AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Del Skrevet 22. oktober 2022 Okay, så det er noe jeg ikke helt forstår. Jeg har sett venninnene mine i et speil, jeg har sett min mor, søsteren min og broren min i et speil - de ser typ helt lik ut som det de gjør irl. De ser også bra ut på bilder. Jeg derimot ser HELT annerledes ut på bilder enn hva jeg gjør i speilet. Jeg ser ut som om jeg veier minst 10kg mere, ansiktet mitt mister alt av form og hele hodet ser ut som en svær, smeltet vannmelon, øynene mine er to ulike størrelser - jeg blir jo livredd. Det er rett og slett skrekkelig. Jeg har lest at man ser ut irl slik man ser ut på bilder, ikke slik man ser ut i et speil. Men hvorfor ser da alle i mitt nettverk identisk ut i speilet som de gjør irl? Hva er det jeg ikke forstår?🤯 Er så klart livredd for at jeg ser slik ut irl, i såfall er det jo nesten utrolig at typen tørr å sove ved siden av meg - kunne jo ha skremt livet ut av noen med enkelte bilder🥲 Anonymkode: 7de96...6a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Del Skrevet 22. oktober 2022 Nei det har bare med at du ikke er vant til å se deg selv sånn andre ser deg og siden det er uvant så føler man seg stygg. Det er på en måte litt mindfuck men et ekte fenomen. Google det så kan du lese hvorfor det er sånn Anonymkode: 2278f...733 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Del Skrevet 22. oktober 2022 Fordi du er vandt med å se deg selv i speilet, Så når du ser deg selv (ikke speilvendt) så blir det som om du ser deg selv for første gang og du er derfor ikke vandt med utsende ditt. Anonymkode: e8a9a...38f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #4 Del Skrevet 23. oktober 2022 Er dette en ting? Har aldri tenkt over dette. Tenker at jeg ser ut sånn som jeg ser ut - og jeg synes selv jeg er mindre pen 🙈 Før fikk jeg faktisk angstanfall om jeg ikke fikk gjemme meg under dynen fort nok når jeg fikk for meg at jeg var for stygg til å vises ute. Ja det skjedde faktisk da mannen min tvunget meg til å se på han og alt jeg ville var å gjemme meg.. Er blitt bedre nå da, heldigvis. Anonymkode: 4ccd3...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 23. oktober 2022 #5 Del Skrevet 23. oktober 2022 Det er faktisk forferdelig! 😂😭 føler det akkurat samme som deg. Nå tipper jeg du er helt nydelig og ikke har noe å være redd for 😊 Men ja, hoff! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #6 Del Skrevet 23. oktober 2022 På mobiler er det som regel en funksjon for å ta bilder både speilvendt og rettvendt. Og det bildet du kjenner deg mest igjen i selv er det som er speilvendt, når du da tar bilde rettvendt så får du den "fy søren så stygg jeg er"-følelsen. Jeg ser ut som Ms.Trenchbull på bilder, men i speilet ser jeg at jeg ikke er SÅ forferdelig stygg. Trøster meg med at folk er vant til å se meg rettvendt så de blir ikke skremt som jeg gjør selv. Det blir det samme med stemmen. Å høre min egen stemme i opptak er helt grusomt, jeg har en fæl stemme og jeg snakker så teit og fort. Andre sier at jeg har en stemme som er behagelig å høre på, jeg er ikke enig. Anonymkode: 8d424...2c5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #7 Del Skrevet 23. oktober 2022 Det er mange flere ting som spiller inn på virkeligheten vs bilder. Blant annet hvor levende trekk man har, benbygning, lyssetting, hvor godt 3d utseendet ditt oversettes til 2d osv. Ofte ser de mest fotogene litt kjedelige ut i virkeligheten, men kommer gjennom på bilder. Anonymkode: 778aa...06a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #8 Del Skrevet 23. oktober 2022 Njaa.... Jeg har masse venner som ser kjempefine ut i virkeligheten men som alltid ser kjemperare ut på bilder. Kjæresten min også. SÅ kjekk mann. Men på 99% av bildene ser han ikke ut som seg selv. Han er rett og slett bare ikke fotogen. Anonymkode: 7cf91...103 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #9 Del Skrevet 23. oktober 2022 Det er ikke bare hvordan man er vant til å se seg selv som spiller inn her, altså. Det å være fotogen er faktisk en ting, noen bare er det, andre er det virkelig ikke. Markert benbygning er ofte en faktor hos dem som er veldig fotogene, se bare på modeller og hvor meislet deres trekk ofte er, spesielt høye og markerte kinnben gir en fordel. Men også lysforhold og hvordan bildet er tatt rent fototeknisk kan spille inn. Om det er noen trøst så kan hvor fotogen man er endre seg gjennom livet. Jeg har en kollega som var nydelig på bilder for kanskje 10 år siden, hun kommer ikke like godt gjennom på bilder nå. Mens jeg har sett ut som en sinnsyk versjon av Bolla Pinnsvin på alle bilder hele mitt liv, mens de siste par årene har jeg begynt å se mer normal ut. Og jeg tror det er fordi nå som jeg har passert 40, har endelig noen av de mest runde trekkene i ansiktet mitt blitt litt mindre fremtredende. Det betyr ikke at jeg har blitt en fotomodell over natten, eller at jeg på noen måte føler meg komfortabel foran kamera, men jeg ser i alle fall mer ut som meg selv. Anonymkode: dfac4...774 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 23. oktober 2022 #10 Del Skrevet 23. oktober 2022 Man er alltid mer kritisk overfor seg selv enn andre, det kan ligge der. Og så er det jo noen som er mer fotogene enn andre. Sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #11 Del Skrevet 25. oktober 2022 Jeg kjøper ikke den der om at det man ser i speilet ikke stemmer overens med hvordan man ser ut. Joda, man kan nok få et litt endimensjonalt bilde av seg selv, men at trekk endrer seg, nesa endrer størrelse, man legger på seg og ser totalt annerledes ut, som man ofte gjør på bilder, stemmer heller ikke. Nå er det ganske mange ting som spiller inn for hvordan man blir seende ut på et bilde og å påstå at det alltid viser sannheten stemmer ikke i det hele tatt. Ting som lysforhold, vinkler, kamera, brennvidde på kameraet osv. For eksempel blir mange seende ganske feil ut på selfies på grunn av hvordan brennvidde på mobilkameraet er. Mange får mye større nese og ser annerledes ut. Det finnes mange videoer om akkurat det, der de viser hvor forskjellig en person kan se ut utfra brennvidden som er brukt. I tillegg så er det sånn at man ser ulik ut i forskjellige speil også, så hvorfor skulle ikke det gjelde bilder også? Jeg kan se ganske forskjellig ut på bilder også. Alt ettersom hvordan de er tatt. Jeg har også sett mange bilder av andre der de ser totalt annerledes ut enn det de gjør i virkeligheten. Mange er penere i virkeligheten enn de er på bilder. Anonymkode: e7eb9...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå