Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk, men det går ikke så fort og lett. Jeg fikk det på fjellet og gikk med det flere dager i stede for å få hjelp. Jeg trodde det var noe som gikk over. Det krøp opp mot nyrene først, så begynte det å bli en ganske seriøs infeksjon. Det tok tid, jeg var ung og ville ikke plage de andre i turfølget med det jeg trodde var et lite problem bare. 

Anonymkode: ece1d...1a0

Skjønner, kjenner litt svie i urinrøret så tenker jeg katastrofetanker med en gang, og tenker det værste. Sånn er det å være meg:/ 

Videoannonse
Annonse
Gjest dreamstar
Skrevet
Liebe skrev (28 minutter siden):

Tusen takk, nå ble jeg enda mer beroliget 😊 håper jeg kan legge det litt fra meg, og nyte kvelden 

Jeg får uforklarlige blåmerker ukentlig jeg uten at det er noe alvorlig. Får veldig fort blåmerker. Ikke noe som tyder på at dette er sepsis ihvertfall.

Skrevet
24 minutter siden, Liebe said:

Men dessverre er jeg redd, har somatiseringslidelse så er litt annerledes skrudd sammen. Jeg prøver alt jeg har å ikke overreagere, men det er vanskelig og slitsomt

Beklager at jeg var litt hard med deg. Men prøv å fokuser på fakta. Som det er umulig å få sepsis av et blåmerke eller infeksjon.

 

hvis du får flere slike tanker, prøv å tenk logisk .. hva er sannsynligheten for at det skjer? Er det logisk at det skjer osv.. 

Anonymkode: c592b...244

Skrevet
dreamstar skrev (1 minutt siden):

Jeg får uforklarlige blåmerker ukentlig jeg uten at det er noe alvorlig. Får veldig fort blåmerker. Ikke noe som tyder på at dette er sepsis ihvertfall.

Skjønner, jeg pleier ikke å få det skjønner du, et nytt symptom bekymrer meg veldig sterkt, siden jeg er diagnostisert med somatiseringslidelse

Skrevet
Liebe skrev (6 minutter siden):

Skjønner, kjenner litt svie i urinrøret så tenker jeg katastrofetanker med en gang, og tenker det værste. Sånn er det å være meg:/ 

Det må være veldig vanskelig og utfordrende. Stor klem!

Anonymkode: ece1d...1a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager at jeg var litt hard med deg. Men prøv å fokuser på fakta. Som det er umulig å få sepsis av et blåmerke eller infeksjon.

 

hvis du får flere slike tanker, prøv å tenk logisk .. hva er sannsynligheten for at det skjer? Er det logisk at det skjer osv.. 

Anonymkode: c592b...244

Takk det går helt fint 😊 jeg prøver å tenke logisk, men jeg har hele tiden en stemme i hodet som sier jeg skal dø, du er alvorlig syk, og dette er livsfarlig

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det må være veldig vanskelig og utfordrende. Stor klem!

Anonymkode: ece1d...1a0

Det er det 😓 stor klem tilbake til deg ❤️

Gjest dreamstar
Skrevet
Liebe skrev (Akkurat nå):

Skjønner, jeg pleier ikke å få det skjønner du, et nytt symptom bekymrer meg veldig sterkt, siden jeg er diagnostisert med somatiseringslidelse

Forstår det ❤️ Men prøv å tenk logisk på det sånn som den andre brukeren anbefalte deg 🙂

Skrevet
13 minutter siden, Liebe said:

Klem til deg, jeg er redd for å ha urinveisinfeksjon og plutselig få sepsis, det er nesten min største frykt. Bra det gikk bra med deg. 

Ikke vær redd for det. Jeg har vært veldig plaget med urinveisinfeksjon i 18 år (til og med tisset blod) har aldri fått sepsis. 
 

den personen som fikk det har vært veldig uheldig. Og poenget til denne personen var at sepsis gjør deg veldig syk. Så syk at du ikke hadde klart å skrive på kg. Eller være våken å gruble. Sepsis er ikke noe som bare skjer ut av det blå.

Det er umulig å ha sepsis uten å kjenne at en er veldig syk. Så vanlig urinveisinfeksjon eller blåmerke eller kutt kan ikke sammenlignes 

Anonymkode: c592b...244

Skrevet
dreamstar skrev (Akkurat nå):

Forstår det ❤️ Men prøv å tenk logisk på det sånn som den andre brukeren anbefalte deg 🙂

Ja, jeg må prøve det ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke vær redd for det. Jeg har vært veldig plaget med urinveisinfeksjon i 18 år (til og med tisset blod) har aldri fått sepsis. 
 

den personen som fikk det har vært veldig uheldig. Og poenget til denne personen var at sepsis gjør deg veldig syk. Så syk at du ikke hadde klart å skrive på kg. Eller være våken å gruble. Sepsis er ikke noe som bare skjer ut av det blå.

Det er umulig å ha sepsis uten å kjenne at en er veldig syk. Så vanlig urinveisinfeksjon eller blåmerke eller kutt kan ikke sammenlignes 

Anonymkode: c592b...244

Takk, dette var beroligende å lese 🙏 kjenner meg ikke veldig syk i forhold til normalt hvertfall

  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, Liebe said:

Takk, dette var beroligende å lese 🙏 kjenner meg ikke veldig syk i forhold til normalt hvertfall

Ha det som en «sjekk» liste for deg selv. 
hvis du ikke føler deg syk i forholdt til vanlig så er du ikke alvorlig syk 😊

det er umulig å være alvorlig syk, uten å kjenne at en er veldig veldig syk. Ting Som å stå opp for å hente seg et glass vann, går ikke når man er alvorlig syk. 
eller surfe på kg :) 

prøv å ha slike logiske tanker ❤️

Anonymkode: c592b...244

  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Herlighet for en overreagering! Kan ikke få sepsis av et blåmerke. 
får å ha mulighet for sepsis må du ført få et kutt som er dypt nokk til å sy, og så må du få slurve voldsomt med hygienen (husk sykehus bruker sterilt utstyr) for å få en betennelse som da utvikler seg til sepsis hvis det ikke blir behandlet.

 Du kan alvorlig talt ikke gå rundt å vær redd for det av et lite blåmerke 

Anonymkode: c592b...244

Det er ikke sant

Anonymkode: a9256...1a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ha det som en «sjekk» liste for deg selv. 
hvis du ikke føler deg syk i forholdt til vanlig så er du ikke alvorlig syk 😊

det er umulig å være alvorlig syk, uten å kjenne at en er veldig veldig syk. Ting Som å stå opp for å hente seg et glass vann, går ikke når man er alvorlig syk. 
eller surfe på kg :) 

prøv å ha slike logiske tanker ❤️

Anonymkode: c592b...244

Takk for oppmuntrende ord snille ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Herlighet for en overreagering! Kan ikke få sepsis av et blåmerke. 
får å ha mulighet for sepsis må du ført få et kutt som er dypt nokk til å sy, og så må du få slurve voldsomt med hygienen (husk sykehus bruker sterilt utstyr) for å få en betennelse som da utvikler seg til sepsis hvis det ikke blir behandlet.

 Du kan alvorlig talt ikke gå rundt å vær redd for det av et lite blåmerke 

Anonymkode: c592b...244

Feil. Bestemoren til min venn døde av sepsis. Hun fikk et myggstikk som hun klødde på mens hun gjorde hagearbeid og gravde i jorden. 

En annen døde av sepsis og det kom av et lite risp i huden som han ikke beskyttet mens han drev med slakteavfall. 

Bakterier i sår kan gi sepsis i uheldige tilfeller, men det er sjelden. 

Ikke bekymre deg for at blåmerket ditt er sepsis, det er det ikke. Men blåmerker uten grunn på tærne kan være et symptom på korona har det stått på nyhetene.

Anonymkode: ecffc...602

  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Feil. Bestemoren til min venn døde av sepsis. Hun fikk et myggstikk som hun klødde på mens hun gjorde hagearbeid og gravde i jorden. 

En annen døde av sepsis og det kom av et lite risp i huden som han ikke beskyttet mens han drev med slakteavfall. 

Bakterier i sår kan gi sepsis i uheldige tilfeller, men det er sjelden. 

Ikke bekymre deg for at blåmerket ditt er sepsis, det er det ikke. Men blåmerker uten grunn på tærne kan være et symptom på korona har det stått på nyhetene.

Anonymkode: ecffc...602

Synes du seriøst at dette er need to know info i denne tråden nå? 

Anonymkode: ece1d...1a0

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Har hatt begynnende sepsis, og jeg var som de andre skriver ekstremt dårlig. Hadde skyhøy feber, klarte nesten ikke holde meg oppreist/våken og hadde sterk hodepine og smerter i kroppen. Hadde 300 i CRP. Du hadde merket det om det var det.

Jeg får støtt blåmerker her og der uten at jeg er klar over at jeg har slått meg, så det er ingenting å uroe seg for. :)

Anonymkode: 1e572...039

  • Hjerte 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Feil. Bestemoren til min venn døde av sepsis. Hun fikk et myggstikk som hun klødde på mens hun gjorde hagearbeid og gravde i jorden. 

En annen døde av sepsis og det kom av et lite risp i huden som han ikke beskyttet mens han drev med slakteavfall. 

Bakterier i sår kan gi sepsis i uheldige tilfeller, men det er sjelden. 

Ikke bekymre deg for at blåmerket ditt er sepsis, det er det ikke. Men blåmerker uten grunn på tærne kan være et symptom på korona har det stått på nyhetene.

Anonymkode: ecffc...602

Dette er snakk om eldre personer med dårlig immunforsvar. Som fikk da først en infeksjon som utviklet seg til sepsis .. 

og du beskriver situasjoner der de har utsatt seg for bakterier og så ikke renset såret i etterkant. 
 

Anonymkode: c592b...244

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Feil. Bestemoren til min venn døde av sepsis. Hun fikk et myggstikk som hun klødde på mens hun gjorde hagearbeid og gravde i jorden. 

En annen døde av sepsis og det kom av et lite risp i huden som han ikke beskyttet mens han drev med slakteavfall. 

Bakterier i sår kan gi sepsis i uheldige tilfeller, men det er sjelden. 

Ikke bekymre deg for at blåmerket ditt er sepsis, det er det ikke. Men blåmerker uten grunn på tærne kan være et symptom på korona har det stått på nyhetene.

Anonymkode: ecffc...602

Seriøst, kanskje jeg har covid-19 da, begynner å kjenne meg dårligere, og har en del dobbelslag i hjertet😓

  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har hatt begynnende sepsis, og jeg var som de andre skriver ekstremt dårlig. Hadde skyhøy feber, klarte nesten ikke holde meg oppreist/våken og hadde sterk hodepine og smerter i kroppen. Hadde 300 i CRP. Du hadde merket det om det var det.

Jeg får støtt blåmerker her og der uten at jeg er klar over at jeg har slått meg, så det er ingenting å uroe seg for. :)

Anonymkode: 1e572...039

Ja, hadde vel merket det, so far so good i den forstand, og så bra at det gikk greit med deg ❤️ okei da er det sikkert bare et random blåmerke (håper) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...