Gjest Anonymous Skrevet 23. oktober 2002 #1 Del Skrevet 23. oktober 2002 Er det noen av dere som er sykepleiere?? Vil dere anbefale den utdanningen ?? Jeg går på førskolelærerutdanningen, men jeg er litt i tvil om jeg har valgt rett...Er usikker på om det er jobb der ute til meg som førskolelærer, pluss at jeg synes det virker som en intressant jobb å være sykepleier. Noen meninger??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 23. oktober 2002 #2 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg går på sykepleierskolen, og kan absolutt anbefale det Du må være forberedt på mye lesing og gruppearbeid, men hvis du synes det er spennende går det fint. Ellers er det mye praksis, innen ulike områder. Bare spør hvis du lurer på noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnie Skrevet 24. oktober 2002 #3 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei Linsi! Jeg lurer litt på hvordan undervisning det er? Er det mye fremføringer og sånnt? Er det klasser? eller er det 150 stk i et auditorium? Hvilken skole går du på? Tuusen takk om du svarer!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2002 #4 Del Skrevet 27. oktober 2002 Slitsom jobb!! Jeg ble utbrent etter et år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2002 #5 Del Skrevet 27. oktober 2002 Når man ser streikene de truer med så kan det ikke være noe jobb å huge etter? Det kan da umulig være lønnen som trekkker. De vet det når de begynner å studere, men de hyler sammef-- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2002 #6 Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg jobbet et år på sykehjem. Det er ikke å anbefale! Altfor mye stell og pleie. Tunge løft som sliter deg helt ut. Jobber nå i ambulanse. Det er kjempeinteressant. Synes akuttmedisin er spennende. Vil gjerne jobbe i akuttmottak etterhvert. Både sykehjem og vanlige sengeposter på sykehus er preget av rutinearbeid (kjedelig) og mye pleie. Jeg har ikke tålmodighet til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badu Skrevet 4. desember 2002 #7 Del Skrevet 4. desember 2002 Hei Linnie. Er sykepleierstudent på siste året. Tror det er veldig forskjellig fra skole til skole. Høyskolen i Oslo har klasser med 90 elever i auditorium, men vi har en del gruppearbeid med 10-15 elever. Veldig interresant studie, og en kjempespennende jobb syntes jeg!!! At du gjest syntes vanlig sengepost er kjedlig, sier kanskje en del om deg og. Alt er kjedlig hvis man ikke lenger klarer å se utfordringer, og masse utfordringer er det for alle!! Og til en annen gjest; Jeg vil bli sykepleier uavhengig av lønn, man må være ganske idiot for å velge et yrke etter lønn spør du meg. Da er det bedre å prøve å høyne lønna som sykepleier til et nivå vi fortjener! Badu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 14. desember 2002 #8 Del Skrevet 14. desember 2002 ---------------- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisjeba Skrevet 15. desember 2002 #9 Del Skrevet 15. desember 2002 jeg skal bli sykepleier og. Går siste året på allmenn og skal søke på å komme inn på sykepleie studiet i Harstad (har hørt at den høgskolen er bra, pluss at jeg har slektninger i nærheten). Jeg vil bli sykepleier fordi jeg har lyst til å hjelpe folk, vil helst jobbe med barn kanskje, men det vet jeg ikke for sikkert før jeg har funnet ut mer om jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 15. desember 2002 #10 Del Skrevet 15. desember 2002 Uten at jeg med dette gir mot-anbefalinger mot å bli sykepleier......jeg anbefaler det faktisk, så kan du i samme slengen også kanskje vurdere å bli sosionom? Har aldri angret, jeg, på at jeg ble det. Såvidt jeg husker, er sykepleierkullene ganske store, og antallet tilstedeværende (fysisk tilstedeværende...heheheh) vil ofte korrespondere med det antall som er i kullet. Dog er det slik at kullet ofte vil bli delt opp i mindre undervisningsenheter. Uansett.....hele studiet er tilrettelagt slik at man får med seg det en skal. Lykke til. Milo Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2002 #11 Del Skrevet 17. desember 2002 Som valg av alle yrker bør man tenke nøye gjennom valget og søke informasjon om yrket og mulighetene. Selv er jeg sykepleier og synes yrket er spennende,utfordende og veldig krevende.Lønn er ikke alt,men det er meget viktig. Tror ikke det er mange idag som velger sykepleien utfra et "kall". Vanskelig å betale lån og mat med det. Det er hardt arbeide å jobbe som sykepleier,lønna er heller ikke noe å skryte av,man jobber turnus som gjør det vanskelig å kombinere familie og jobb. Men man utvikler seg hele tiden,har endel valgmuligheter innen videre utdanning,man får seg jobb nesten overalt. Så det er bare å finne ut hva du vil og prøve det ut. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå