Gå til innhold

Folk som prøver å snike


Jane How

Anbefalte innlegg

Idag sto jeg i kø i varmdisken på Ultra. Køen gikk langs disken, og inn fra siden kommer en eldre dame som prøver å ubemerket stille seg mellom meg og han foran meg i køen.

Slikt irriterer meg skikkelig! Særlig når det er opplagt hvor køen går, det var mange i rekken.

Hvorfor gjør folk sånt? Virker som om holdningen til endel eldre er at "unge mennesker trenger man ikke ta hensyn til, de skal ta hensyn til oss" eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor gjør folk sånt? Virker som om holdningen til endel eldre er at "unge mennesker trenger man ikke ta hensyn til, de skal ta hensyn til oss" eller noe.

Slik føler jeg det mange ganger også.. Og jeg lar aldri noen snike foran meg i køer.. Men hvis jeg har en full kurv, og en bak meg bare har noen få varer tilbyr jeg å la h*n gå foran..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, min erfaring er helt motsatt. Det er sjelden jeg ser at folk sniker, men når jeg ser det har det stort sett alltid vært unge folk. Skikkelig arrogant egentlig, tror de at andres tid er mindre verdt enn deres? Sniking er generelt en stor uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sniking i kø har ikke noe med alder å gjøre....men med mangel på oppdragelse å gjøre :sinnatagg: slutt med dere "uoppdragne"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke å si at eldre sniker mer enn unge, men når de eldre sniker får jeg en følelse av at det er fordi jeg liksom ikke er så viktig, fordi jeg er ung.. Og når jeg da gjør de oppmerksom på snikingen, svarer de gjerne i en nedlatende tone, med tilsvarende blikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sto i taxikø ved danskebåten, pent og pyntelig. Tre ganger snek noen foran oss, de presset og skubbet seg forbi, ingen unnskyldende blikk eller spørsmål om det var i orden (noe det hadde vært), og hva slags folk var det da? Pensjonister av det kvinnelige kjønn. Ja, jeg ble irritert, for jeg synes det er unødvendig at folk behøver å oppføre seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært utfor fler eldre som sniker enn unge. Gamle damer spesielt. Når de er sist inn på bussen og sier det er ubehøvlet av ungdommen å ta opp all plassen (vi skal rekke bussen, hun skulle handle, det sa hun til sjåføren) og at det er god nok grunn til å snike finner jeg merkelig.

Men for all del, ungdom er grusomme på å snike også, da spesielt på bussene. Er ikke noen kø der, ser mer ut som de danner et spor av en atombombe som gikk av i døra for alle kommer inn fra alle kanter. Stiller meg så klart det stedet som er nærmest da, ellers kommer jeg jo aldri inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag sto jeg i kø i varmdisken på Ultra. Køen gikk langs disken, og inn fra siden kommer en eldre dame som prøver å ubemerket stille seg mellom meg og han foran meg i køen.

Slikt irriterer meg skikkelig! Særlig når det er opplagt hvor køen går, det var mange i rekken.

Hvorfor gjør folk sånt? Virker som om holdningen til endel eldre er at "unge mennesker trenger man ikke ta hensyn til, de skal ta hensyn til oss" eller noe.

Har jeg det travelt,noe som jeg ofte har når jeg er på butikker, så sniker jeg det jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk spør høflig om å få gå foran pga et eller annet er det som regel greit for meg. Men når noen sniker ville jeg ikke latt dem gå foran meg uansett hvor lite varer/dårlig tid de har, fysjom!

Er enig i at det er mange unge, mange i alle aldre forsåvidt, som sniker. Men jeg kan generelt tåle mer fra 14-isser og barn enn voksne/gamle, for når man er blitt voksen skal man ha lært seg folkeskikk/blitt voksen i hodet. Ikke at 14iser ikke skal ha folkeskikk, men forventer mer av voksne folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om folk sniker fordi de har dårlig tid eller om de rett og slett ikke gidder å vente på tur. Det pleier imidlertid ikke å irritere meg. Dersom jeg har det bra i køen min, og ikke dårlig tid, så lar jeg dem bare snike i vei. Haster det med å gjøre seg ferdig med handlinga, så gir jeg beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker går med skylapper på seg i offentligheten (på butikken osv..)

De enser ingen rundt seg og er bare inne i sitt eget private univers. De stormer fram og skal ha, skal ha, samme hvor mange som egentlig var før dem i køen.

Slike folk er uhøflige, frekke og totalt uten dannelse! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettope ute for dette, eg står i ein kø og ventar på han bak kassa, medan han må hjelpa ein kollega. Og då kjem det ei dama i 40-åra og stiller seg framfor meg. (Synes faktisk denne aldersgruppa er verst.) Irriterte meg noko inni granskauen, men var for feig til å setta ho på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja... sniking er så frekt! :frustrert:

Får lyst til å trekke dem i jakka og be dem følge køa som alle andre.. Neste gang tror jeg faktisk at jeg gjør det...(er alt for snill egentlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også at det er flere eldre kvinner som sniker.

Før fant jeg meg i det, men har nå blitt flinkere til å si at det er min tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen uker siden stod jeg i kø på Spar og akkurat i det det ble min tur kom det ei dame på ca 40 med nesa i sky og gikk rett til kassen foran meg. Hun hadde det travelt og "skulle bare ha en pakke røyk". Jeg lot noen kraftsalver treffe henne rett i trynet, men fikk slengt tilbake at jeg var en "mannsgris" og at hun kunne gjøre som hun ville. Hun avsluttet med "...og hva har du tenkt å gjøre med det?". Da kokte jeg over og gav henne en rett høyre. Hun gikk rett i gulvet... ha ha.. rettsaken kommer opp om gud vet hvor lenge, men jeg har en skokk med vitner som applauderte da kjerringa lå og gurglet på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For noen uker siden stod jeg i kø på Spar og akkurat i det det ble min tur kom det ei dame på ca 40 med nesa i sky og gikk rett til kassen foran meg. Hun hadde det travelt og "skulle bare ha en pakke røyk". Jeg lot noen kraftsalver treffe henne rett i trynet, men fikk slengt tilbake at jeg var en "mannsgris" og at hun kunne gjøre som hun ville. Hun avsluttet med "...og hva har du tenkt å gjøre med det?". Da kokte jeg over og gav henne en rett høyre. Hun gikk rett i gulvet... ha ha.. rettsaken kommer opp om gud vet hvor lenge, men jeg har en skokk med vitner som applauderte da kjerringa lå og gurglet på gulvet.

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også oppgitt over folk som mister all sosial evne når de går i butikker! Sniking er så utrolig smålig og uforskammet!

Heldigvis hender det at de bak disken er observante og henvender seg til den som har stått lengst i køen, og hvis sniker'n klager forteller de dem at det er køsystem! Sånt er så flott! (Spesielt siden jeg er for pysete til å si fra selv. Og hvis jeg for en gangs skyld samler mot til meg og sier noe, så har personen en gyldig grunn, slik at jeg dummer meg ut.. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen uker siden stod jeg i kø på Spar og akkurat i det det ble min tur kom det ei dame på ca 40 med nesa i sky og gikk rett til kassen foran meg. Hun hadde det travelt og "skulle bare ha en pakke røyk". Jeg lot noen kraftsalver treffe henne rett i trynet, men fikk slengt tilbake at jeg var en "mannsgris" og at hun kunne gjøre som hun ville. Hun avsluttet med "...og hva har du tenkt å gjøre med det?". Da kokte jeg over og gav henne en rett høyre. Hun gikk rett i gulvet... ha ha.. rettsaken kommer opp om gud vet hvor lenge, men jeg har en skokk med vitner som applauderte da kjerringa lå og gurglet på gulvet.

Så sjarmerende... :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at noen av dere finner dere i det er kanskje det verste..selv har jegneten aldri blitt utsatt for slike kremt *slemminger*. Neste gang: SI IFRA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...