Gå til innhold

Hva slags mat selger de på Narvesen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men de er ikke ferske. Nystekte ja. Jeg har jobbet på flere av de stedene,så trenger ikke gå innom takk

Anonymkode: 48500...a63

Bakervarene er like ferske selv om den rå deigen har vært fryst. Fisk og kjøtt har andre "regler", men for bakervarer er fersk og nystekt synonymer.  

Anonymkode: ecfcf...d64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunhilde skrev (5 timer siden):

Hva er forskjellen på fersk og nystekt? :klo:

Ferske er ikke lagd,rullet til boller og sleng i en pappeske for så å fryses ned 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bakervarene er like ferske selv om den rå deigen har vært fryst. Fisk og kjøtt har andre "regler", men for bakervarer er fersk og nystekt synonymer.  

Det er stor forskjell på boller som er bakt av bakeren og kjørt rett til bakeriet vs de som blir tatt opp av pappeske. Jeg har jobbet både i bakeri og  på meny og det er stor forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Selvfølgelig er de det. Og jeg er enig, et nystekt brød (eller en nystekt bolle) er også ferskt.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ferske er ikke lagd,rullet til boller og sleng i en pappeske for så å fryses ned 

Jo, faktisk. uansett hva du mener.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er stor forskjell på boller som er bakt av bakeren og kjørt rett til bakeriet vs de som blir tatt opp av pappeske. Jeg har jobbet både i bakeri og  på meny og det er stor forskjell

Ja, det er forskjell, men det er fordi det er forskjellige oppskrifter, ikke fordi den ene ikke er fersk.

Ordboka definerer ordet "fersk" slik:

Sitat
  • som ikke har begynt å tape seg, tørke, visne eller lignende
  • nylig hendt, laget eller tilberedt

Så du, ab ...063 kan stå på ditt så mye du vil, men du tar feil. At du syns den ene bollen smaker bedre enn den andre er helt ok, men både bollen fra Narvesen og den fra bakeren er ferske.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor varme pizzaer der er Grandiosa, det smaker ikke som det.

Anonymkode: 15677...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De beste bollene jeg har smak er de som bakes på Coop Prix på Oslo S. Narvesen sine er også bra. Bedre enn det aller meste av boller fra bakeri jeg har smakt. Mulig det er fordi bakeriene bruker for mye krydder i bollene? Circle K lider av samme problem, alt for mye krydder som maskerer gjærbakstsmaken. 

Om deigen er fryst eller ikke tviler jeg sterkt på at jeg kunne smakt forskjell på i en blindtest. Det er andre ting som avgjør hvor gode bollene er. Er de f.eks for godt stekt er de helt uspiselige etter min mening (og det er alt for mange boller). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Narvesen har også en app der du kan se en del av utvalget og der har de alltid tilbud og kuponger som du kan benytte deg av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (8 timer siden):

Selvfølgelig er de det. Og jeg er enig, et nystekt brød (eller en nystekt bolle) er også ferskt.

Jo, faktisk. uansett hva du mener.

Ja, det er forskjell, men det er fordi det er forskjellige oppskrifter, ikke fordi den ene ikke er fersk.

Ordboka definerer ordet "fersk" slik:

Så du, ab ...063 kan stå på ditt så mye du vil, men du tar feil. At du syns den ene bollen smaker bedre enn den andre er helt ok, men både bollen fra Narvesen og den fra bakeren er ferske.

:roll: 

Det er forskjell på nystekt bakverk fra et lokalt bakeri, eller fra eget kjøkken for den del, og industrielt, frossent bakverk laget med konserveringsmidler og andre tilsetningsstoffer for at det skal kunne ligge frossent i lang tid, som så er ferdigstekt i en ovn feks hos Narvesen. 

Hvis du ikke skjønner eller smaker den forskjellen selv har du enten ikke greie på mat, eller du er bare her for krangle og latterliggjøre.

Det går an å tenke litt selv i stedet for å kverulere i vei med utgangspunkt i ordboksdefinisjoner.

Anonymkode: cdda3...bcf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er forskjell på nystekt bakverk fra et lokalt bakeri, eller fra eget kjøkken for den del, og industrielt, frossent bakverk laget med konserveringsmidler og andre tilsetningsstoffer for at det skal kunne ligge frossent i lang tid, som så er ferdigstekt i en ovn feks hos Narvesen. 

Hvis du ikke skjønner eller smaker den forskjellen selv har du enten ikke greie på mat, eller du er bare her for krangle og latterliggjøre.

Det går an å tenke litt selv i stedet for å kverulere i vei med utgangspunkt i ordboksdefinisjoner.

Hvorfor tror du bakverket hos Narvesen har vært frossent i lang tid? Hvorfor skulle det være gjort, og hvor skulle det lagres? Jeg blir overrasket om det har vært frossent mer enn noen få dager. 

Konserveringsmidler trengs for å hindre ting i å mugne. Tvert imot trengs det mindre konserveringsmidler i nystekte ting som selges og spises samme dag som det er stekt, sammenlignet med f.eks pølsebrød som skal vare et par uker. Eller brød for den saks skyld. Sannsynligvis er det ikke konserveringsmidler eller spesielle tilsetningsstoffer i Narvesen-bakverket overhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg verken krangler eller latterliggjør, og du går i strupen på meg fordi du ikke kan redegjøre for begrepsbruken din.

Men det er helt i orden, jeg mener bollene som kjøpes på Narvesen er akkurat like ferske som de jeg lager selv, og at du blander ferskhet og god smak må du nesten ta på egen kappe. Jeg foretrekker mine egne, hjemmebakte boller over en hvilken som helst kjøpebolle. Ikke fordi kjøpebollene ikke er ferske, men fordi mine smaker bedre. ;)

Det hadde forresten vært morsomt å vite hvilke konserveringsmidler og andre tilsetningsstoffer som finnes i de frosne bolle-emnene. Kan du opplyes meg som, i følge deg, ikke har greie på mat? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av hva jeg har kjøpt der. youghurt, rislunsj, smoothier, banan, klementiner, pizza, boller, croissanter, pølser i brød, påsmurte baguetter, rundstykker med pålegg, godteri, chips, og sikkert mye mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (16 timer siden):

Hvorfor tror du bakverket hos Narvesen har vært frossent i lang tid? Hvorfor skulle det være gjort, og hvor skulle det lagres? Jeg blir overrasket om det har vært frossent mer enn noen få dager. 

Konserveringsmidler trengs for å hindre ting i å mugne. Tvert imot trengs det mindre konserveringsmidler i nystekte ting som selges og spises samme dag som det er stekt, sammenlignet med f.eks pølsebrød som skal vare et par uker. Eller brød for den saks skyld. Sannsynligvis er det ikke konserveringsmidler eller spesielle tilsetningsstoffer i Narvesen-bakverket overhodet. 

Tror ikke,men vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...