Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Liebe skrev (1 time siden):

Men dessverre er jeg redd, har somatiseringslidelse så er litt annerledes skrudd sammen. Jeg prøver alt jeg har å ikke overreagere, men det er vanskelig og slitsomt

Anbefaler deg isåfall å snakke med en lege om dette og ikke diskutere dette på et forum blandt fremmede. 

Du kan ha slått tåa di i søvne.. 

Anonymkode: ecffc...602

  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Liebe skrev (42 minutter siden):

Takk det går helt fint 😊 jeg prøver å tenke logisk, men jeg har hele tiden en stemme i hodet som sier jeg skal dø, du er alvorlig syk, og dette er livsfarlig

Vi skal alle dø, det er det eneste som er garantert med livet. 

Har du vurdert psykolog?

Anonymkode: ecffc...602

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Anbefaler deg isåfall å snakke med en lege om dette og ikke diskutere dette på et forum blandt fremmede. 

Du kan ha slått tåa di i søvne.. 

Anonymkode: ecffc...602

Har snakket masse med legen om dette, tror hen er lei, hvorfor kan jeg ikke spørre her. Synes jeg har fått mange gode svar g blitt litt beroliget. Ja, kanskje jeg har slått meg i søvne 😊

 

Skrevet
Liebe skrev (40 minutter siden):

Takk, dette var beroligende å lese 🙏 kjenner meg ikke veldig syk i forhold til normalt hvertfall

Det er et tegn på at du er frisk. Hvis du hadde vært skikkelig dårlig så hadde du ikke skrevet her, men ringt 113. 

Anonymkode: ecffc...602

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi skal alle dø, det er det eneste som er garantert med livet. 

Har du vurdert psykolog?

Anonymkode: ecffc...602

Hadde psykolog før, men har ikke det nå lenger. Får kun privat og jeg har dårlig råd

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er et tegn på at du er frisk. Hvis du hadde vært skikkelig dårlig så hadde du ikke skrevet her, men ringt 113. 

Anonymkode: ecffc...602

Ja, det er sant🥰 det er stemmene i hodet som sier noe annet

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herlighet for en overreagering! Kan ikke få sepsis av et blåmerke. 
får å ha mulighet for sepsis må du ført få et kutt som er dypt nokk til å sy, og så må du få slurve voldsomt med hygienen (husk sykehus bruker sterilt utstyr) for å få en betennelse som da utvikler seg til sepsis hvis det ikke blir behandlet.

 Du kan alvorlig talt ikke gå rundt å vær redd for det av et lite blåmerke 

Anonymkode: c592b...244

Man må ikke slurve forferdelig med hygienen for å få sepsis, altså.. 

Anonymkode: 08ec0...ab2

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man må ikke slurve forferdelig med hygienen for å få sepsis, altså.. 

Anonymkode: 08ec0...ab2

Og man trenger ikke kutt dypt nok for å måtte sys heller. 

Anonymkode: 08ec0...ab2

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Beklager at jeg var litt hard med deg. Men prøv å fokuser på fakta. Som det er umulig å få sepsis av et blåmerke eller infeksjon.

 

hvis du får flere slike tanker, prøv å tenk logisk .. hva er sannsynligheten for at det skjer? Er det logisk at det skjer osv.. 

Anonymkode: c592b...244

Umulig å få sepsis av en infeksjon? 🤔

Anonymkode: 08ec0...ab2

  • Liker 2
Skrevet
Liebe skrev (29 minutter siden):

Hadde psykolog før, men har ikke det nå lenger. Får kun privat og jeg har dårlig råd

Hvor gammel er du? Kanskje du kan få dekket noe gjennom skolen/studiestedet?

  • Hjerte 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Umulig å få sepsis av en infeksjon? 🤔

Anonymkode: 08ec0...ab2

Av et blåmerke 

Anonymkode: c592b...244

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herlighet for en overreagering! Kan ikke få sepsis av et blåmerke. 
får å ha mulighet for sepsis må du ført få et kutt som er dypt nokk til å sy, og så må du få slurve voldsomt med hygienen (husk sykehus bruker sterilt utstyr) for å få en betennelse som da utvikler seg til sepsis hvis det ikke blir behandlet.

 Du kan alvorlig talt ikke gå rundt å vær redd for det av et lite blåmerke 

Anonymkode: c592b...244

Sepsis er enkelt og greit blodforgiftning. Du trenger ikke engang å ha et eneste rift i huden for å få sepsis dersom det starter i indre organer 😉

Anonymkode: bbce4...873

  • Liker 2
Skrevet

Husk at sepsis(blodforgiftning) behandles med antibiotika. Så det er medisiner mot dette. De tilfellene du hører om som det ikke går bra med er de som har gått med en infeksjon lenge uten behandling,eller eldre med dårlig immunforsvar. Får du en infeksjon vil du få høy feber,vondt i kroppen og generelt veldig syk. Det er du åpenbart ikke nå👍

Anonymkode: d408a...907

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Motelvibes skrev (26 minutter siden):

Hvor gammel er du? Kanskje du kan få dekket noe gjennom skolen/studiestedet?

32 år og totalt mislykka 😓 må betale av egen lomme og nå har jeg ofte ikke råd til mat (får mat av mamma og pappa hvis jeg trenger) så psykolog står ikke øverst på ønskelista i år, kanskje det endrer seg. 

  • Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk alle sammen for gode råd, settes utrolig pris på ❤️🖤💛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...