Gå til innhold

Vi er lei av dere, menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor får du det fra at det har noe med incel/femcel å gjøre? Vet du etymologien til ordet?

Anonymkode: c0f2e...e9d

Ut fra det menn som er incel driver på med.

Anonymkode: 3ad47...d6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Deg om det. Men jeg lurer fortsatt på hvorfor du sammenligner dette med jubel over gutter som dør og oppfordring til selvmord. Det var det ingen som nevnte før du gjorde det.

Anonymkode: 33b62...eda

Om du leser innleggene mine, finner du svar på hvorfor jeg sammenligner det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (4 minutter siden):

Om du leser innleggene mine, finner du svar på hvorfor jeg sammenligner det.

Nei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC skrev (17 minutter siden):

Ikke sant. Og der nådde du nettopp fram til poenget i videoen.

Kvinner velger nå bort drittsekkmenn som behandler dem dårlig.

Ja? Hvorfor lage det om til å bli en big deal, og big business - og til å omhandle alle menn (ref trådens tittel og budskap i hovedinnlegg)? Det eneste man oppnår er å gjøre kvinnen stakkarslig, uten evne til å velge det som er bra for henne. 

Jeg er drittlei av kvinner som nedgraderer oss kvinner på måten dere gjør, og kvinnen i videoen gjør. Slutt for faen å se på dere selv som ofre! Det eneste dere er ofre for er dårlige valg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

Da må du ta på deg lesebrillene, for jeg har skrevet hvorfor flere ganger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (4 minutter siden):

Ja? Hvorfor lage det om til å bli en big deal, og big business - og til å omhandle alle menn (ref trådens tittel og budskap i hovedinnlegg)? Det eneste man oppnår er å gjøre kvinnen stakkarslig, uten evne til å velge det som er bra for henne. 

Jeg er drittlei av kvinner som nedgraderer oss kvinner på måten dere gjør, og kvinnen i videoen gjør. Slutt for faen å se på dere selv som ofre! Det eneste dere er ofre for er dårlige valg.

Synes du det er stakkarslig å snakke opp om at man har blitt behandlet dårlig? Å si at nok er nok? 

Interessant hvordan vi ser på samme budskap og video, men ser to vidt forskjellige ting.

Jeg ser en sterk dame som er lei oppførselen hun har blitt utsatt for gjentatte ganger, og tar et oppgjør hvor hun sier at hun ikke finner seg I slik lenger.

Det må være lov å stille krav til menn og hvordan de behandler oss på lik linje med hvordan de har satt krav til oss i alle år, når det gjelder alt fra oppførsel til bekledning.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, RC said:

Synes du det er stakkarslig å snakke opp om at man har blitt behandlet dårlig? Å si at nok er nok? 

Interessant hvordan vi ser på samme budskap og video, men ser to vidt forskjellige ting.

Jeg ser en sterk dame som er lei oppførselen hun har blitt utsatt for gjentatte ganger, og tar et oppgjør hvor hun sier at hun ikke finner seg I slik lenger.

Det må være lov å stille krav til menn og hvordan de behandler oss på lik linje med hvordan de har satt krav til oss i alle år, når det gjelder alt fra oppførsel til bekledning.

Den sterke damen sutrer som en bortskjemt drittunge.

Huset hun bor i, viften i taket, smykkene og makeupen hun har på, klærne hennes, og trolig absolutt alt annet hun eier er utviklet av menn. Til tross for dette sitter den bortskjemte snørrungen og klager over at menn ikke yter nok for henne.

I-landsproblem kalles dette. På tide å ta seg sammen!

Anonymkode: 89e87...e65

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huset hun bor i, viften i taket, smykkene og makeupen hun har på, klærne hennes, og trolig absolutt alt annet hun eier er utviklet av menn. Til tross for dette sitter den bortskjemte snørrungen og klager over at menn ikke yter nok for henne.

Hvis du skal være så usaklig kan man jo til motsvar slenge inn at alle disse mennene er født av kvinner. Hva er poenget ditt? Ingen har sagt noe om at menn ikke kan noe eller får til noe. Nå er du helt på viddene.

Videoen handler om at hun har fått nok av menn som behandler henne dårlig! Kun det. Hvor mange ganger skal man gjenta det?

Man kan si mye om menn, men enkelte av dere er særdeles dårlige til å ta poenget og faktisk høre etter hva som blir sagt.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (3 timer siden):

Så kvinner er ferdig med menn som behandler dem dårlig? 
Betyr dette at dem tenker å ta beviste valg og velge personer som behandler dem bra?

Som alt annet med kvinner, så betyr det selvfølgelig ingen endring eller ansvar fra deres egen side. Det betyr vist at disse mennene nå skal måtte skjerpe seg. De eneste mennene kvinner er ferdig med er menn som er snille og føyer seg.

Anonymkode: ac23d...9f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og må bare nevne; her kommer typisk incelsnakk inn igjen. At kvinner skylder menn noe fordi de liksom yter så mye for henne. Det er ikke det et sunt forhold handler om. Et maktforhold hvor menn liksom "betaler" kvinner for å være sammen med han...

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC skrev (18 minutter siden):

Igjen - du kan ikke forandre noen andre enn deg selv. 
Jeg ser en kvinne som ikke ser eget ansvar i valgene hun har tatt (såfremt hun ikke har vært i et destruktivt, voldelig forhold. Ingen har skyld i vold, noensinne). Hun er ikke en sterk kvinne fordi hun velger å ta avstand fra drittsekker. En sterk kvinne tar kloke valg. Og lærer av sine feil, og ser sitt eget ansvar for de valgene hun selv har tatt. 
Jeg ser en kvinne som fremstiller seg selv som et offer..det er ingenting som provoserer meg mer enn det! 
Jeg ble voldtatt som 14-åring. Er jeg et offer? Nei. Jeg levde med en voldelig mann i mange år. Er jeg et offer? Nei. 
Hater jeg menn? Nei. 
Når man ser på seg selv som et offer, degraderer man seg selv. Ordet offer fremkaller bilder av personer som er hjelpesløse og ute av stand til å klare seg selv. 

Vi lever i en tid hvor vi har frihet til å velge, og hvor ingen er tvunget til å leve sammen med et annet menneske. Man har valgfrihet. Om man da velger å slå seg sammen med en dritsekk - så er det et valg man har tatt. Dritsekken trenger ikke å endre oppførsel - fordi dere velger han igjen og igjen. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orket ikke se hele. For en surpomp! Og hun hevder å snakke til flere på vegne av flere andre. Idiotisk! Skal jeg bli med i sutreklubben liksom? Jeg er også en overlever av narsissistisk maktmisbruk. Kjenner jeg er så forbanna ferdig med mødre. Mødre som går rundt og pynter seg med barna sine. Mødre som behandler barna bra i det offentlige, men skriker til dem når de er alene med dem. Slår. Ler av dem. Krevende mødre som ønsker respekt bare fordi de har oppnådd høy alder. Som har ivaretatt seg selv og sine egne behov i overflod gjennom alle år, men neglisjert barna og barnas behov. Foreldre som vil ha en familie de kan skryte av, men ikke tåler at avkommet har egne følelser, egne liv å leve. Jeg er ferdig med dere, jævla mødre og fedre!

Anonymkode: 750bd...953

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Jeg ser en kvinne som ikke ser eget ansvar i valgene hun har tatt (såfremt hun ikke har vært i et destruktivt, voldelig forhold. Ingen har skyld i vold, noensinne). Hun er ikke en sterk kvinne fordi hun velger å ta avstand fra drittsekker. En sterk kvinne tar kloke valg. Og lærer av sine feil, og ser sitt eget ansvar for de valgene hun selv har tatt. 
Jeg ser en kvinne som fremstiller seg selv som et offer..det er ingenting som provoserer meg mer enn det! 
Jeg ble voldtatt som 14-åring. Er jeg et offer? Nei. Jeg levde med en voldelig mann i mange år. Er jeg et offer? Nei. 
Hater jeg menn? Nei. 
Når man ser på seg selv som et offer, degraderer man seg selv. Ordet offer fremkaller bilder av personer som er hjelpesløse og ute av stand til å klare seg selv. 

Vi lever i en tid hvor vi har frihet til å velge, og hvor ingen er tvunget til å leve sammen med et annet menneske. Man har valgfrihet. Om man da velger å slå seg sammen med en dritsekk - så er det et valg man har tatt. Dritsekken trenger ikke å endre oppførsel - fordi dere velger han igjen og igjen. 

Vi mener mye av det samme, men du driver å legger ord i munnen min. Jeg har ikke sagt at alle kvinner er ofre, ei heller meg selv, og det virker som du har et slags sykelig forhold til det å skulle virke svak (det som jeg igjen mener er å være sterk). Det får så være.

Men slik du legger det frem kan ikke kvinnen heller lære fra en situasjon eller endre seg. For uansett om hun tar avstand fra sine handlinger på et senere tidspunkt så er hun fortsatt svak og fortjener ikke bedre enn å bli behandlet dårlig av drittsekker fordi det har skjedd før?

Likevel skriver du at sterke kvinner tar kloke valg og lærer av sine feil. Det er jo det kvinnen gjør i denne videoen?

Skjønner bare bedre og bedre at kvinner er sine egne verste fiender.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har fått ut av denne tråden er bare:

La oss bare la drittsekker fortsette å være drittsekker, kvinner fortjener ikke noe bedre uansett, uansett hva de gjør eller ikke gjør. La for guds skyld ikke mennene måtte ta ansvar for seg selv og egne handlinger.

Mister litt troen på menneskeheten kjenner jeg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, RC said:

Likevel skriver du at sterke kvinner tar kloke valg og lærer av sine feil. Det er jo det kvinnen gjør i denne videoen?

Skjønner bare bedre og bedre at kvinner er sine egne verste fiender.

Tar kloke valg? Hun er ei bortskjemt sutrehøne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi er lei av dere, menn.

Hilsen

Alle kvinner

Anonymkode: 3ad47...d6f

Beskrivelsen stemmer ikke helt overens med innholdet i videoen. Menn, som ........ er vel mer nøyaktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (4 timer siden):

Det er jo selvsagt hennes egen feil når hun velger drittsekker... Jah alt er kvinners egen feil. 

Selvfølgelig er hun ansvarlig for egne valg. Det gjelder jo uansett.

Hvis jeg har valgt en kvinne som det viser seg ikke er like interessert i sex som meg, må jeg ta ansvar for mitt valg, uavhengig av  hva det er. Jeg kan ikke ansvarliggjøre henne : «Du må leve opp til mine forventninger!»

90% av «drittsekk» oppførsel, er grunnet i kjønnskulturelle og biologiske forskjeller som er dårlig kommunisert og dårlig forstått, og de oppstår fordi folk velger partner etter «hjerte» isteden for forstand.  

Dessverre er vi lykkeligere når vi finner kompatible partnere med «hjerte». 

(Jeg skriver hjerte i tødler; det handler selvfølgelig ikke om hjerte, men om underbevisst intuisjon, feromoner, biologiske markører og speiling. Men på slutten av dagen handler det alltid om valg.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (22 minutter siden):

Hater jeg menn? Nei. 

Du tar ikke poenget uansett, siden nettopp det dama i videoen sier er at hun tar avstand fra og er ferdig med de mennene. Skjønner du det virkelig ikke?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...