Liebe Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Kan et blåmerke på tåa være blodforgiftning? Har ingen andre symptomer, men har ikke skadet meg på beinet så skjønner ikke hvordan blåmerket har oppstått
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 Nei, antageligvis bare et sprukket blodkar. Hvorfor tror du det er sepsis? Har du en infeksjon i kroppen? Anonymkode: 17e57...7f7 3
Liebe Skrevet 21. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, antageligvis bare et sprukket blodkar. Hvorfor tror du det er sepsis? Har du en infeksjon i kroppen? Anonymkode: 17e57...7f7 Takk, nå beroliget du meg litt 😊 Tror ikke jeg har en infeksjon, men det kan jo hende den kommer. Er livredd for sepsis skjønner du
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, antageligvis bare et sprukket blodkar. Hvorfor tror du det er sepsis? Har du en infeksjon i kroppen? Anonymkode: 17e57...7f7 Hun har sikkert sett for mye på NRK. Anonymkode: 1fe0c...404 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #5 Skrevet 21. oktober 2022 Liebe skrev (Akkurat nå): Takk, nå beroliget du meg litt 😊 Tror ikke jeg har en infeksjon, men det kan jo hende den kommer. Er livredd for sepsis skjønner du Det skal mye til å få sepsis, da må du ha en infeksjon i kroppen over lengre tid. Et blåmerke har tvilsomt noe med sepsis å gjøre og dukker opp hos oss alle i blant uten særlig grunn ☺️ Blåmerker er heller ikke et symptom på sepsis Anonymkode: 17e57...7f7 2
Liebe Skrevet 21. oktober 2022 Forfatter #6 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det skal mye til å få sepsis, da må du ha en infeksjon i kroppen over lengre tid. Et blåmerke har tvilsomt noe med sepsis å gjøre og dukker opp hos oss alle i blant uten særlig grunn ☺️ Blåmerker er heller ikke et symptom på sepsis Anonymkode: 17e57...7f7 Tusen takk, nå ble jeg enda mer beroliget 😊 håper jeg kan legge det litt fra meg, og nyte kvelden 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 2 minutter siden, Liebe said: Takk, nå beroliget du meg litt 😊 Tror ikke jeg har en infeksjon, men det kan jo hende den kommer. Er livredd for sepsis skjønner du Herlighet for en overreagering! Kan ikke få sepsis av et blåmerke. får å ha mulighet for sepsis må du ført få et kutt som er dypt nokk til å sy, og så må du få slurve voldsomt med hygienen (husk sykehus bruker sterilt utstyr) for å få en betennelse som da utvikler seg til sepsis hvis det ikke blir behandlet. Du kan alvorlig talt ikke gå rundt å vær redd for det av et lite blåmerke Anonymkode: c592b...244 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #8 Skrevet 21. oktober 2022 6 minutter siden, Liebe said: Takk, nå beroliget du meg litt 😊 Tror ikke jeg har en infeksjon, men det kan jo hende den kommer. Er livredd for sepsis skjønner du Du får IKKE en infeksjon av et blåmerke! Anonymkode: c592b...244 2
Liebe Skrevet 21. oktober 2022 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herlighet for en overreagering! Kan ikke få sepsis av et blåmerke. får å ha mulighet for sepsis må du ført få et kutt som er dypt nokk til å sy, og så må du få slurve voldsomt med hygienen (husk sykehus bruker sterilt utstyr) for å få en betennelse som da utvikler seg til sepsis hvis det ikke blir behandlet. Du kan alvorlig talt ikke gå rundt å vær redd for det av et lite blåmerke Anonymkode: c592b...244 Men dessverre er jeg redd, har somatiseringslidelse så er litt annerledes skrudd sammen. Jeg prøver alt jeg har å ikke overreagere, men det er vanskelig og slitsomt 2
Liebe Skrevet 21. oktober 2022 Forfatter #10 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du får IKKE en infeksjon av et blåmerke! Anonymkode: c592b...244 Okei, tenkte kanskje at blåmerket tydet på lite oksygen i blodet og at det bare utviklet seg til noe skummelt
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #11 Skrevet 21. oktober 2022 Nei. Ved sepsis er man svært syk. Kan love deg at du da vil føle seg ekstremt medtatt og dårlig. Anonymkode: 74c94...88d 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #12 Skrevet 21. oktober 2022 Ser du skriver at du har en somatiseringslidelse. Får du noe hjelp med dette? Må være fryktelig vondt å ha slike katastrofetanker som du opplever Anonymkode: 17e57...7f7
Motelvibes Skrevet 21. oktober 2022 #13 Skrevet 21. oktober 2022 Et blåmerke er et blåmerke. Sepsis er noe helt annet. Får du sepsis, blir du kjempesyk, da hadde du ikke vært i form til å sitte på kg. Du er frisk. Gå deg eb tur ute i sola, eller gå og shoppe, Finn på noe annet enn å sitte hjemme og lure på om du har ditt og datt. 1
Liebe Skrevet 21. oktober 2022 Forfatter #14 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser du skriver at du har en somatiseringslidelse. Får du noe hjelp med dette? Må være fryktelig vondt å ha slike katastrofetanker som du opplever Anonymkode: 17e57...7f7 Får ikke psykolog, må gå privat hvis jeg skal ha. Etter jeg fikk autisme diagnosen, skrev de meg ut innen et par måneder og siden har jeg kun hatt et kort opphold på døgn dps. Orker ikke å leve sånn her mer, være redd døgnet rundt og ikke få sove😥 1
Liebe Skrevet 21. oktober 2022 Forfatter #15 Skrevet 21. oktober 2022 Motelvibes skrev (2 minutter siden): Et blåmerke er et blåmerke. Sepsis er noe helt annet. Får du sepsis, blir du kjempesyk, da hadde du ikke vært i form til å sitte på kg. Du er frisk. Gå deg eb tur ute i sola, eller gå og shoppe, Finn på noe annet enn å sitte hjemme og lure på om du har ditt og datt. Takk❤️
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #16 Skrevet 21. oktober 2022 Liebe skrev (Akkurat nå): Får ikke psykolog, må gå privat hvis jeg skal ha. Etter jeg fikk autisme diagnosen, skrev de meg ut innen et par måneder og siden har jeg kun hatt et kort opphold på døgn dps. Orker ikke å leve sånn her mer, være redd døgnet rundt og ikke få sove😥 Vil anbefale deg å sjekke ut lavterskeltilbud i kommunen. Ellers har de selvhjelpsprogrammer på NHI.no under psykisk helse. Ville sett gjennom angst og helseangst hvis jeg var deg Anonymkode: 17e57...7f7 1
Liebe Skrevet 21. oktober 2022 Forfatter #17 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil anbefale deg å sjekke ut lavterskeltilbud i kommunen. Ellers har de selvhjelpsprogrammer på NHI.no under psykisk helse. Ville sett gjennom angst og helseangst hvis jeg var deg Anonymkode: 17e57...7f7 Takk, har tilbud om mestringsteam gjennom kommunen helse og velferd, men jeg måtte kutte det ut pga angsten😥😓
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #18 Skrevet 21. oktober 2022 Jeg holdt på å få sepsis etter en urinveisinfeksjon som ble farlig, jeg kan si deg så mye at hadde du hatt sepsis så hadde du ikke sittet her og klart å være bevist en gang. Jeg trodde jeg skulle dø da jeg ble innlagt, jeg var veldig redd for det, aldri i mitt liv følt meg så ille. Omtrent som å ha 4-5 gode influensa på samme tid kanskje. Anonymkode: ece1d...1a0 1
Liebe Skrevet 21. oktober 2022 Forfatter #19 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg holdt på å få sepsis etter en urinveisinfeksjon som ble farlig, jeg kan si deg så mye at hadde du hatt sepsis så hadde du ikke sittet her og klart å være bevist en gang. Jeg trodde jeg skulle dø da jeg ble innlagt, jeg var veldig redd for det, aldri i mitt liv følt meg så ille. Omtrent som å ha 4-5 gode influensa på samme tid kanskje. Anonymkode: ece1d...1a0 Klem til deg, jeg er redd for å ha urinveisinfeksjon og plutselig få sepsis, det er nesten min største frykt. Bra det gikk bra med deg.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #20 Skrevet 21. oktober 2022 Liebe skrev (1 minutt siden): Klem til deg, jeg er redd for å ha urinveisinfeksjon og plutselig få sepsis, det er nesten min største frykt. Bra det gikk bra med deg. Takk, men det går ikke så fort og lett. Jeg fikk det på fjellet og gikk med det flere dager i stede for å få hjelp. Jeg trodde det var noe som gikk over. Det krøp opp mot nyrene først, så begynte det å bli en ganske seriøs infeksjon. Det tok tid, jeg var ung og ville ikke plage de andre i turfølget med det jeg trodde var et lite problem bare. Anonymkode: ece1d...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå