Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå som kaffen har blitt så utrolig dyr å kjøpe, hva gjør dere?

Kjøper dere de billigste utgavene i stedet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg unner meg de samme gode koppene fast hver dag og betaler det de koster med stoisk ro. :kaffekopp: :) 

• Hjerte 2
Skrevet

Kjøper inn ekstra når det er 40% avslag hos Obs. 

• Nyttig 1
Skrevet

Kjøper Evergood. Den har økt veldig i pris, men er mye billigere enn å kjøpe fra Kaffebrenneriet o.l. Smaker ok. Har trakter.

Skrevet

Prioriterer god kaffe, og er heldigvis i en priviligert situasjon der jeg ikke har måttet vurdert annet.

Men jeg hverken røyker eller snuser, og det blir lite alkohol.

Skrevet

God kaffe vil jeg ha. Drikker kun svart kaffe, og spiser nesten aldri frokost, så regnestykket går i pluss sånn sett. 

Skrevet

Vi har gått mer over til traktekaffe i stedet for kapsler, siden sistnevnte er blitt så dyrt.

Anonymkode: a9dd6...7a7

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg drikker ikke mye kaffe hjemme, så jeg merker ikke så mye. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har gått mer over til traktekaffe i stedet for kapsler, siden sistnevnte er blitt så dyrt.

Anonymkode: a9dd6...7a7

Kapslene mannen min kjøper koster under 5 kr pr stk. Jeg vet ikke hva som er ansett som dyrt sånn sett, kapsler vs traktekaffe?

Skrevet

Jeg kjøper inn noen ekstra poser når det er 40% avslag, sist var det Evergood på Meny, gangen før Coops egne kaffe og før det igjen Friele på Rema1000.

Jeg trakter som regel 6 kopper en gang om dagen, da holder en pose i overkant av 5 dager, det er ikke  dyrt. 

Skrevet

drikker den med andakt 

Anonymkode: 9190f...50d

• Liker 1
Skrevet

En pose kaffe varer ca 14 dager hos meg, så har ikke merket stigningen eller gjort noen endringer. Har forsåvidt ikke gjort noen sparetiltak i det hele tatt, siden prisstigningen i år korrelerte med overgang fra studenttilværelse til fast jobb for min del. 

Skrevet

kjøper en av Beanies sine pulverkaffe på diggbox. Varierer i smaken, og de har koffeinfri også. Jeg drikker normalt kun en kopp om dagen, og selv om denne også har gått opp så drikker jeg så lite at det er greit. Kjøper ofte ekstra om det er tilbud. Innimellom har de også noen av smakene på Normal, var der jeg oppdaget dem. 

https://www.diggbox.no/butikk/drikke/beanies-creamy-caramel-coffee/

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe selv, og har forsøkt meg på å blande billig kaffe i Friele.  Det ble raskt avslørt.  Mannen sverger til Friele Frokostkaffe, filtermalt.  

Skrevet

Tim Wendelboe kaffeabonnement. Går jeg tom fyller jeg på med noen bønner fra et av Oslos mange gode brennerier. 

Espressobønner varierer jeg litt, men nå bruker jeg kaffebønner brent av Fuglen, bestilt via Oda. 

Jeg liker å kjøpe kaffe til en pris som faktisk er bærekraftig for produsenten. I tillegg smaker den bedre. Når jeg hadde dårligere råd drakk jeg bare litt mindre kaffe. 

• Liker 2
Skrevet

var til legekontroll ang. høyt bloktrykk for 2. gang igår, men jeg glemte å spørre etter om jeg kan drikke filterkaffe....

Hva med dere? Har dere drukket kaffe om dere har det prbl? Kjøpte meg koffeinfri i går, men synes det er så synd at den andre typen må selges. Filterkaffen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...