AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #21 Del Skrevet 23. oktober 2022 Et spørsmål som dukker opp i hodene til meg og flere her, er jo om han er skikket til å ha barna sine på noe tidspunkt overhodet. At han ikke feirer jul er jo en ting, det er det jo mange som ikke gjør feks pga religion. Men at han skal ødelegge for sine egne unger er noe annet. Hvis han ikke feirer jul burde det jo være en god løsning for alle at du har barna akkurat de viktigste juledagene, så kan han få noen andre dager i bytte. Dette på toppen av at han er psykisk syk og veldig vanskelig å ha med å gjøre, gjør jo at man blir i tvil om barna har det akseptabelt sammen med far. Får han noe behandling for problemene sine, eller synes han selv det er greit å oppføre set sånn? Ellers, hvis du ikke kan få overtalt ham til at du kan ha barna de juledagene, kan du love dem «verdens beste julaften» en annen dag i jula? Det blir ikke det samme så klart, men i det minste et plaster på såret. Anonymkode: 3a5d4...031 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #22 Del Skrevet 23. oktober 2022 Kan han bli med å feire sammen med dere ? Sier han nei til at ungene kan feire jul med deg, og komme tilbake til han dagen etter? Anonymkode: cb09a...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaneel Skrevet 23. oktober 2022 #23 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Far er ikke tilsnakkenes desverre. Veldig rigid, tendenser til bipolar og han hater meg over alt på denne jord. Så absolutt ingen forslag fra min side blir godt tatt i mot. Det har jeg gitt opp. Jeg må jobbe med barna, ikke han.. Ts Anonymkode: 262a4...a3d Fvk 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 23. oktober 2022 #24 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han skal ha ungene alle fridager og helligdager i julen. Grunnen for at han har trumfet dette igjennom er at han ikke ønsker å ha fri fra jobb mer enn nødvendig. Så de kommer til med tredje juledag. Jeg kan feire jul da. Og det har jeg også sagt til ungene. Men da blir det uten øvrig familie og jeg feirer alene med dem. Ja jeg synes også det er smålig. Men det er et dilemma å nekte han å ha barna i julen, bare fordi jeg (og ungene) mener at han ikke har gode verdier, fordi han ikke følger "mine" tradisjoner. Anonymkode: 262a4...a3d Da syns jeg du burde ta det videre til familievernkontoret. Det at han ikke feirer jul gjør jo ikke til at han har dårlige verdier. Det at han derimot trumfer gjennom å ha barna akkurat i julen når han vet hvor mye julen betyr for dem ,bare for å spare på SINE fridager er noe annet. Det er rett å slett smålig. Da kan han fint ha de andre dager da han har fri i stede, eller en høytid han setter høyt om han har noen. Om han ikke bor langt unna kunne han jo fått de 25 des feks. Det er ikke det at han ikke følger dine tradisjoner som er problemet, men at han ikke har tenkt å feire i det hele tatt når han vet hvor mye det betyr for barna sine. Det at han ikke forstår det er jo gale i seg selv. Endret 23. oktober 2022 av Curiousine 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
D1234 Skrevet 23. oktober 2022 #25 Del Skrevet 23. oktober 2022 Regner med barna har fast bosted hos deg? Hvis så er du pliktig til å holde igjen eller nekte samvær om du ikke er trygg på at barna blit tatt hånd om. Flere nevner fvk. Jeg ville også dratt dit. Barna kommer før hans ønske om å ikke ta mer fri fra jobb enn nødvendig. Og kan han ikke det senere i julen, så er det hans valg. Barnets beste! 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #26 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Far er ikke tilsnakkenes desverre. Veldig rigid, tendenser til bipolar og han hater meg over alt på denne jord. Så absolutt ingen forslag fra min side blir godt tatt i mot. Det har jeg gitt opp. Jeg må jobbe med barna, ikke han.. Ts Anonymkode: 262a4...a3d Er han muslim? Anonymkode: 1a1bb...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #27 Del Skrevet 23. oktober 2022 Hadde nok tatt et lite møte med familiekontoret. Synest dette høres veldig trist ut for barna og siden han ikke feirer jul, så kan det ikke være sååå viktig for han at de er der da. Anonymkode: 4a26d...7d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #28 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er han muslim? Anonymkode: 1a1bb...f90 Nei han er ikke muslim. Hva har det med saken å gjøre hvilke religion han tilhører eller ikke? Ts Anonymkode: 262a4...a3d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #29 Del Skrevet 23. oktober 2022 Når barna reagerer så negativt på å være hos far i jula så er det veldig enkelt. De feier jul hos deg inntil at far fatter at barna har noe de skal ha sagt, og det blir ikke enklere jo eldre de blir. Så vanskelig som han er så er han knapt egnet til å være far Anonymkode: a9056...879 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #30 Del Skrevet 23. oktober 2022 D1234 skrev (8 minutter siden): Regner med barna har fast bosted hos deg? Hvis så er du pliktig til å holde igjen eller nekte samvær om du ikke er trygg på at barna blit tatt hånd om. Flere nevner fvk. Jeg ville også dratt dit. Barna kommer før hans ønske om å ikke ta mer fri fra jobb enn nødvendig. Og kan han ikke det senere i julen, så er det hans valg. Barnets beste! Men her er det også dilemma. Jeg har tatt dette opp med familievernkontoret. Og hva han gjør, på sine dager, er faktisk ikke mitt problem, så lenge de er trygge og blir tatt hånd om. Og det klarer han i få dager i slengen -type en helg.. de får mat, husly og omsorg. Ts. Jeg må klare å overtale barna, hvis ikke blir det at jeg må nekte dem samvær på et veldig tynt grunnlag som ikke er lovfestet fyldig grunn. Ts Anonymkode: 262a4...a3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #31 Del Skrevet 23. oktober 2022 Hva skjer hvis du ikke sender barna.. skriver melding til han at de nekter, du kan ikke tvinge dem. men han kan få igjen samværsdager etter jul. (la han lage et spetakkel, ignorer det) i samtale med familievern seier du igjen barna nektet (hvorfor osv) du klarte ikke å tvinge dem. Er de gamle nok, så kan de jo også fortelle dett selv. hva blir konsekvensen av dette? Jeg tror ikke man kan tvinge barn til noe de ikke har lyst «bare» pga det er hans tur Anonymkode: 8d0ba...50c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #32 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men her er det også dilemma. Jeg har tatt dette opp med familievernkontoret. Og hva han gjør, på sine dager, er faktisk ikke mitt problem, så lenge de er trygge og blir tatt hånd om. Og det klarer han i få dager i slengen -type en helg.. de får mat, husly og omsorg. Ts. Jeg må klare å overtale barna, hvis ikke blir det at jeg må nekte dem samvær på et veldig tynt grunnlag som ikke er lovfestet fyldig grunn. Ts Anonymkode: 262a4...a3d Jeg hadde aldri sendt barna til fars alternative julefeiring hvis barna gråt og nektet. Dette handler ikke om deg TS, men om barna dine sin oppvekst og trivsel. Anonymkode: a9056...879 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #33 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde aldri sendt barna til fars alternative julefeiring hvis barna gråt og nektet. Dette handler ikke om deg TS, men om barna dine sin oppvekst og trivsel. Anonymkode: a9056...879 Nå kjenner jeg ikke regelverket godt nok, men er det ikke en risiko at det vil gjøre at far går i vranglås og kanskje gjør samarbeidet enda mer betent, krever mer samvær eller begynner å sabotere? Man må vel veie den ene juleaften opp mot barnas oppvekst og trivsel resten av året? Selvsagt helt enig i at det ikke er ideelt, men det vet jo TS også. En super juleaften noen dager for sent burde hjelpe litt i alle fall. Anonymkode: 3a5d4...031 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tio Skrevet 23. oktober 2022 #34 Del Skrevet 23. oktober 2022 Feirer han ikke jul, eller er det at han har andre juletradisjoner enn dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 23. oktober 2022 #35 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han skal ha ungene alle fridager og helligdager i julen. Grunnen for at han har trumfet dette igjennom er at han ikke ønsker å ha fri fra jobb mer enn nødvendig. Så de kommer til med tredje juledag. Jeg kan feire jul da. Og det har jeg også sagt til ungene. Men da blir det uten øvrig familie og jeg feirer alene med dem. Ja jeg synes også det er smålig. Men det er et dilemma å nekte han å ha barna i julen, bare fordi jeg (og ungene) mener at han ikke har gode verdier, fordi han ikke følger "mine" tradisjoner. Anonymkode: 262a4...a3d Er det helt umulig for deg å invitere annen familie på 3 juledag da? Ingen besteforeldre eller andre som klarer å sette av tid til julefeiring med deg og barna? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #36 Del Skrevet 23. oktober 2022 Mine foreldre er skilt og julen ble alltid feiret hos mor som alltid ordnet med ordentlig julefeiring, vi brukte å ha en egen liten julefeiring hos far senere i julen men det var alltid veldig stusselig. Min søster og meg grudde oss hvert eneste år fordi det rett og slett var deprimerende. Hvis far ikke gidder å ordne med julefeiring så lar du barna være hos deg, her er det barna som kommer først og ikke far sin rett til samvær. Anonymkode: 6e8a7...95f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #37 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nå kjenner jeg ikke regelverket godt nok, men er det ikke en risiko at det vil gjøre at far går i vranglås og kanskje gjør samarbeidet enda mer betent, krever mer samvær eller begynner å sabotere? Man må vel veie den ene juleaften opp mot barnas oppvekst og trivsel resten av året? Selvsagt helt enig i at det ikke er ideelt, men det vet jo TS også. En super juleaften noen dager for sent burde hjelpe litt i alle fall. Anonymkode: 3a5d4...031 Da er det vel bedre de feirer nyttårsaften der da? Jeg hadde tatt en tlf til FVK og formidlet at det har kommet opp en situasjon av julefeiring , barna og far, og samtidig gitt dem en orientering om at barna ble hos mor og feiret jul. Dette for å forklare i forkant hvis det skulle bli en konflikt. En skal huske på at det er ikke FVK som bestemmer samværet med barna. Det er foreldre som bestemmer avtalen med FVK sin hjelp til å befeste en lovlig samværsavtale. Anonymkode: a9056...879 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #38 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er det vel bedre de feirer nyttårsaften der da? Jeg hadde tatt en tlf til FVK og formidlet at det har kommet opp en situasjon av julefeiring , barna og far, og samtidig gitt dem en orientering om at barna ble hos mor og feiret jul. Dette for å forklare i forkant hvis det skulle bli en konflikt. En skal huske på at det er ikke FVK som bestemmer samværet med barna. Det er foreldre som bestemmer avtalen med FVK sin hjelp til å befeste en lovlig samværsavtale. Anonymkode: a9056...879 Helt enig i at det er bedre at barna feirer nyttår med far, men problemet her er vel at far nekter å endre på avtalen? Avtalen er at barna skal være hos far disse dagene og han nekter å endre? Da synes jeg det høres litt «skummelt» ut å bare nekte å sende ungene dit. Om det er å risikere at samværet med faren blir et helvete framover for ungene er det kanskje ikke verdt det. Anonymkode: 3a5d4...031 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #39 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig i at det er bedre at barna feirer nyttår med far, men problemet her er vel at far nekter å endre på avtalen? Avtalen er at barna skal være hos far disse dagene og han nekter å endre? Da synes jeg det høres litt «skummelt» ut å bare nekte å sende ungene dit. Om det er å risikere at samværet med faren blir et helvete framover for ungene er det kanskje ikke verdt det. Anonymkode: 3a5d4...031 Da kobler en inn Barnevernet Anonymkode: a9056...879 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #40 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da kobler en inn Barnevernet Anonymkode: a9056...879 Det gjør man selvsagt om det er ille nok, men det er jo masse trøbbel pappaen kan lage uten at det er en sak for barnevernet. Og selv om barnevernet involveres så er det jo ikke sånn at det automatisk gjør at faren mister samværet. Jeg vet ikke, jeg bare lurer på om én kjip julaften (og en super julefeiring hos mor noen dager senere) kan være det minste av to onder her. Hvis faren er så vrang og egoistisk som det høres ut. Ellers synes jeg det var en god ide å snakke med FVK. Anonymkode: 3a5d4...031 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå