi vil synes det er så fint, så. Mange litt eldre får dessuten tynnere og bløtere hår, som kan se nokså ustelt ut som langt. Problemet er at det i så fall ikke er lett å finne en fin kort frisyre heller... Anonymkode: 937be...523 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #85 Del Skrevet 26. oktober 2022 Lorieen skrev (1 time siden): Jeg har hatt kort hår siden jeg var 14. Aldri hatt lengre hår enn mellom kjeven og skuldrene. Nå er jeg 40. Jeg trives med kort hår, jeg har enormt tjukt hår og dessuten har jeg psoriasis i hodebunnen som holdes i sjakk ved å holde håret kortest mulig slik at jeg får behandlet hodebunnen med liniment. Jeg eksisterer ikke for å være dekorativ i andres øyne, så hva andre synes om lengden på håret mitt bryr jeg meg ikke om. Så lenge du gjør det av eget valg, og trives med det, er det kort hår som er riktig for deg For meg er det ikke aktuelt, da jeg ville sett it som en kryssning av marsvin og fotball. Mwn skulle ønske jeg hadde kledd det. Hadde vært enormt praktisk under trening og andre gjøremål. Anonymkode: 41efc...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #86 Del Skrevet 26. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Er selv dame på 31. Jeg har aldri tenkt til å klippe meg kort når jeg blir 35+. Har aldri skjønt poenget med å se mindre feminin ut ved å gjøre seg selv mer mandig ved å gå for kort hår... hvorfor gjør så mange damer det? Menn kan da umulig synes det er pent? Anonymkode: 5c61e...ebe 1 hour ago, AnonymBruker said: Man ser mer mandig ut mener du... Anonymkode: 5c61e...ebe 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror de fleste menn synes det er lite sexy når dama ser ut som en mann hu og... Anonymkode: 5c61e...ebe 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei men de forfaller når de blir eldre, får mindre kvinnelige hormoner osv. Ikke vits i å gjøre seg enda mer mandig... er damer som ser ut som menn da. Legg på uten sminke og så er det komplett! Anonymkode: 5c61e...ebe 47 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke det det er snakk om her... de ser mer mandige ut når de har kort hår... Anonymkode: 5c61e...ebe 46 minutter siden, AnonymBruker said: Nei men hvis man vil ha en mann bør man kanskje tenke på hva de synes er fint...? Anonymkode: 5c61e...ebe 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ja hvis damer liker å se mer ut som mannen sin så la dem nå gjøre det Anonymkode: 5c61e...ebe Snakk om å gjenta seg selv i det uendelige; det framstår monomanisk. Hvorfor er du så himla opptatt av om kvinner "får seg mann" eller ikke? Hva bryr det deg egentlig? Og når du først er så opptatt: hvorfor legger du da ikke merke til alle slags kvinner i alle slags aldre med alle slags hårlengder - og som har mann? Har du allerede blitt svaksynt? 58 minutter siden, mingus said: Jeg liker best langt svart skrekkfilmhår 🥰 kanskje jeg skal være sadako neste år hvis det gror seg enda lengre 🎃🧡 😍 Jaa, gjør det! Anonymkode: 98da1...ca5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #87 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sossen Krogh klipte seg aldri kort og hun ble godt over 90. Jeg skal heller aldri klippe meg kort. Anonymkode: 3f0cd...683 Hun var pen også. Anonymkode: 41efc...899 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 26. oktober 2022 #88 Del Skrevet 26. oktober 2022 AprilRyan skrev (3 minutter siden): Jeg har langt hår og kommer til å fortsette å ha det. Hvorfor skal jeg klippe det i en kort og stygg frisyre når håret er noe av det fineste ved meg? Jeg synes mange som klipper seg kort klipper seg altfor kort og i en frisyre som ikke kler dem. De færreste av kvinner kler veldig korte frisyrer og det ser gjerne litt maskulint ut, men antar at de som klipper seg sånn trives med det. Jeg ser heller ikke hvorfor man skal slutte å bry seg om utseendet sitt selv om man ikke er 20 lenger. Liker å føle meg bra utvendig også, men forstår selvfølgelig at det innebærer ulike ting for ulike personer. Allikevel synes jeg ofte slike diskusjoner blir litt sånn at endel ser ned på kvinner som bryr seg om utseendet i form av hår, klær og sminke og jeg ser ikke hvorfor man ikke også kan bry seg om det i tillegg til alle de andre tingene man er opptatt av. Jeg klippet meg kort fordi jeg bryr meg om utseendet mitt. Jeg syntes det slitte, halvlange håret mitt fikk hele meg til å se litt sliten og ustelt ut Det å klippe håret kort er jo ikke ensbetydende med at man slutter å bry seg om utseendet sitt. Jeg sminker meg hver dag, er opptatt av hudpleie, bryr meg om hvordan jeg kler meg, og varierer hvordan jeg styler håret 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #89 Del Skrevet 26. oktober 2022 Hvorfor har alle menn lagt hår? Anonymkode: a02ed...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #90 Del Skrevet 26. oktober 2022 Embla82 skrev (24 minutter siden): På samme måte som at menn får mindre testosteron. Mannen min har mer pupper enn sixpack for å si det sånn. Men jeg har valgt en jordnær mann som ikke bryr seg om utseendet og er glad han forblir sånn. Men du mener han burde stresse med å gjøre seg mer maskulin for å kompensere for dette? Damer over 40 som går og drømmer om en overfladisk fyr er kanskje ikke de som klipper håret kort da. Hvor mange menn over 40 går rundt og bekymrer seg for hva damer synes er fint?? Hvorfor satt du og så på damene? Fordi det hadde vært ennå mere deprimerende å se på mennene? Om det er en plage for deg at fremmede mennesker ser kjedelig ut så er der enormt mye mer potensiale å hente i menn. Slå et slag for at de bruker ti minutter ekstra på utseende hver dag og kjøper seg ett plagg som ikke er kjedelig så hadde du kommet langt altså. Det er ikke kvinners oppgave i livet å sprite opp dagen din med utseendet sitt. Og det sier jeg som elsker kjoler og farger og sminke. Og som blir oppriktig glad når jeg ser andre ha det gøy med det samme. Jeg gjør det fordi det gjør meg glede. Og slutter om det ikke gjør det. Aldri om jeg sminker meg eller har på en fin kjole for at surmaga idioter rundt meg skal slippe å se på "kjedelige" folk som om det er en jævla belastning. Gud bedre. Herlighet, snakk om å hisse seg opp. Jeg går ikke å tenker på dette hele tiden. Jeg bare gjorde meg noen tanker. Og du har rett, mannfolk ser ikke så mye bedre ut de heller, jevnt over. Men vi damer har litt flere muligheter til å friske oss litt opp. Men siden du biter på, skal jeg fyre på litt til! Mannen min sier rett ut at han setter pris på at jeg gjør litt ekstra. At det er ekstra feminint med langt hår, og litt sminke. Skal så lite til. Så da vier jeg litt av min eksistens til å glede en mann. Shocker! Anonymkode: 2f0d0...3c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #91 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er selv dame på 31. Jeg har aldri tenkt til å klippe meg kort når jeg blir 35+. Har aldri skjønt poenget med å se mindre feminin ut ved å gjøre seg selv mer mandig ved å gå for kort hår... hvorfor gjør så mange damer det? Menn kan da umulig synes det er pent? Anonymkode: 5c61e...ebe Den siste setningen din fokuserte jeg også mye av da jeg var ung og usikker, men så ble jeg "voksen" og trygg på meg selv. Jeg synes det bare er trist at en voksen kvinne på 31 fremdeles tror at meningen med livet er å tekkes menn. Håper du finner selvsikkerheten til å gjøre det du selv ønsker, ikke det du tror menn ønsker. Anonymkode: aef00...12f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 26. oktober 2022 #92 Del Skrevet 26. oktober 2022 Lenge siden jeg har sett en kvinne med kort hår. 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet 26. oktober 2022 #93 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi det er en gammel oppfatning at kvinner ser yngre ut med kort hår når de blir eldre. Jeg fikk høre det i hele oppveksten. Kvinner over en viss alder skal ikke ha langt hår. Osv.. Anonymkode: bec31...761 Det er nok en oppfatning som henger igjen. En frisør sa til meg en gang at det ofte er stikk motsatt. Man får et noe strengere uttrykk når man klipper håret kort. Og ser dermed eldre ut. Det synes også jeg at det er noe i. Men det finnes jo en mellomting. Det er en mellomting mellom «guttekort» som mange damer over en viss alder har og veldig langt. Jeg synes hår omtrent til skuldrene er fint på eldre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #94 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ja hvis damer liker å se mer ut som mannen sin så la dem nå gjøre det Anonymkode: 5c61e...ebe Mannen min har langt hår 😁 Dreads. Jeg synes han er veldig maskulin 😍 Jeg har også langt hår forøvrig. Kanskje folk tenker at vi likner hverandre da... Speiler hverandres maskulinitet/femininitet? Anonymkode: b3c5b...2ce 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. oktober 2022 #95 Del Skrevet 26. oktober 2022 Det er jammen bra vi har viktige ting som damers hårlengde å diskutere nå når verden ellers går på skinner 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #96 Del Skrevet 26. oktober 2022 Anonym Brukar0 skrev (2 minutter siden): Det er jammen bra vi har viktige ting som damers hårlengde å diskutere nå når verden ellers går på skinner 🙄 DEN er veldig feil! For er det nettopp noe som trenges når alt er håpløst ellers for folk så er det ofte det å kunne fokusere på småting som ellers betyr lite, eller småting som de faktisk får gjort noe med. Det er ting som ellers kan se meningsløse ut, se ut som bagateller, men for de som har det tøft betyr det mye å kunne diskutere noe, å kunne ha noe å prate om annet enn bare hvor ille de har det. Anonymkode: ee22d...d4d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. oktober 2022 #97 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): DEN er veldig feil! For er det nettopp noe som trenges når alt er håpløst ellers for folk så er det ofte det å kunne fokusere på småting som ellers betyr lite, eller småting som de faktisk får gjort noe med. Det er ting som ellers kan se meningsløse ut, se ut som bagateller, men for de som har det tøft betyr det mye å kunne diskutere noe, å kunne ha noe å prate om annet enn bare hvor ille de har det. Anonymkode: ee22d...d4d Som å hetse damer for kort hår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #98 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Herlighet, snakk om å hisse seg opp. Jeg går ikke å tenker på dette hele tiden. Jeg bare gjorde meg noen tanker. Og du har rett, mannfolk ser ikke så mye bedre ut de heller, jevnt over. Men vi damer har litt flere muligheter til å friske oss litt opp. Men siden du biter på, skal jeg fyre på litt til! Mannen min sier rett ut at han setter pris på at jeg gjør litt ekstra. At det er ekstra feminint med langt hår, og litt sminke. Skal så lite til. Så da vier jeg litt av min eksistens til å glede en mann. Shocker! Anonymkode: 2f0d0...3c5 Konge 🎉👑 Anonymkode: 5c61e...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #99 Del Skrevet 26. oktober 2022 Det er naturlig at eldre damer klipper håret kort. Da kan man begynne å bli sliten i armene og det blir tungt å holde et langt hår. Det er ikke alltid det ser så pent ut heller hvis man blir tynnere i håret. Men for middelaldrende damer synes jeg det er en klisjè med "konehår". Selv er jeg 45+ og har fortsatt langt hår. Anonymkode: 9a906...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #100 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vil en gi blanke i hva folk synes er det helt legitimt og helt i orden. Men da må en også akseptere at en tar valg som er i strid med hva folk synes er pent eller vakkert. Anonymkode: ee22d...d4d Det var vel nettopp det jeg skrev, bare med litt andre ord? Egentlig er hele diskusjonen om lang vs kort hår på kvinner ganske teit og meningsløs Anonymkode: f178d...624 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå