AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Del Skrevet 23. oktober 2022 Jeg har er lite dilemma. Det er pappa sin tid å ha barna på julaften. Og jeg har fortalt ungene dette nå denne uken. Det endte i masse gråting, sinne, og ungene blånekter å feire med han. De er 8 og 10 år. All julefeiring har vært med min familie med inngrodde, koselige og trygge tradisjoner som nisse, gaver, gå rundt juletre, lang og god middag med besteforeldre, onkel og søskenbarn. Far er veldig depressiv i lange perioder av gangen. Han er utenlandsk og nekter å "adoptere" en eneste liten juletradisjon. Han har alltid synes at jul er tullete og nekter å delta. I tillegg har han ikke familie venner i Norge. Jeg prøver å si at de likevel kan få en veldig koselig jul de tre sammen, og at de kan lage egne juletradisjoner sammen med han. Men det hjelper ikke. De er redd det ikke blir nisse, juletre eller noe julestemning. Og helt ærlig, det er jeg redd for jeg også men kan ikke love dem noe av dette på pappans vegne. Jeg står bare å tar i mor bekymringene deres, uten å kunne forsikre dem om noen ting. Hvis de fortsetter å blånekte, hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 262a4...a3d 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Del Skrevet 23. oktober 2022 Snakke med far? Kanskje er det ok for ham å ha barna en annen dag i stedet om han ikke feirer selv? Eller han kan komme til dere? Anonymkode: 2bd7a...be5 25 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Del Skrevet 23. oktober 2022 Hva mener faren? Er det mulig viktigere for å han å få en annen høytid, enn akkurat disse dagene? Eventuelt er det jo mest vanlig å dele opp julen litt, slik at alle får sitt, da kan du love dem tradisjonene en annen dag. Anonymkode: 46085...e18 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #4 Del Skrevet 23. oktober 2022 Så lenge far er anti-jul, så er det det samme som å avlyse julen, og hos far vil det bli som en vanlig hverdag. Kanskje de kan være hos far før eller etter? Anonymkode: 80d1c...970 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. oktober 2022 #5 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Da blir barna med deg Juleaften man kan ikke ta fra barna jula om så far ikke feirer Endret 23. oktober 2022 av Maskinfører 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #6 Del Skrevet 23. oktober 2022 Far er ikke tilsnakkenes desverre. Veldig rigid, tendenser til bipolar og han hater meg over alt på denne jord. Så absolutt ingen forslag fra min side blir godt tatt i mot. Det har jeg gitt opp. Jeg må jobbe med barna, ikke han.. Ts Anonymkode: 262a4...a3d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #7 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Far er ikke tilsnakkenes desverre. Veldig rigid, tendenser til bipolar og han hater meg over alt på denne jord. Så absolutt ingen forslag fra min side blir godt tatt i mot. Det har jeg gitt opp. Jeg må jobbe med barna, ikke han.. Ts Anonymkode: 262a4...a3d Da sier du at i år så blir det julaften (feks) 27.desember. Med så mange av de faste tradisjonene som mulig. Anonymkode: 46085...e18 25 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #8 Del Skrevet 23. oktober 2022 Det vi gjorde var at jeg hadde alltid juledagene . Han fikk velge fritt hvilke dager etter jul han ville ha og jeg godtok de uten krangel. Han prøvede en jul og det var grusomt for alle involverte. Så kan du snakke pent med han å spørre for ungene og dems vante liv om du kan ha jul? Anonymkode: a4d0d...ec5 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #9 Del Skrevet 23. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Far er ikke tilsnakkenes desverre. Veldig rigid, tendenser til bipolar og han hater meg over alt på denne jord. Så absolutt ingen forslag fra min side blir godt tatt i mot. Det har jeg gitt opp. Jeg må jobbe med barna, ikke han.. Ts Anonymkode: 262a4...a3d Når får du barn hjem eller de skal til han . En dag en uke? Anonymkode: a4d0d...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. oktober 2022 #10 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Far er ikke tilsnakkenes desverre. Veldig rigid, tendenser til bipolar og han hater meg over alt på denne jord. Så absolutt ingen forslag fra min side blir godt tatt i mot. Det har jeg gitt opp. Jeg må jobbe med barna, ikke han.. Ts Anonymkode: 262a4...a3d Muslim han eller ? 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #11 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Far er ikke tilsnakkenes desverre. Veldig rigid, tendenser til bipolar og han hater meg over alt på denne jord. Så absolutt ingen forslag fra min side blir godt tatt i mot. Det har jeg gitt opp. Jeg må jobbe med barna, ikke han.. Ts Anonymkode: 262a4...a3d Da setter du foten ned. Si til han at barna har et sterkt ønske om å feire jul som de pleier da det er veldig viktig for dem. Samvær kan foregå både før og etter. Dobbelt opp i julen, litt delt opp. Det må da kunne gå greit! Da tar du hensyn til barna som ønsker å feire jul, som er viktig for dem, og da tar du hensyn til pappaen som ikke feirer jul. Anonymkode: 88e90...08a 13 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #12 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har er lite dilemma. Det er pappa sin tid å ha barna på julaften. Og jeg har fortalt ungene dette nå denne uken. Det endte i masse gråting, sinne, og ungene blånekter å feire med han. De er 8 og 10 år. All julefeiring har vært med min familie med inngrodde, koselige og trygge tradisjoner som nisse, gaver, gå rundt juletre, lang og god middag med besteforeldre, onkel og søskenbarn. Far er veldig depressiv i lange perioder av gangen. Han er utenlandsk og nekter å "adoptere" en eneste liten juletradisjon. Han har alltid synes at jul er tullete og nekter å delta. I tillegg har han ikke familie venner i Norge. Jeg prøver å si at de likevel kan få en veldig koselig jul de tre sammen, og at de kan lage egne juletradisjoner sammen med han. Men det hjelper ikke. De er redd det ikke blir nisse, juletre eller noe julestemning. Og helt ærlig, det er jeg redd for jeg også men kan ikke love dem noe av dette på pappans vegne. Jeg står bare å tar i mor bekymringene deres, uten å kunne forsikre dem om noen ting. Hvis de fortsetter å blånekte, hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 262a4...a3d Hvorfor har de feirer alle juler til nå med deg? Det har i praksis også vært med på å hindre at far og barn har fått utviklet sine juletradisjoner. Anonymkode: 20997...776 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #13 Del Skrevet 23. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Da setter du foten ned. Si til han at barna har et sterkt ønske om å feire jul som de pleier da det er veldig viktig for dem. Samvær kan foregå både før og etter. Dobbelt opp i julen, litt delt opp. Det må da kunne gå greit! Da tar du hensyn til barna som ønsker å feire jul, som er viktig for dem, og da tar du hensyn til pappaen som ikke feirer jul. Anonymkode: 88e90...08a Enig med denne. Eller viss du kjenner noen i hans nære krets som du kan snakke med . Som kan hjelpe deg å snakke med han Anonymkode: a4d0d...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #14 Del Skrevet 23. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor har de feirer alle juler til nå med deg? Det har i praksis også vært med på å hindre at far og barn har fått utviklet sine juletradisjoner. Anonymkode: 20997...776 Far feirer jo ikke jul. Anonymkode: a4d0d...ec5 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #15 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har er lite dilemma. Det er pappa sin tid å ha barna på julaften. Og jeg har fortalt ungene dette nå denne uken. Det endte i masse gråting, sinne, og ungene blånekter å feire med han. De er 8 og 10 år. All julefeiring har vært med min familie med inngrodde, koselige og trygge tradisjoner som nisse, gaver, gå rundt juletre, lang og god middag med besteforeldre, onkel og søskenbarn. Far er veldig depressiv i lange perioder av gangen. Han er utenlandsk og nekter å "adoptere" en eneste liten juletradisjon. Han har alltid synes at jul er tullete og nekter å delta. I tillegg har han ikke familie venner i Norge. Jeg prøver å si at de likevel kan få en veldig koselig jul de tre sammen, og at de kan lage egne juletradisjoner sammen med han. Men det hjelper ikke. De er redd det ikke blir nisse, juletre eller noe julestemning. Og helt ærlig, det er jeg redd for jeg også men kan ikke love dem noe av dette på pappans vegne. Jeg står bare å tar i mor bekymringene deres, uten å kunne forsikre dem om noen ting. Hvis de fortsetter å blånekte, hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 262a4...a3d Om han er sp anti-jul, hvorfor i allverden skal han insistere på å ha barna hos seg da? 😳 Anonymkode: 54869...0d6 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curiousine Skrevet 23. oktober 2022 #16 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Hvor lenge skal han ha de? Er det bare helgen så kan du jo si at barna har veldig lyst å feire jul, å tilby helgen før til han. Ellers bytte uke med far. Ellers syns jeg det er veldig smålig av han å ikke la barna feire jul med deg når han selv ikke feirer. Han burde jo tenke på barna sine. Endret 23. oktober 2022 av Curiousine 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #17 Del Skrevet 23. oktober 2022 Ta det med ham på familievernkontoret eller ta det med barnevernet. Ungene er så store at de fint kan forklare hvordan det er hos far. Du skal ikke sende dem til ham i julen når de elsker julen og han ikke feirer den engang. Glemmesak! Anonymkode: e25ca...f58 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #18 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Far feirer jo ikke jul. Anonymkode: a4d0d...ec5 Det var ikke det jeg spurte om. Jeg feirer ikke Halloween, men siden det er viktig for ungene så gjør jeg det likevel. Hvis ungene derimot ikke er hjemme på Halloween, så har ikke jeg laget skumle cupcakes og sitter i stua i fullt heksekostyme heller. Anonymkode: 20997...776 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #19 Del Skrevet 23. oktober 2022 Curiousine skrev (1 minutt siden): Hvor lenge skal han ha de? Er det bare helgen så kan du jo si at barna har veldig lyst å feire jul, å tilby helgen før til han. Ellers bytte ferie uke med far Ellers syns jeg det er veldig smålig av han å ikke la barna feire jul med deg når han selv ikke feirer . Han skal ha ungene alle fridager og helligdager i julen. Grunnen for at han har trumfet dette igjennom er at han ikke ønsker å ha fri fra jobb mer enn nødvendig. Så de kommer til med tredje juledag. Jeg kan feire jul da. Og det har jeg også sagt til ungene. Men da blir det uten øvrig familie og jeg feirer alene med dem. Ja jeg synes også det er smålig. Men det er et dilemma å nekte han å ha barna i julen, bare fordi jeg (og ungene) mener at han ikke har gode verdier, fordi han ikke følger "mine" tradisjoner. Anonymkode: 262a4...a3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #20 Del Skrevet 23. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det var ikke det jeg spurte om. Jeg feirer ikke Halloween, men siden det er viktig for ungene så gjør jeg det likevel. Hvis ungene derimot ikke er hjemme på Halloween, så har ikke jeg laget skumle cupcakes og sitter i stua i fullt heksekostyme heller. Anonymkode: 20997...776 Menn som ikke feirer jul . Som regel og nesten alltid feirer ikke jul ned ungene. De hater det så hvorfor skal de gidde. Noen få kan være unntak men de har som regel ny dame. Anonymkode: a4d0d...ec5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå