Gå til innhold

Hvorfor klipper alle damer seg kort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men man kan gjøre myye bra med håret og om det er langt og man trenger ikke gi opp og se mer mandig ut enn nødvendig. Skal aldri slutte å gå med rosa heller, bare for å få de eldre til å bli fornøyde. Jeg vil holde meg ung hele livet. Ikke gå med mannefrisyre og gråe og brune gamle kjerringklær

Anonymkode: 5c61e...ebe

Hvor mye desperasjon lyser ikke det ligsom 

Anonymkode: fd6e8...b4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du sjalu kanskje? Du må tåle at andre har andre meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har den sveisen de liker sjøl.
Det er en underlig ting å mene at hårlengde har noe med femininitet eller maskulinitet å gjøre.

Hva i all verden har menn med dette å gjøre. Er det "menn" som styrer hvordan du styler deg sjøl ts?
Menn er like forskjellige som andre folk, og har heeeelt ulik smak hva gjelder kvinners utseende.

Hadde kort hår som helt ung, gjerne knall brannbilrødt. Nå er det kjempelangt, og nå er jeg i femtiåra.

Endret av Andro
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mamajune11 skrev (På 26.10.2022 den 11.47):

Fordi langt hår krever noe vedlikehold, eventuelt farging, styling etc. Det er fordi de ikke gidder. Men syns 35 er vell ungt for kone klippen. 

Langt hår krever jo ingenting. Aldri frisør, vasker håret om man har svettet men ellers ikke, kan bare ha hestehale, flette eller topp. 

Kort hår derimot krever at det vaskes og styles hver dag - utrolig stress! Jeg har hatt kort hår en gang i mott liv og aldri aldri mer, det er jo ekstra,t tidkrevende, og også veldig dyrt mtp at man faktisk må til frisør minst annenhver måned.

Langt hår krever da ikke farging, hvor i all verden tar du det fra?

Anonymkode: c78ba...62a

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ligsom? Er du dansk?

Liksom heter det, og det er ikke noe "desperasjon" i å velge de fargene man liker livet gjennom, uansett alder.

Nå kjenner jeg at jeg bare på trass skal ha langt hår og gå i rosa når jeg blir 80.

Anonymkode: 9ccae...642

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du sjalu kanskje? Du må tåle at andre har andre meninger?

Hvorfor skulle jeg være sjalu på noen som jeg ser på som desperat oppførsel? Du vet jo veldig lite både om min frisyre og lengde på hår så dette blir for dumt. Men ja det lyser desperasjon når noen ønsker å være 20 år og ung hele livet sitt og gjør alt de kan for å fremtre slik. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg klippet meg kort da jeg brakk armen og ikke klarte å håndtere et halvlangt hår ved vask og føn. 

Anonymkode: 6ab51...310

Har aldri i mitt liv fønet mitt hår (går ned til albuene), men med brukket arm hadde jeg aldri hatt sjangs å style kort hår i hvert fall.

Anonymkode: c78ba...62a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du og de andre konefrisyrene klippet dere mandig, sånn at dere kunne sitte her hele dagen og være sint på alle andre. Synes synd på mennene som har blitt lurt inn i gubbe og kjerring forholdet, som konefrisyrer styrer med jernhånd.

Feminint er flott! Jeg har langt krøllete hår og går kun i kjoler og skjørt. Får det blodet ditt til å koke? 🤭

Anonymkode: c6b90...503

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Andre prioriteringer? Enn å se bra ut for mannen sin.? 

Idiot

Anonymkode: 831cf...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg være sjalu på noen som jeg ser på som desperat oppførsel? Du vet jo veldig lite både om min frisyre og lengde på hår så dette blir for dumt. Men ja det lyser desperasjon når noen ønsker å være 20 år og ung hele livet sitt og gjør alt de kan for å fremtre slik. 

Ja nå er jo jeg 32 år og holder meg veldig bra og tenker å fortsette med det. Får høre det stadig at jeg ser ut som jeg er 20 da jeg ikke har ødelagt mitt utseende med røyk, alkohol, sol,  fester og lange våkenetter uten søvn. Så derfor holder jeg meg bra og! Jeg er og ung til sinns og tenker å fortsette med det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ligsom? Er du dansk?

Liksom heter det, og det er ikke noe "desperasjon" i å velge de fargene man liker livet gjennom, uansett alder.

Nå kjenner jeg at jeg bare på trass skal ha langt hår og gå i rosa når jeg blir 80.

Anonymkode: 9ccae...642

Konge 🤣👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du og de andre konefrisyrene klippet dere mandig, sånn at dere kunne sitte her hele dagen og være sint på alle andre. Synes synd på mennene som har blitt lurt inn i gubbe og kjerring forholdet, som konefrisyrer styrer med jernhånd.

Feminint er flott! Jeg har langt krøllete hår og går kun i kjoler og skjørt. Får det blodet ditt til å koke? 🤭

💖👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja nå er jo jeg 32 år og holder meg veldig bra og tenker å fortsette med det. Får høre det stadig at jeg ser ut som jeg er 20 da jeg ikke har ødelagt mitt utseende med røyk, alkohol, sol,  fester og lange våkenetter uten søvn. Så derfor holder jeg meg bra og! Jeg er og ung til sinns og tenker å fortsette med det.

32 er jo veldig ungt. Ingen jeg kjenner på den alderen har rynker eller ser eldre ut. De fleste er udefinerbar i alder, og ser ut som mellom 19-30 hele gjengen (jobber med masse unge kvinner). Livsstil har jo noe å si, men det er genene dine som avgjør om hvilken hud du har når du bikker 50... For det er da folk enten ser ut som 35, sin egen alder eller 70 år. 

Anonymkode: e0039...d2f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du omtaler det å gå i kjoler og skjørt, som om det er noe vanskelig. Hvorfor skal noens blod koke? Vil de være slik kledd de å, trer de bare på seg et skjørt, så simpelt som det 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en tåpelig diskusjon! 
Jeg er 50, har hatt kort hår siden i 20-årene. Mannen min elsker meg, og tenner på meg. Og hey, naboen tenner også på meg vet jeg 😁

Man kan fint kle seg feminint på tross av kort sveis,  bruke sminke og smykker.

Smaken er som baken, delt.

Uansett hårlengde så krever det stell for å se fresht ut,  du ser ikke så sjukt bra ut i joggebuksa på sofaen med en kjedelig hestehale eller dott på toppen heller 😁

Anonymkode: 55508...0d8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Om du har håret langt for å behage menn, bør du få deg ryggrad, ts.

De andre som klipper seg gjør vel det fordi de har lyst. Håret blir også mer porøst og tynt etter overgangsalder. Langt hår nedenfor skuldrene hjelper heller ikke på tyngdekraften i ansiktet for mange.

Anonymkode: 62797...f3c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 11.03):

Er selv dame på 31. Jeg har aldri tenkt til å klippe meg kort når jeg blir 35+. Har aldri skjønt poenget med å se mindre feminin ut ved å gjøre seg selv mer mandig ved å gå for kort hår... hvorfor gjør så mange damer det? Menn kan da umulig synes det er pent?

Hvordan jeg velger å kle meg/sminke meg/ordne håret er ikke basert på hva menn liker, men hva jeg selv liker og føler meg vel med. Selvfølelsen min er ikke basert på hva menn mener om utseendet mitt. 

Jeg synes forøvrig ikke at langt, pistrete, tørt og slitt hår er spesielt fint, og det er en kjensgjerning at mange får dårligere hårkvalitet etterhvert som de blir eldre, og det hjelper ikke med alskens vitamintilskudd og produkter for å få det tykt, blankt og skinnende. 

Hvis håret ikke er blankt, velpleid og fint,  burde man heller klippe seg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 11.10):

Kvalmeste jeg ser er korthårede damer, ser ut som de har gitt opp på livet 😆👎

Anonymkode: c1f4b...9c8

Kvalm, faktisk😜 Men jeg hører hva du sier - så lenge man har langt hår, så kan man altså droppe sminke, ha lange gule negler,være avslappet i forhold til hygiene, spise hva man vil og hvor mye man vil, slippe å trene og gå kledd i joggedress 24/7 - for disse tingene gjør ikke at man ser ut som om man har gitt opp livet, så lenge man bare har langt hår! Så utrolig kjekt å vite - setter i gang å spare ut håret med en gang jeg, og gleder meg til alle pengene jeg kan spare på å kutte ut sminke, frisør, hårpleieprodukter, klær og treningssenter. Tusen takk altså, dette var virkelig life changing 🤣🤣🤣

Anonymkode: 8a7b1...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O_o  Jeg skal vel kanskje ta 5-10 cm av håret mitt men det vil ikke bli det man kaller kort…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...