AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #21 Skrevet 22. oktober 2022 Har et barn på 12 år som er desember. Har aldri gjort forskjell selv om barnet er født i desember. Gav også klar beskjed til besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler at barnet skal ikke ha kombinert bursdag og julegave. Det er ikke barnet sin feil at det er født i desember. Anonymkode: f00b9...50b 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #22 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei jeg har lyst å lage pakkekalender, men føler blant annet besteforeldre syns det blir mye gaver og derfor spør jeg hva andre gjør med sine desemberbarn. Anonymkode: 58d10...3d0 Men de skal du bare blåse i, pakkekalendere er veldig koselig (synes jeg da med våre barn) og det trenger ikke være dyrt. Men si som sant er, at barnet ditt ville fått de samme gavene om barnet hadde hatt bursdag en annen tid på året, men fordi barnet har bursdag i desember kan det virke som mye på en måned men det blir jo samme okke som, og at det ikke skal under noen omstendigheter gå ut over barnet at h*n har bursdag da. Jeg har en søster som er desember barn og det var spesielt en tante som alltid klarte å snike inn *to gaver i en* på julaften, slikt er sårt for et barn. Samme greien om et barn ikke får noe veldig mange andre barn får (som pakkekalender, julesokk etc) og forklaringen er at barnet har bursdag i desember. Jul og bursdag er to vidt forskjellige ting uansett hvortid en har bursdag. Anonymkode: 73a12...ea9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #23 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg er født i midten av desember. Ble alltid så lei meg når de voksne «slo i sammen bursdag og julegave» Gi en skikkelig bursdagsgave og julegave. Og pakkekalender hvis det er noe dere driver med. Ikke gjør forskjell. Anonymkode: 7fce5...e94 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #24 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville ikke tatt hensyn til bursdag. Jeg har selv bursdag 29 nov, og fikk av og til felles bursdag og julegave. Hatet det! Anonymkode: 405a9...bc5 Har også bursdag 29. nov 🙂. Er over 50, og har heldigvis aldri fått felles bursdags-/julegave. Det hadde vært kjipt. Anonymkode: 294ea...69f 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #25 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Selvsagt får barnet bursdagspresang. Det jeg lurer på er om pakkekalender er innafor. Eller om det blir alt for mye presanger i desember. men ser at de fleste heldigvis mener at det bare er å kjøre på med presanger. Anonymkode: 58d10...3d0 Syns pakkekalender er utrolig unødvendig uavhengig av fødselsmåned. Fjerner jo all stas med gaver når det skjer hver dag. Anonymkode: 0996b...544 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #26 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Syns pakkekalender er utrolig unødvendig uavhengig av fødselsmåned. Fjerner jo all stas med gaver når det skjer hver dag. Anonymkode: 0996b...544 Nope Anonymkode: 8a7f1...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #27 Skrevet 22. oktober 2022 Det trenger jo ikke være gaver i pakkekalenderen om du syns det blir litt mye ting. Det kan jo være en lapp med en hyggelig ting dere skal gjøre sammen. Anonymkode: 95eeb...bac
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #28 Skrevet 22. oktober 2022 Ingen barn trenger pakkekalender. Hva er vitsen med gaver hver dag? Veldig materialistisk og lite miljøvennlig. Vi har ikke pakkekalender. (Barna er født i juni og september.) Anonymkode: 043ad...5b5 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #29 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ingen barn trenger pakkekalender. Hva er vitsen med gaver hver dag? Veldig materialistisk og lite miljøvennlig. Vi har ikke pakkekalender. (Barna er født i juni og september.) Anonymkode: 043ad...5b5 Det var ikke spørsmålet Anonymkode: 8a7f1...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #30 Skrevet 22. oktober 2022 Mitt barn er født på selveste julaften. Er foreløpig bare 2 år og har hittil ikke forstått så mye av gaver. Vi har det enn så lenge slik at barnet får dyrere gaver som det trenger, slik at det ikke blir så mange smågaver, feks instrument, vinterutstyr, Lego fra Finn osv. Familiemedlemmer oppfordres til å spleise på disse gavene Kalendergaver er i form av lapper med små aktiviteter vi skal gjøre, feks bake kaker, gå tur, lese julevers osv, kommer nok ikke til å bli noen fysiske gaver i pakkekalenderen. Planen er at ungen ikke skal bli oversvømt med presanger, men vi er usikre på om gavene feks skal fordeles utover vinteren istedenfor alle på julaften. Det er ikke lett med bursdag på julaften sånn sett Anonymkode: d1283...163
solsolsol Skrevet 22. oktober 2022 #31 Skrevet 22. oktober 2022 Kjenner «barndomstraumene» velte opp her 😅 Tenk at ungen har bursdag i juli og gjør det samme med gaver og feiring som du ville gjort da (minus utebursdagen kanskje 😅)
Lorieen Skrevet 22. oktober 2022 #32 Skrevet 22. oktober 2022 Har tre desemberbarn. De får bursdagsgaver på bursdagen og julegaver på julaften. Han som er født på julaften får bursdagsgaver om formiddagen og så er det julegaveåpning om kvelden. 2
Arkana Skrevet 22. oktober 2022 #33 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei jeg har lyst å lage pakkekalender, men føler blant annet besteforeldre syns det blir mye gaver og derfor spør jeg hva andre gjør med sine desemberbarn. Anonymkode: 58d10...3d0 Mitt inntrykk er at de fleste eldre synes dagens barn får mange pakker, og det tenker jeg at man ikke trenger å bry seg om. Jeg synes uansett ikke at man skal gjøre forskjell på om barnet er født i desember eller noen annen måned. Jeg synes det er viktig å skille mellom bursdag og jul og at barnet får både bursdags- og julegaver. Ja, det blir mye i desember når man har både jul og bursdag i desember, men til gjengjeld blir det lite eller ingenting resten av året.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #34 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei vi har er barn som er født midt i desember. Barnet blir 4 i år. Jeg er veldig usikker på dette med gaver, pakkekalender, bursdag, julegaver og julesokk. Føler der blir så masse gaver i desember. Men samtidig ville jeg gjerne ikke følt det om ikke barnet også hadde bursdag i denne måneden. Hva gjør dere andre med desember barn? (Gjerne litt større). Får barnet pakkekalender i tillegg til alt annet? Anonymkode: 58d10...3d0 Jeg har også desemberbarn. Vi feirer bursdagen hans på lik linje med våre andre barn som er født på våren. husk at det er en dag i året han har bursdag Anonymkode: 2a549...de2 2
sommermor Skrevet 22. oktober 2022 #35 Skrevet 22. oktober 2022 I barndommen fikk jeg også pakkekalender, bursdagsgave og julegaver. Det er jo ikke barnets feil at de tilfeldigvis er født i desember. Det blir da helt feil om dere ikke gir pakkekalender til ene barnet men gir til de som ikke er født i desember. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #36 Skrevet 22. oktober 2022 sommermor skrev (2 minutter siden): I barndommen fikk jeg også pakkekalender, bursdagsgave og julegaver. Det er jo ikke barnets feil at de tilfeldigvis er født i desember. Det blir da helt feil om dere ikke gir pakkekalender til ene barnet men gir til de som ikke er født i desember. Det er jo åpenbart. Vi har bare ett barn. Anonymkode: 58d10...3d0 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #37 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ville ikke tatt hensyn til bursdag. Jeg har selv bursdag 29 nov, og fikk av og til felles bursdag og julegave. Hatet det! Anonymkode: 405a9...bc5 Jeg har bursdag samme dato som deg, og har aldri fått felles bursdags- og julegave. Det er jo nesten en måned før jul! Anonymkode: b4756...700
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #38 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg er født rett etter julaften. Har alltid fått separate gaver og feiringer. Hadde vært dritkjipt om jeg kun fikk gaver på en dag alle andre fikk mens alle andre fikk en annen dag i året også. Fikk også pakkekalender (ikke alle årene men noen). Viktig at alle får sin egen dag tenker jeg. Anonymkode: ae821...768
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #39 Skrevet 22. oktober 2022 Bursdag er bursdag, advent er advent og jul er jul. Jeg gjør ikke noe forskjell på om de er født på st.hansaften eller julaften. Anonymkode: 07e90...6f6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #40 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selvsagt får barnet bursdagspresang. Det jeg lurer på er om pakkekalender er innafor. Eller om det blir alt for mye presanger i desember. men ser at de fleste heldigvis mener at det bare er å kjøre på med presanger. Anonymkode: 58d10...3d0 Jeg for min del synes pakkekalender er unødvendig uansett når barnet er født. Sånn med tanke på miljø blant annet. Det blir fort alt for mye pakker og dilldall i løpet av desember. Anonymkode: edb27...e32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå