Gå til innhold

Hvorfor klipper alle damer seg kort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 14.41):

Denne tråden er ren shaming av kvinner som har valgt å ha kort hår. Ingenting annet. 

Noen har virkelig et behov for å shame noen i dag visst.. Er ikke måte på hvilke krav som stilles til kvinner. Ser de ikke ut som fotomodeller så får de høre det av slike superegoister som finnes i tråden her.

Og forøvrig, temaet er ikke på noen måte nytt. Diskusjonen pågikk i min bestemors og oldemorsdager også, da alle klippet seg skulderlangt eller kortere. Bare se på bilder fra 1920 tallet. Da gikk alle fra oppsatt hår til lettstelte korte bobsveiser. Og 80 tallet med naturlig sporty jente stil, kortklippet. Og hva med Miss Piggy? 

La oss få kort hår tilbake! Jeg er møkklei av å se alle som innbiller seg å være bedre enn andre bare fordi de ikke klipper håret sitt og sitter timesvis hos frisøren og leker wannabe kylie.

Anonymkode: 39f8d...93d

Virkelig??? Bare fordi de ikke klipper håret sitt??

Jeg er 55 år og har langt, tykt, krøllete og fint hår.

Og jeg sitter neimen ikke hos frisøren og leker noen Kylie, Jeg har MITT hår, og det er fint! Det ser fint ut fra alle mulige hold.

Mener du jeg skal klippe meg kort for å være venn med deg?

Anonymkode: 39ad0...127

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

32 er jo veldig ungt. Ingen jeg kjenner på den alderen har rynker eller ser eldre ut. De fleste er udefinerbar i alder, og ser ut som mellom 19-30 hele gjengen (jobber med masse unge kvinner). Livsstil har jo noe å si, men det er genene dine som avgjør om hvilken hud du har når du bikker 50... For det er da folk enten ser ut som 35, sin egen alder eller 70 år. 

Anonymkode: e0039...d2f

Det har du helt rett i, det her genene kommer til sin rett.

Jeg er 55, har ingen rynker, men tror ikke jeg ser ut som min datter som er 26 år. 

Jeg har ingen rynker i pannen, heller ikke en bekymringsrynke, og heller ikke rynker rundt øynene. Så jeg har nesten ikke sett selv at jeg har blitt eldre. Det eneste jeg ser er at det har blitt en liten rynke rundt munnen.Jeg bruker ikke botox, bruker vanlig fuktighetskrem, og ikke noe annet. Jeg har veldig glatt og rynkefri hud i hele ansiktet uten å gjøre noe som helst for det.

Jeg hadde veldig fet hud i ungdommen. Med mye kviser. Kanskje er det den fete huden som holder rynker unna nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For en tåpelig diskusjon! 
Jeg er 50, har hatt kort hår siden i 20-årene. Mannen min elsker meg, og tenner på meg. Og hey, naboen tenner også på meg vet jeg 😁

Man kan fint kle seg feminint på tross av kort sveis,  bruke sminke og smykker.

Smaken er som baken, delt.

Uansett hårlengde så krever det stell for å se fresht ut,  du ser ikke så sjukt bra ut i joggebuksa på sofaen med en kjedelig hestehale eller dott på toppen heller 😁

Anonymkode: 55508...0d8

Nei men så heldig mannen din er da, som har en kone som naboen legger seg etter... og du liker det og 😊. Trodde du hadde nok med mannen din om du er gift?

Anonymkode: 5c61e...ebe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Virkelig??? Bare fordi de ikke klipper håret sitt??

Jeg er 55 år og har langt, tykt, krøllete og fint hår.

Og jeg sitter neimen ikke hos frisøren og leker noen Kylie, Jeg har MITT hår, og det er fint! Det ser fint ut fra alle mulige hold.

Mener du jeg skal klippe meg kort for å være venn med deg?

Pass deg ellers kommer vi ig klipper håret ditt mens du sover!

Anonymkode: b17ac...fd2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei men så heldig mannen din er da, som har en kone som naboen legger seg etter... og du liker det og 😊. Trodde du hadde nok med mannen din om du er gift?

Anonymkode: 5c61e...ebe

Ok, la meg se om jeg har oppfattet dette riktig. "Alle" i denne tråden mener at langt hår er penest, mest feminint og det (alle) menn foretrekker. Men vi snakker da altså om en respektfull avstandsbeundring av alt dette lange, vakre håret, det handler ikke om at menn tenner på kvinner med langt hår, om det nå så et naboen eller menn flest. Interessant at det å ha langt hår automatisk innebærer at man er moralsk hevet over kvinner med kort hår som faktisk opplever å bli begjært av menn tross sin påståtte maskuline fremtoning. Damned if you do and damned if you don't, som det heter.

Anonymkode: f178d...624

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...