AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #1 Skrevet 22. oktober 2022 Hei vi har er barn som er født midt i desember. Barnet blir 4 i år. Jeg er veldig usikker på dette med gaver, pakkekalender, bursdag, julegaver og julesokk. Føler der blir så masse gaver i desember. Men samtidig ville jeg gjerne ikke følt det om ikke barnet også hadde bursdag i denne måneden. Hva gjør dere andre med desember barn? (Gjerne litt større). Får barnet pakkekalender i tillegg til alt annet? Anonymkode: 58d10...3d0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #2 Skrevet 22. oktober 2022 Gi barnet alt. Pakkekalender er i utgangspunktet unødvendig til alle uansett fødselsdato, ev. kan dere redusere alles ned til kun pakke på søndag i advent. Det er ikke barnets feil at hen er født i desember. Det er alltid kjipt å være desemberbarnet når alle mener at man går glipp av gaver fordi man kun er født i desember. Så ikke gi barnet en grunn til å tro det. Anonymkode: b0746...628 13
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #3 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gi barnet alt. Pakkekalender er i utgangspunktet unødvendig til alle uansett fødselsdato, ev. kan dere redusere alles ned til kun pakke på søndag i advent. Det er ikke barnets feil at hen er født i desember. Det er alltid kjipt å være desemberbarnet når alle mener at man går glipp av gaver fordi man kun er født i desember. Så ikke gi barnet en grunn til å tro det. Anonymkode: b0746...628 Men jeg hadde helt garantert gitt barnet pakkekalender dersom hen ikke var født i desember. Syns sånn er kjekt selv… men nå er jeg redd det blir litt mye på en gang 😅 Anonymkode: 58d10...3d0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #4 Skrevet 22. oktober 2022 Får det samme som om hun skulle hatt bursdag midt på sommeren. Viktig å skille mellom bursdag og jul. Så bursdagsgaver er med bursdagsgavepapir, julegaver med julepapir osv. det er viktig at barnet opplever at bursdagen er noe eget. Anonymkode: af0fa...625 9 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg hadde helt garantert gitt barnet pakkekalender dersom hen ikke var født i desember. Syns sånn er kjekt selv… men nå er jeg redd det blir litt mye på en gang 😅 Anonymkode: 58d10...3d0 Men pakkekalenderen må jo ikke være så voldsom? Anonymkode: af0fa...625 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Ville ikke tatt hensyn til bursdag. Jeg har selv bursdag 29 nov, og fikk av og til felles bursdag og julegave. Hatet det! Anonymkode: 405a9...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei vi har er barn som er født midt i desember. Barnet blir 4 i år. Jeg er veldig usikker på dette med gaver, pakkekalender, bursdag, julegaver og julesokk. Føler der blir så masse gaver i desember. Men samtidig ville jeg gjerne ikke følt det om ikke barnet også hadde bursdag i denne måneden. Hva gjør dere andre med desember barn? (Gjerne litt større). Får barnet pakkekalender i tillegg til alt annet? Anonymkode: 58d10...3d0 Jeg har 3 desember barn, alle får julekalender, sjokolade kalender, pakker til bursdagen og jul. de blir 6,8 og 11 11,15 og 20 desember Anonymkode: 19912...180 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg har to desemberbarn. De får bursdagsgaver, julegaver, julesokk og kalender. Er ikke deres «feil» at de er født da🙈 i utgangspunkt får de en bursdagsgave og en julegave, men om de ønsker noe stort kan vi si at da må det bli gave for begge deler. Anonymkode: f5b65...051 4 1
Frøkenfryd30 Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 Min er født i desember (rett før julaften) får pakkekalender, bursdagsgaver på bursdagen sin, julestrømpe på julaften og julegaver. Synes ikke noe om å droppe noe pga. at han er desemberbarn 💙 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 Har et barn født rett før julaften. Vi feirer både familiebursdag og barnebursdag, samt noen år har det vært pakkekalender😊 Ikke barnets feil at h*n er født i desember. Anonymkode: df12c...e55 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 Bursdagsgave er en egen gave som alle barn får når de har bursdag! Den gaven kommer utenom pakkekalendere, og fullstendig uavhengig av julegaver i mitt hus. Det tullet (eller som jeg mener oppriktig er tull av voksne mennesker) med å slå sammen julegave og bursdagsgave har heldigvis aldri blitt gjort hos oss. Så her er pakkekalender, julesokk og julegaver som de fleste barn får uavhengig av bursdagsdato noe eget som hører julen til. Også blir det bursdagspresang som hører til bursdagen til barnet og som alle barn selvsagt har et ønske om uavhengig av dato. Og slikt har vi gjort i alle år. Å skippe noe som en billig løsning fordi barnet er født i desember synes jeg forferdelig lite om, synes det er ganske grovt frekt igrunn. Selvsagt skal barn som er desember barn bli prioritert og behandlet på lik måte som de som har bursdag i juli, skulle da vel for søren bare mangle spør du meg❤ Anonymkode: 73a12...ea9 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 Min er i starten av desember og skal ikke bli "straffet" for å ha bursdag i desember. Han skal få vanlig bursdagsgaver, pakkekalender og julegaver på lik linje med søsken født i januar, mars og mai. Anonymkode: ab953...61d 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bursdagsgave er en egen gave som alle barn får når de har bursdag! Den gaven kommer utenom pakkekalendere, og fullstendig uavhengig av julegaver i mitt hus. Det tullet (eller som jeg mener oppriktig er tull av voksne mennesker) med å slå sammen julegave og bursdagsgave har heldigvis aldri blitt gjort hos oss. Så her er pakkekalender, julesokk og julegaver som de fleste barn får uavhengig av bursdagsdato noe eget som hører julen til. Også blir det bursdagspresang som hører til bursdagen til barnet og som alle barn selvsagt har et ønske om uavhengig av dato. Og slikt har vi gjort i alle år. Å skippe noe som en billig løsning fordi barnet er født i desember synes jeg forferdelig lite om, synes det er ganske grovt frekt igrunn. Selvsagt skal barn som er desember barn bli prioritert og behandlet på lik måte som de som har bursdag i juli, skulle da vel for søren bare mangle spør du meg❤ Anonymkode: 73a12...ea9 Selvsagt får barnet bursdagspresang. Det jeg lurer på er om pakkekalender er innafor. Eller om det blir alt for mye presanger i desember. men ser at de fleste heldigvis mener at det bare er å kjøre på med presanger. Anonymkode: 58d10...3d0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min er i starten av desember og skal ikke bli "straffet" for å ha bursdag i desember. Han skal få vanlig bursdagsgaver, pakkekalender og julegaver på lik linje med søsken født i januar, mars og mai. Anonymkode: ab953...61d Ja altså å unnlate å gi ett av barna pakkekalender ville jo vært ekstremt merkelig Anonymkode: 58d10...3d0 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt får barnet bursdagspresang. Det jeg lurer på er om pakkekalender er innafor. Eller om det blir alt for mye presanger i desember. men ser at de fleste heldigvis mener at det bare er å kjøre på med presanger. Anonymkode: 58d10...3d0 Viss du ville gitt pakkekalender til et barn som ville hatt bursdag i juli så gir du også pakkekalender til et barn som har bursdag i desember, selvsagt!!! Noe annet vil bli og vil oppleves som en straff og det er det jo også. Anonymkode: 73a12...ea9 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Viss du ville gitt pakkekalender til et barn som ville hatt bursdag i juli så gir du også pakkekalender til et barn som har bursdag i desember, selvsagt!!! Noe annet vil bli og vil oppleves som en straff og det er det jo også. Anonymkode: 73a12...ea9 Nå har vi bare ett barn så det vil jo ikke oppleves som straff. Anonymkode: 58d10...3d0 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 Har en som er født tidlig i desember og en som er født tidlig i januar. Har aldri holdt igjen med gaver bare fordi de har bursdag nært jul. Jeg lager ikke pakkekalender hvert år, men det er fordi det tar mye tid og samler mye dill dall som bare fyller huset, ikke fordi to av de har bursdag. Anonymkode: 831ec...43f
Arkana Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 Vi har et barn født 1. desember og det barnet får selvfølgelig akkurat det samme som barn som har bursdag andre dager i året. Pakkekalender, bursdagsgaver og julegaver. Og selv om barnet skulle være født på selve julaften ville jeg likevel gjort et poeng av å gi separate bursdags- og julegaver. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå har vi bare ett barn så det vil jo ikke oppleves som straff. Anonymkode: 58d10...3d0 Men det er jo det det er, det går ut over barnet ditt at det er født i desember. Og nå var det du som spurte spm og de fleste sier selvsagt det samme som meg. Viss du mener at pakkekalender er tull generelt så er det greit nok, men viss du ville prioritert pakkekalender om barnet ditt var født i juli så straffer du barnet ved å tenke at det blir pakker nok i desember og du pakker pakkekalenderen på en fryktelig dårlig måte inn i bursdagspresangen, og skylder på barnets fødselsdato for å ikke ha pakkekalender, lite bra. Anonymkode: 73a12...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er jo det det er, det går ut over barnet ditt at det er født i desember. Og nå var det du som spurte spm og de fleste sier selvsagt det samme som meg. Viss du mener at pakkekalender er tull generelt så er det greit nok, men viss du ville prioritert pakkekalender om barnet ditt var født i juli så straffer du barnet ved å tenke at det blir pakker nok i desember og du pakker pakkekalenderen på en fryktelig dårlig måte inn i bursdagspresangen, og skylder på barnets fødselsdato for å ikke ha pakkekalender, lite bra. Anonymkode: 73a12...ea9 Nei jeg har lyst å lage pakkekalender, men føler blant annet besteforeldre syns det blir mye gaver og derfor spør jeg hva andre gjør med sine desemberbarn. Anonymkode: 58d10...3d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå