AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #1 Del Skrevet 23. oktober 2022 Er det å banne i kirka å spørre barnløs venninne, som har prøvd i mange år uten hell on hun har noen gang vurdert adopsjon. Sånn generelt bør man holde seg unna dette tema? Anonymkode: 5a7db...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Del Skrevet 23. oktober 2022 Ja🤔 Adopsjon er ganske komplisert. Adoptivbarn er IKKE en trøstepremie fordi man ikke lyktes med å få biologiske barn. Anonymkode: 79bee...5bc 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juhu25 Skrevet 23. oktober 2022 #3 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja🤔 Adopsjon er ganske komplisert. Adoptivbarn er IKKE en trøstepremie fordi man ikke lyktes med å få biologiske barn. Anonymkode: 79bee...5bc Enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #4 Del Skrevet 23. oktober 2022 Er hun åpen om barnløsheten, så forstår jeg ikke hva som er galt med å spørre om adopsjon? Snart tør vi ikke å spørre hver andre om en dritt her i livet Anonymkode: 332e5...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #5 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja🤔 Adopsjon er ganske komplisert. Adoptivbarn er IKKE en trøstepremie fordi man ikke lyktes med å få biologiske barn. Anonymkode: 79bee...5bc Ehhhh.. Det er jo det for de aller fleste. Det er en grunn til at man tyr til adopsjon når alt annet håp pm biologiske barn er ute. Det er de færreste som går for adopsjon, uten å prøve seg på egne barn først. Og ja, de fleste sørger over å ikke få biologiske barn og må nøye seg med en trøstepremie, et adoptivbarn med all bagasjen dette barnet bærer på. Anonymkode: 332e5...d3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #6 Del Skrevet 23. oktober 2022 Hvorfor har du trang til å spørre om dette? Barnløshet kan være et sårt tema, og det er ikke som om hun ikke er klar over at adopsjon er en mulighet. Det er ikke alle som har behov for å snakk om alt. Anonymkode: 23abc...086 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #7 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er hun åpen om barnløsheten, så forstår jeg ikke hva som er galt med å spørre om adopsjon? Snart tør vi ikke å spørre hver andre om en dritt her i livet Anonymkode: 332e5...d3e Ja helt enig, syns faktisk det er skummelt å si noe i det heletatt, man kan jo fornærme eller såre folk for så lite. Denne venninnen fornærmer dog meg jevnlig, så sånn sett overtenker jeg kanskje, men vil ikke såre hennes følelser fordi jeg vil ikke såre. Har jo selv 3 barn, så kan virke sårt kanskje, men jeg har lurt på dette flere ganger, hvorfor de ikke adopterer, hun har jo tydelig lyst på barn i sitt liv. Anonymkode: 5a7db...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #8 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja helt enig, syns faktisk det er skummelt å si noe i det heletatt, man kan jo fornærme eller såre folk for så lite. Denne venninnen fornærmer dog meg jevnlig, så sånn sett overtenker jeg kanskje, men vil ikke såre hennes følelser fordi jeg vil ikke såre. Har jo selv 3 barn, så kan virke sårt kanskje, men jeg har lurt på dette flere ganger, hvorfor de ikke adopterer, hun har jo tydelig lyst på barn i sitt liv. Anonymkode: 5a7db...485 Det er vel ikke rart at hun ikke vil adoptere, jeg hadde heller levd uten barn enn å adoptere et random barn på noen år fra et random land. Anonymkode: 332e5...d3e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #9 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor har du trang til å spørre om dette? Barnløshet kan være et sårt tema, og det er ikke som om hun ikke er klar over at adopsjon er en mulighet. Det er ikke alle som har behov for å snakk om alt. Anonymkode: 23abc...086 Like mye trang til å spørre om dette som å spørre hva som helst annet, er jo bare saker man prater om som venner. Fordi hun har tydelig et behov i livet hennes som ikke blir fyllt og det er mange fine barn i verden som trenger gode foreldre. Forsåvidt må det jo sannsynligvis være noe hun har vurdert og kommet frem til nei ettersom hun ikke har adoptert hittil. Ja kanskje dette er et sårt tema, jeg vet ikke. Anonymkode: 5a7db...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #10 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Like mye trang til å spørre om dette som å spørre hva som helst annet, er jo bare saker man prater om som venner. Fordi hun har tydelig et behov i livet hennes som ikke blir fyllt og det er mange fine barn i verden som trenger gode foreldre. Forsåvidt må det jo sannsynligvis være noe hun har vurdert og kommet frem til nei ettersom hun ikke har adoptert hittil. Ja kanskje dette er et sårt tema, jeg vet ikke. Anonymkode: 5a7db...485 Det er faktisk ikke det. Det er kjempelange køer for adopsjon (for foreldre som ønske å adoptere), og stadig flere land slutter å adoptere barn ut av landet. Mange barn trenger kanskje foreldre, ja, men de er ikke nødvendigvis tilgjengelige for adopsjon. Anonymkode: 41fec...356 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #11 Del Skrevet 23. oktober 2022 Jeg synes det er som å banne i kirken, tror du hun er dum? Selvsagt er hun klar over at man kan adoptere, men det er ikke og vil ikke være det samme som å gå gravid og å få sitt eget barn når det er det man har lyst på, uavhengig av hvor glad man blir i det adopterte barnet tilslutt Anonymkode: 13abf...117 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #12 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er som å banne i kirken, tror du hun er dum? Selvsagt er hun klar over at man kan adoptere, men det er ikke og vil ikke være det samme som å gå gravid og å få sitt eget barn når det er det man har lyst på, uavhengig av hvor glad man blir i det adopterte barnet tilslutt Anonymkode: 13abf...117 Det er sjelden det er grunnen til at man ikke adopterer. Det handler mer om at det er en utrolig lang og kostbar prosess uten garanti for å ende opp med et barn. De fleste ufrivillig barnløse har allerede gjennomgått en lang og kostbar prosess med assistert befruktning uten å lykkes før adopsjon blir vurdert, og orker ikke en ny slik prosess. Å få håpet knust på nytt er ikke noe de vil risikere, det har ofte krevd mye å komme seg ovenpå igjen etter første runde. Anonymkode: edb0a...25b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #13 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg synes det er som å banne i kirken, tror du hun er dum? Selvsagt er hun klar over at man kan adoptere, men det er ikke og vil ikke være det samme som å gå gravid og å få sitt eget barn når det er det man har lyst på, uavhengig av hvor glad man blir i det adopterte barnet tilslutt Anonymkode: 13abf...117 Ja, pinlig dumt. Anonymkode: 27a8b...400 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #14 Del Skrevet 23. oktober 2022 Som ufrivillig barnløs er det noen av de verste spørsmålene jeg kan få. Forstår ikke vitsen med å spørre om det. Såklart vil man helst ha biologisk barn, noe du som har tre egne barn, burde vite. Hvorfor adopterte ikke du? Anonymkode: cafd3...314 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #15 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Som ufrivillig barnløs er det noen av de verste spørsmålene jeg kan få. Forstår ikke vitsen med å spørre om det. Såklart vil man helst ha biologisk barn, noe du som har tre egne barn, burde vite. Hvorfor adopterte ikke du? Anonymkode: cafd3...314 Er jo nyttige svar dette. Altså ikke spør. Anonymkode: 5a7db...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #16 Del Skrevet 23. oktober 2022 Men hvorfor skal du spørre? Svaret er jo åpenbart. Alle barnløse over tid vet hva adopsjon er og har gjort en vurdering rundt det. Anonymkode: e043a...169 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #17 Del Skrevet 23. oktober 2022 Det er forskjell på å spørre konfronterende "hvorfor kan dere ikke bare adoptere, da?" eller å spørre "har dere vurdert adopsjon" for så å lytte til svaret hennes. Anonymkode: f5937...bf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #18 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor skal du spørre? Svaret er jo åpenbart. Alle barnløse over tid vet hva adopsjon er og har gjort en vurdering rundt det. Anonymkode: e043a...169 Det er sant, jeg syns likevel det er rart, når det virker som man ønsker barn så mye, men ikke adopterer. Kunne godt tenkt å adoptere barn selv og jeg gar egne barn. Men klart det er jo vanskelig som noen gar nevnt og for en eller annen grunn vil de kanskje ikke. Er jo ikke min sak, men i hennes situasjon ville jeg ha gått for adopsjon, men folk er jo forskjellige. Men altså best å ikke si noe. Anonymkode: 5a7db...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #19 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er jo ikke min sak, men i hennes situasjon ville jeg ha gått for adopsjon, men folk er jo forskjellige. Anonymkode: 5a7db...485 Hvordan vet du at du ville gjort det om du var i hennes situasjon? Det er lett å si hva man ville gjort, men det er noe helt annet når man faktisk er i situasjonen. Anonymkode: cafd3...314 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2022 #20 Del Skrevet 24. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan vet du at du ville gjort det om du var i hennes situasjon? Det er lett å si hva man ville gjort, men det er noe helt annet når man faktisk er i situasjonen. Anonymkode: cafd3...314 Noen vet vel med seg selv at de evner å elske ubetinget? .. TS: Hvorfor tenker du at du vil stille dette spørsmålet? Er det for å bruke det som en anledning for henne å åpne seg opp for deg om hvordan hun har det i prøvinga, eller tenker du det er fordi dette er noe hun ikke har tenkt på før? Eller tenker du at hun har en slags forpliktelse til å adoptere når hun ikke klarer å bære frem selv? Jeg er nysgjerrig på motivet ditt. Ikke bare kan spørsmålet være sårt i seg selv, men for alt du vet har hun prøvd å adoptere med blitt avslått pga. (p)sykdommer eller andre uheldige omstendigheter hun ikke ønsker eller er klar for å dele med andre. Anonymkode: 67af0...099 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå