Gå til innhold

dere topp 3 på tidenes verste film ( kan bare si en hvis dere vil også )

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 19.54):

For meg :

helt klart Twilight sagaen , helt utrolig Dårlig og elendig hele opplegget. Edward var dominerende og kontrollerede, noe menn ikke skal være

Anonymkode: 4c50a...78e

AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 19.59):

50 shades svineriet, svinet blir evig din og kjærlig bare du elsker ham nok! For en beskjed å gi kvinner. Kontrollerende og ekle menn er ikke gode menn.

Stephanie meyer som skrev twilight er mormoner, ha det i tankene når dere leser makkverket basert på narisisme og medavhengighet

Anonymkode: 95309...41f

Melpomene skrev (På 22.10.2022 den 20.30):

Fort gjort at svaret på det kan bli litt forutsigbart (The Room (2003), The Emoji Movie (2017), Cats (2019), etc), så jeg går for tre populære og kritikerroste filmer jeg aggressivt misliker istedet:

The Wolf of Wall Street (2013)
Love Actually (2003)
Pulp Fiction (1994)

Bonusspor: Zero Dark Thirty (2012) 

AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 21.03):

Pulp Fiction?😮😮

Anonymkode: a58af...278

Hvis dette er de dårligste filmene folk har sett, så har dere jammen ikke sett mye dårlig.

AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 21.05):

Ringenes herre

Anonymkode: 71437...436

Kan forstå at Ringenes Herre ikke er for alle, det har med sjanger og interesse,  men filmene er ikke dårlige i den forstand. 

Veggdyret skrev (På 22.10.2022 den 21.28):

Avatar. Latterlig Pocahontas-parodi. Bare at vi nok lo på helt feil steder ift. intensjonen. I tillegg så var dyrelivet på planeten helt sprøtt ift. evolusjonsteori. 

Enig. Avatar var et makkverk av en historie, slo kun igjennom for den hadde revolusjonerende cgi og 3d for tiden.

Vanskelig å si topp 3, så her er mine top 6 verste filmer (som jeg har sett).

Nr. 6

So Undercover (6 / 100 rating på rottentomatoes)

Dette er en action film med Miley Cyrus i hovedrollen som spionagent.

Problemet er at det ikke er noen link mellom filmens antagonist og offeret som blir kidnappet, og agent Miley Cyrus klarer å finne samtlige spor fra rene tilfeldigheter og gjetting. Virkerlig en tynn suppe av en film.

Nr. 5

Rampage (51 / 100 rating på rottentomatoes)

Det er ikke så mye å si om filmen, annet enn at den kunne vært regisert av Michael Bay. Det er null plot i filmen, ingen karakterutvikling, kun noen «helter» som skal få tak i et sylinder, hvorfor, det blir aldri helt forklart. Så det er ingen mening bak målet i filmen. «Heltene»  flyr fra sted til sted med skip, uten mål og mening, kommer i flere eksplosjoner, og klarer etter en serie med tilfeldigheter å oppnå målet, men problemet er når filmen er ferdig så lurer du fremdeles på hva poenget var med filmen. Perfekt om man elsker hjernedø action, med masse eksplosjoner og et plot som egentlig aldri blir forklart.

Nr. 4

The Stuff (1985) (45 / 100 audience på rottentomatoes)

Denne filmen er en komedie, og må nok bli sett på som en komedie. Den dumme humoren treffer ikke med samme tynge som hos Monty Phyton, og faller derfor mellom to stoler.

Filmen handler om en gugge, eller yoghurt som vokser opp av bakken. Denne yoghurten er så god, at man blir avhengig av den. Faren er at yoghurten dreper deg, med at du eksploderer når du har spist for mye eller for lenge på yoghurten.

Nr. 3

The Happening (17 / 100 rating på rottentomatoes)

Hovedproblemet med denne filmen er at antogonisten er LUFT. I filmen dør folk om, fordi «luften» rundt dem bare bestemmer seg for å drepe dem. I filmformat funker det dårlig fordi folk detter dø om for ingen tilsynelatende grunn. I slutten av filmen, finner plutselig folkene ut at «luften» har sluttet å drepe dem, så det er trygt å gå ut. De har ingen forutsetninger for å vite dette, og ingenting i filmen gir egentlig mening.

Nr. 2

Death Note (2017) (23 / 100 audience på rottentomatoes)

Netflix sin adaptasjon av animen Death Note. Her har L, Lawiet byttet rase, og karakteren som i animen er intelligent og avslappet, er lettskremt og totalt blottet for kunnskap i adaptasjonen til Netflix. Samme kan sies om hovedpersonen Light Yagami som skal være en kalkulerende og manipulerende mesterhjerne, men i Netflix er han byttet ut med en kåt tenåringsgutt som gjør irrasjonelle og dumme valg for å imponere en jente. Netflix finnes ikke tro til råmaterialet, de to mest sentrale karakterene i animen er ugjenkjennelige, og eneste likhet adaptasjonen har til animen er at det er med en bok som heter Death Note i begge tilfellene. Men utover det har verken karakterer eller story noe som helst tilfelles med animen. Tydelig at de som lagde filmen aldri rørte eller så animen.

Nr. 1

After Earth (12 / 100 rating på rottentomatoes)

I denne postapokalyptiske filmen med Will og Jaden Smith, så kræsjen far og sønn på jorden, som er blitt ulvelig pga monstre. Monsterene vi ser har ingen link til jorden vi kjenner i dag og dens habitat, det er ingen overlevende og ingen ruiner, ingen bygninger, ingen spor etter mennesker. Så allerede her gir filmen null mening. Skipet blir splittet og far lander tydeligvis flere mil fra sønnen som må finne faren sin for å komme tilbake til planet de kom fra. Til tross for at han har null informasjon, ingen navigering, er pysete, ramler ned en foss, blir tatt av strømmen, så ender han opp på magisk og tilfeldige vis på nøyaktig samme sted som faren. Denne filmen har tidenes antihelt, som klarer seg kun pga. tilfeldigheter.

Andre helt forferdelige filmer som er verdt å nevne:

Birdemic

Sharknado

Titanic 2

Halloween Ressurection

Mulan (action live fra 2020)

Andre dårlige filmer, ikke forferdelige, men dårlige.

Transformers 2 og 3.

Fast and Furious F9

Superman Man of Steel

Sikkert flere filmer og, men disse er iværtfall hel forferdelig, og får både Twilight og Fifty Shades til å fremstå som mesterverk i forhold 😂

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, Melpomene said:

Det var også eksakt det jeg sa - filmer jeg misliker. Man kan kun vurdere film subjektivt ut fra egen smak tross alt, så hva som er "bra" eller "dårlig" vil være opp til hver enkelt.

Men nå er jo tråden de 3 verste filmene du har sett, er virkelig PF en av de 3 aller verste filmene du har sett?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast and the furious. Ingen av de filmene har noe med bil å gjøre, selv om det her og der dukker opp pene biler.

Gone in 60 seconds. Den med Cage. Ubrukelig dårlig, men originalen fra 73 er kul.

50 Shades. En film om at er man pen og rik nok så kan man få lov til å begå overgrep.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Pleier jo ikke se filmer jeg tror er dårlige, så det må bli tre mest oppskrytte av de jeg trodde skulle være bra:

District 9
Arrival

Anonymkode: 5596c...f6a

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (17 timer siden):

Hvis dette er de dårligste filmene folk har sett, så har dere jammen ikke sett mye dårlig.

Kan forstå at Ringenes Herre ikke er for alle, det har med sjanger og interesse,  men filmene er ikke dårlige i den forstand. 

Enig. Avatar var et makkverk av en historie, slo kun igjennom for den hadde revolusjonerende cgi og 3d for tiden.

Vanskelig å si topp 3, så her er mine top 6 verste filmer (som jeg har sett).

Nr. 6

So Undercover (6 / 100 rating på rottentomatoes)

Dette er en action film med Miley Cyrus i hovedrollen som spionagent.

Problemet er at det ikke er noen link mellom filmens antagonist og offeret som blir kidnappet, og agent Miley Cyrus klarer å finne samtlige spor fra rene tilfeldigheter og gjetting. Virkerlig en tynn suppe av en film.

Nr. 5

Rampage (51 / 100 rating på rottentomatoes)

Det er ikke så mye å si om filmen, annet enn at den kunne vært regisert av Michael Bay. Det er null plot i filmen, ingen karakterutvikling, kun noen «helter» som skal få tak i et sylinder, hvorfor, det blir aldri helt forklart. Så det er ingen mening bak målet i filmen. «Heltene»  flyr fra sted til sted med skip, uten mål og mening, kommer i flere eksplosjoner, og klarer etter en serie med tilfeldigheter å oppnå målet, men problemet er når filmen er ferdig så lurer du fremdeles på hva poenget var med filmen. Perfekt om man elsker hjernedø action, med masse eksplosjoner og et plot som egentlig aldri blir forklart.

Nr. 4

The Stuff (1985) (45 / 100 audience på rottentomatoes)

Denne filmen er en komedie, og må nok bli sett på som en komedie. Den dumme humoren treffer ikke med samme tynge som hos Monty Phyton, og faller derfor mellom to stoler.

Filmen handler om en gugge, eller yoghurt som vokser opp av bakken. Denne yoghurten er så god, at man blir avhengig av den. Faren er at yoghurten dreper deg, med at du eksploderer når du har spist for mye eller for lenge på yoghurten.

Nr. 3

The Happening (17 / 100 rating på rottentomatoes)

Hovedproblemet med denne filmen er at antogonisten er LUFT. I filmen dør folk om, fordi «luften» rundt dem bare bestemmer seg for å drepe dem. I filmformat funker det dårlig fordi folk detter dø om for ingen tilsynelatende grunn. I slutten av filmen, finner plutselig folkene ut at «luften» har sluttet å drepe dem, så det er trygt å gå ut. De har ingen forutsetninger for å vite dette, og ingenting i filmen gir egentlig mening.

Nr. 2

Death Note (2017) (23 / 100 audience på rottentomatoes)

Netflix sin adaptasjon av animen Death Note. Her har L, Lawiet byttet rase, og karakteren som i animen er intelligent og avslappet, er lettskremt og totalt blottet for kunnskap i adaptasjonen til Netflix. Samme kan sies om hovedpersonen Light Yagami som skal være en kalkulerende og manipulerende mesterhjerne, men i Netflix er han byttet ut med en kåt tenåringsgutt som gjør irrasjonelle og dumme valg for å imponere en jente. Netflix finnes ikke tro til råmaterialet, de to mest sentrale karakterene i animen er ugjenkjennelige, og eneste likhet adaptasjonen har til animen er at det er med en bok som heter Death Note i begge tilfellene. Men utover det har verken karakterer eller story noe som helst tilfelles med animen. Tydelig at de som lagde filmen aldri rørte eller så animen.

Nr. 1

After Earth (12 / 100 rating på rottentomatoes)

I denne postapokalyptiske filmen med Will og Jaden Smith, så kræsjen far og sønn på jorden, som er blitt ulvelig pga monstre. Monsterene vi ser har ingen link til jorden vi kjenner i dag og dens habitat, det er ingen overlevende og ingen ruiner, ingen bygninger, ingen spor etter mennesker. Så allerede her gir filmen null mening. Skipet blir splittet og far lander tydeligvis flere mil fra sønnen som må finne faren sin for å komme tilbake til planet de kom fra. Til tross for at han har null informasjon, ingen navigering, er pysete, ramler ned en foss, blir tatt av strømmen, så ender han opp på magisk og tilfeldige vis på nøyaktig samme sted som faren. Denne filmen har tidenes antihelt, som klarer seg kun pga. tilfeldigheter.

Andre helt forferdelige filmer som er verdt å nevne:

Birdemic

Sharknado

Titanic 2

Halloween Ressurection

Mulan (action live fra 2020)

Andre dårlige filmer, ikke forferdelige, men dårlige.

Transformers 2 og 3.

Fast and Furious F9

Superman Man of Steel

Sikkert flere filmer og, men disse er iværtfall hel forferdelig, og får både Twilight og Fifty Shades til å fremstå som mesterverk i forhold 😂

Mulan og titanic er jo kjempe bra ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellulven skrev (4 timer siden):

Løvenes konge live action. Helt horribelt dårlig.

elsker den ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulan og titanic er jo kjempe bra ❤️

Mulan tegnefilmen er kjempebra, samme er Titanic filmen fra 1997, den er igså kjempebra.

Men det er ikke Mulan (1998) og Titanic (1997) jeg snakker om.

Jeg snakker om adaptasjonen av Mulan som kom i 2020, hvor de fjernet Mushu som er ikonisk. I tillegg hadde remaken null respekt for den orginale historien og råmaterialet.

Titanic 2 er en action film fra 2010, hvor Jack blir gjennopplivet fra de døde, og går ombord på en replica versjon av Titanic, kalt Titanic 2 sammen med Rose IGJEN, og det er disco, skyting, banditer, og båten synker igjen. Tragisk, og et hån mot både til historien og minnet om Titanic, i tillegg til et hån av orginalfilmen fra 1997.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellulven skrev (6 timer siden):

Løvenes konge live action. Helt horribelt dårlig.

Den glemte jeg på lista mi, enig, den ble bare helt feil, mekanisk. Format funket rett og slett ikke.

Alle filmer passer ikke som live action, og det var denne filmen et godt eksempel på.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de såkalte komedien på 90-tallet. Fysj og grøss sier jeg bare. 

Anonymkode: fbf17...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som ikke har sett dårlige filmer ser det ut til, men bare ikke liker populære filmer 😅 Heldige er dere når dere har klart å unngå det verste av de verste! 

Anonymkode: 0a524...7c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrest Gump, Love Actually og The Girl er tre makkverk som renner meg i hu.

Men verst er følgende legendariske møkkafilm, som i motsetning til de tre over i det minste er så dårlig at den er stor underholdning:

hqdefault.jpg

Anonymkode: ec540...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2022 den 6.27):

Forrest Gump, Love Actually og The Girl er tre makkverk som renner meg i hu.

Men verst er følgende legendariske møkkafilm, som i motsetning til de tre over i det minste er så dårlig at den er stor underholdning:

hqdefault.jpg

Anonymkode: ec540...934

mange skryter av Forrest gump,men den har aldri fenget meg heller. Jeg elsker Love actally :) de 2 andre kan jeg ikke kommentere , ikke sett noen av de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/24/2022 at 12:35 AM, Blueberrymuffin said:

Tro meg, jeg har sett mer enn nok titler med lav metascore, nevnte også tre vilkårlige sådan i innlegget mitt som eksempel. Kan godt liste opp mange fler, men poenget mitt er at om jeg setter meg ned for å se en film som er rundjult av kritikere og publikum så er forventningene lik null, og om jeg blir positivt overrasket (det skjer jo det også) så er det kjempestas. Om jeg derimot ser en kritikerrost/prisbelønt/bejublet film som skuffer, så er fallhøyden mye større. Og nettopp derfor valgte jeg tre (fire) filmer som "alle andre" liker men som jeg sterkt misliker selv, rett og slett fordi det er en større nedtur å bli skuffet av en opphauset film enn å være enige med kritikerne om en slaktet film.

On 10/24/2022 at 12:44 AM, AnonymBruker said:

Men nå er jo tråden de 3 verste filmene du har sett, er virkelig PF en av de 3 aller verste filmene du har sett?

Burde ha ordlagt meg bedre, og det ble nok ikke helt riktig svar på det opprinnelige spørsmålet sånn sett, det har du helt rett i. En av de aller mest skuffende blir mer presist, og for meg er det - som nevnt over - verre å bli skuffet av en film som "alle" liker enn en som "ingen" liker. MEN, jeg synes på ingen måte det er noen god film, selv om det selvsagt ville vært mye lettere å få andre til å være enige med meg om jeg kun nevnte etablerte katastrofeprosjekt som feks Speed 2: Cruise Control (1997), Glitter (2001) eller Money Plane (2020). Om andre er enige eller ikke er derimot ikke så viktig for meg, så jeg vil heller være ærlig, og jeg er altfor glad i film til å la metascore diktere min egen smak.
Selv om Pulp Fiction er med vilje laget som pastisje av noir, blir den for meg alt for overfladisk, og jeg har en tilbøylighet til å enes med de som mener at pastisje fungerer best med et element av satire (alternativt parodi). Legg til at Tarantinos sans for humor er fullstendig i klinsj med min egen, at jeg misliker måten vold er kontekstualisert (les: fetisjert og seksualisert uten satire eller undertekst) i filmene hans, og at jeg opplever at han er mer opptatt av å lage film om film (ikke filmskaping, men rett og slett om andre filmer) enn film om noe som i det minste føles mer originalt og eget. På mange måter gjør Pulp Fiction mye av det samme som Joker (2019); den vekker nok assosiasjoner til andre, sterkere filmer og får meg til å ønske at jeg så den refererte filmen istedet. Referanser er ikke i seg selv en negativ ting i det hele tatt; referanser, pastisje og intertekst er helt sentrale element i postmoderne kunst, men jeg mener at en referanse er tjent først når den settes i kontekst, subverteres, satiriseres, utfordres eller i det aller minste utforskes med en grad av åpen nysgjerrighet. Og akkurat det føler jeg er svært sentral puslespillbit som mangler i både Pulp Fiction og Joker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dis av Aune Sand. Så dårlig at det var en happening når den gikk på kino. Er så dårlig at det er stor underholdning. Tror dessverre ikke den er å få tak i nå.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens verste menneske 

Fjols til fjells 

Howard Stern's private parts

Anonymkode: 63e4d...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den absolutt verste filmen jeg noen gang har sett er denne: https://m.imdb.com/title/tt10886166/ 

365 days, en film fra 2020. Handler om ei som blir kidnappet(?) av en mafiaboss i Italia og blir forelsket i ham. Filmen prøver å fremstille det sexy, men for noen som har IQ høyere enn en gummistøvel, så blir hele greia bare ekstremt pinlig. Det var nesten fysisk vondt å se på 😂 Litt som et togkrasj: det er grusomt, men man må bare se.

Anonymkode: bfbb0...13a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Blair Witch Project, It (2017), Doctor Sleep, Lord of the Rings-filmene.

Anonymkode: 694d2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

District 9. Dårlig utgangspunkt at jeg ikke liker usannsynlige ting. Jo mer realistisk og sannsynlig jo bedre.

Anonymkode: 30fde...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...