Gå til innhold

Pms tidlig i lutealfasen, mulig å skille gravid og ikke gravid da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde meg på et annet innlegg men var kanskje ikke så tydelig der. 

Jeg får pms symptomer ganske tidlig i lutealfasen. Ømme bryster, murring, og lignende. Kan også få menssmerter flere dager før mens. 

Nå er jeg ca 6 dpo, positiv eggløsningstest sist fredag. Brystene er litt ømme som vanlig, det murrer litt og kjenner meg på en måte tung i magen. Altså, typisk sånn det kjennes før mens. 

Tenker selvfølgelig at det ikke har klaffet denne syklusen men så kom jeg til å tenke på at det ikke er sikkert at egget har festet seg enda. 

Så lurer på hvordan en syklus som gravid ville blitt siden jeg kjenner så mye til pms? 
Vin det være likt, annerledes? Ville dere tenkt at det ikke klaffet siden jeg allerede føler det på denne måten. 

Setter pris på svar og erfaringer.

Anonymkode: 5ff43...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange kjenner på de samme tingene de syklusene som de blir gravide som når de ikke er gravide. For eksempel murringer i magen, humørsvingninger, ømme bryster, osv., så kan være vanskelig å vite. Jeg pleier også å få menssmerter noen dager før mensen, men når jeg var gravid sist var smertene på en annen måte, som mer stikking. Det hadde jeg dog ingenting av første gang jeg var gravid. En annen ting er at jeg hadde mindre humørsvingninger når jeg var gravid, men vet andre har det når de også er gravide. Forrige gang jeg var gravid fikk jeg halsbrann dagen etter el, så selv om mange er uenig med meg i det, så er det faktisk mulig å kjenne på noe så tidlig. Så konklusjonen er vel at det uansett er for tidlig for deg å konkludere 😊 Håpet er jo ikke ute før mensen kommer❤️

Anonymkode: 25b8b...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente stort sett det samme som ellers i begge de syklusene hvor jeg ble gravid. Vannvekt i kroppen, litt oppblåst, men ellers ikke store symptomer på verken mens eller graviditet.

Eneste unntak er at jeg kjente en slags «stikking» i området der jeg tror eggstokkene er. Dette kjente jeg på begge gangene, den ene gangen testet jeg positivt 10dpo, den andre gangen slo jeg fra meg tanken på graviditet etter negativ test 11 dpo, men siden stikkingen fortsatte og økte, så testet jeg en gang til 12 dpo og fikk da to streker med en gang.

Anonymkode: c734b...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å ha ømme pupper ca 9-10 dager før mensen. De gangene jeg har vert gravid har dette vert annerledes,  ikke ømt akkurat men mer stikking. Ellers er alt egentlig likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjente stort sett det samme som ellers i begge de syklusene hvor jeg ble gravid. Vannvekt i kroppen, litt oppblåst, men ellers ikke store symptomer på verken mens eller graviditet.

Eneste unntak er at jeg kjente en slags «stikking» i området der jeg tror eggstokkene er. Dette kjente jeg på begge gangene, den ene gangen testet jeg positivt 10dpo, den andre gangen slo jeg fra meg tanken på graviditet etter negativ test 11 dpo, men siden stikkingen fortsatte og økte, så testet jeg en gang til 12 dpo og fikk da to streker med en gang.

Anonymkode: c734b...b62

Har vært gravid flere ganger hvor stikking i eggstokkområdet og følelsen av at mensen skulle komme når som helst var eneste «symptomer.»

Anonymkode: a300d...d95

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...