Gå til innhold

Semipermanent hårfarge ikke allergifremkallende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er allergisk mot vanlig permanent hårfarge, får kløe, utslett og begynner å nyse faktisk. Men så har jeg farget håret mitt et par ganger med semipermanent hårfarge som kun varer et par vask, og får da ingen reaksjoner. Lurer på om det er det stoffet som kalles PPD som jeg er allergisk mot, som er i permanente hårfarger. Er det noen som vet om det er PPD i semipermanente hårfarger? Hvis det ikke er det så er det nok derfor jeg ikke reagerer på slike hårfarger. Noen frisører etc som vet noe om dette?

Anonymkode: 26a03...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 11.07):

Jeg er allergisk mot vanlig permanent hårfarge, får kløe, utslett og begynner å nyse faktisk. Men så har jeg farget håret mitt et par ganger med semipermanent hårfarge som kun varer et par vask, og får da ingen reaksjoner. Lurer på om det er det stoffet som kalles PPD som jeg er allergisk mot, som er i permanente hårfarger. Er det noen som vet om det er PPD i semipermanente hårfarger? Hvis det ikke er det så er det nok derfor jeg ikke reagerer på slike hårfarger. Noen frisører etc som vet noe om dette?

Anonymkode: 26a03...457

Hennapulver

Hårfarge uten ppd - Velvære, hudpleie og kosmetikk - Kvinneguiden Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, kun hennabaserte.

Og da må man forplikte seg til det - og vokse helt ut igjen om man skal stripe for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tonet håret i dag. Pleier alltid å måtte stelle superfint med hårbunnen min etter at jeg har farga håret selv. Denne fargen skal vare opp til 22 vask (så tipper enten 10 vask eller for alltid). , og jeg lurte nesten på om den hadde fungert eller ikke, for kjente ingenting på hodebunn eller hår når jeg holdt på.. Men håret ble ganske mye lysere! 

Anonymkode: 08398...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manic panic og directions sine farger har ikke ppd hvertfall, jeg kan fint bruke de selv om jeg får utslett og blemmer av vanlig permanent hårfarge 

Anonymkode: d944c...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Logona hårfarge kanskje? Den er i allefall plantebasert og skal være uten allergifremkallende stoffer. 

Kanskje også de plantebaserte fargene fra Lush? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semipermanent? Det er jo et oksymoron! 

Det er glansvask du snakker om, som vaskes ut etter noen få hårvask. Inneholder sikkert færre sterke stoffer enn permanent hårfarge, da den ikke er beregnet å sitte så lenge og dypt i hårstråene.

Anonymkode: 733b0...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...