Gå til innhold

Desember barn og gaver

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skiller ikke mellom desemberbarn og junibarnet. Så sier som andre, tenk at barnet har bursdag som en separat ting 

Anonymkode: f2926...4c6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pakkekalender driver jeg ikke med. De får en sjokoladekalender. Vi har hatt rampenissen i noen år, som har kommet med noen overraskelser, men nå har han flyttet videre til mindre barn. Jeg slår av og til sammen jul/bursdagsgave til mine barn. Etter hvert som de blir større, ønsker de seg dyrere ting og da er det en måte å få det på. De får allikevel en liten oppmerksomhet på dagen sin, samt at vi går ut å spiser. 

Den yngste har bursdag rett etter jul og det er helt håpløst. Hun har jo fått "alt" til jul. Når hun var yngre fikk hun velge seg en ting i lekebutikken selv. I år kommer vi til å slå sammen jul og bursdagsgave. 

Skrevet

Jeg har fire barn som er født i desember, det ene ett sett med tvillinger. Vi har vært veldig gode på å informere familie og slekt som skal gi de gaver, at bursdag er bursdag og jul er jul. Det har de fleste heldigvis forstått av seg selv. Kun en gang at de ti eldste har fått bursdags- og julegave sammen, men da ønsket de seg hver sin dyre ting. Da var det også flere som spleiset på det, og det syntes guttene var helt ok. 

Når det kommer til kalendergaver, har de delt på en. 96 gaver blir for mye. I år er planen at alle får 5 smågaver hver, alle får en felles opplevelse/aktivitet hver lørdag, og julestrømpe på julaften. 

Det blir mye gaver i desember, men det ville blitt akkurat samme mengde om de hadde vært født i februar, mai og september også. 

Anonymkode: 8e4c4...c6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fire barn som er født i desember, det ene ett sett med tvillinger. Vi har vært veldig gode på å informere familie og slekt som skal gi de gaver, at bursdag er bursdag og jul er jul. Det har de fleste heldigvis forstått av seg selv. Kun en gang at de ti eldste har fått bursdags- og julegave sammen, men da ønsket de seg hver sin dyre ting. Da var det også flere som spleiset på det, og det syntes guttene var helt ok. 

Når det kommer til kalendergaver, har de delt på en. 96 gaver blir for mye. I år er planen at alle får 5 smågaver hver, alle får en felles opplevelse/aktivitet hver lørdag, og julestrømpe på julaften. 

Det blir mye gaver i desember, men det ville blitt akkurat samme mengde om de hadde vært født i februar, mai og september også. 

Ikke to, men to😅

Skrevet

Vi har desemberbarn! Vi gir julegave og bursdagsgaver og pakkekalender som normalt. I tillegg gir vi sommergave rett før ferien med påfyll til sandkassa, ev. Ny sykkel, gatekritt etc. For det er ellers ting våre ikke får midt på vinteren, men som vi synes de skal ha 😊

Anonymkode: 41791...642

Skrevet

Har 1 desember barn. Får bursdag og julegave/julesokk. Vi har opplevelses kalender i tillegg.

Anonymkode: dce64...ace

Skrevet

Viktig å skille mellom bursdag og jul. Så ja, kalender, julestrømpe, julegaver og bursdagsgaver er en selvfølge. I tillegg skal bursdagsgavene pakkes inn i pakkepapir som ikke har julemotiv. Barnet får faktisk bursdagsgaver og ikke julegaver denne dagen. 

Hilsen desemberbarn som fortsatt er irritert på voksne som ga "kombigaver" og pysjgenseren til jul og buksa til bursdag. Alle andre fikk jo hele settet til jul. Sånn for eksempelet skyld.

Anonymkode: ad509...eda

Skrevet

Det er en grunn til at jeg alltid har HATET å ha bursdag i desember...

Gaver har blitt "slått sammen" med julegave, droppet pga nærhet til jul eller levert sammen med julegaver. Alt er så dyrt i desember pga julegaver og tid strakk ikke til. Som barn er dette enormt sårt, spesielt siden jeg kom fra en familie hvor det sjeldent var mulig å ønske seg noe utenom.

I tillegg måtte jeg fra jeg begynte på skolen kjøpe egne julegaver å gi. Så det lille jeg fikk av penger til bursdagen min eller som jeg sparte resten av året, gikk til å kjøpe gaver til familie.

Anonymkode: f4114...a5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...