Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #21 Skrevet 5. desember 2005 Klovnefobi er for øvrig en ganske vanlig fobi, og heter Coulrophobia på fagspråket ... Sånn i tilfelle det er flere enn meg som lider av dette og ville vite! ← hehe.. takk takk for info.. jeg har aldri likt klovner.. synes at de egentlig er skumle og ekle! Er det en fobi da? eller må det være sterkere? jeg synes egentlig at alle klovner er psyko bak den derre hyper glade masken... Får frysning når de prøver å være morsom! og humoren er jo helt bånd! Er vel ikke noe hysterisk morsomt med at en klovn som tror han skal sitte på en stol, og plutselig faller i bakken fordi stolen ikke er der lenger... Jeg kan også fortelle at det ikke hjalp noe særlig da jeg fikk høre om han klovnefyren som drepte konen sin! Uff...*vekk med klovner* Hva er egentlig en fobi? har noen en definisjon? Jeg er veldig redd for at heisen skal stoppe når jeg er alene i heisen... Men det er ikke fordi jeg føler at veggene presser seg nærmere.... men heller det at jeg blir "låst inne" på en måte... ikke kan gå noen sted...
Gjest Ananas Skrevet 6. desember 2005 #22 Skrevet 6. desember 2005 (endret) Er livredd for å gå inn på buss.Derfor tar jeg ikke bussen:( ← Nesten alle jeg har møtt med sosial angst har hatt problemer med å ta buss. Jeg liker ikke å ta telefonen, men regelrett angst for det har jeg vel ikke. Det jeg er har angst for er intimitet :-( Endret 6. desember 2005 av Ananas
Lilith Skrevet 6. desember 2005 #23 Skrevet 6. desember 2005 (endret) Hva er egentlig en fobi? har noen en definisjon? ← "Er du redd/engstelig for noe du objektivt sett vet ikke er farlig? --Da har du en fobi." eller: "A persistent, abnormal, and irrational fear of a specific thing or situation that compels one to avoid it, despite the awareness and reassurance that it is not dangerous." ... fant jeg på nettet Endret 6. desember 2005 av Lilith
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #24 Skrevet 6. desember 2005 Liker ikke at folk tar på meg!! Unntatt ungene mine selvfølgelig
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #25 Skrevet 7. desember 2005 er litt redd for somaliere, litt redd for å gå inn i en stappfull buss, gå midt i byen på en lørdag edru når det er nok av fulle folk rundt er heller ikke gøy. klovner er skumle.. edderkopper og høyder og heis er verst. ellers er jeg nogså normal..
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #26 Skrevet 7. desember 2005 er litt redd for somaliere, ← Ghanesere, Namibiere, Folk fra Kenya eller fra andre steder i Afrika, da?
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #27 Skrevet 8. desember 2005 Jeg har en fryktelig sterk spyfobi, jeg løper bokstavelig talt og gjemmer meg og holder for øra om noen i nærheten begynner å spy. Jeg har fått en slags sjette sans for det også, jeg reagerer før alle andre når noen viser tegn til kvalme(oftest overreagerer jeg, men om noen skal til å spy så er jeg garantert førstemann til å legge merke til det). Da holder jeg henda mot ørene(for å slippe lyden når den kommer) samtidig som jeg både prøver å se en annen vei og følge med på om personen faktisk skal til å spy. Da jeg ble matforgifta for noen år siden ble fobien 10x sterkere, og da jeg måtte få en slange ned i sykehuset pga en diagnose, så fikk jeg panikk og sleit med å sove i dagesvis etterpå. Jeg har fortsatt problemer med å tenke på hendelsen uten å få tårer i øynene, det var så ubeskrivelig ille. Som en følge har jeg fått litt angst mot diverse ting som festing, alkohol, medikamenter, svangerskap, fremmed mat, nervøsitet osv, fordi de tingene i noen tilfeller fører til kvalme og spying. Så har jeg fobi mot edderkopper, men den er ingenting i forhold til spyfobien. Den er ikke verre enn at jeg hopper opp på nærmeste stol om jeg finner en edderkopp foran meg, og får en slags følelse av å være forsvarsløs mot den stygge edderkoppen som jeg innbiller meg er på vei for å ta meg:p Jo større kropp og jo tykkere bein, jo verre, har jeg funnet ut. Høyhester er liksom bare noen spinkle pingler i forhold til dem med stor bakkropp og tykke bein til å kravle rundt med. Etter jeg så en film om en levende dukke som prøvde å drepe en liten jente(dere husker kanskje hva den het) da jeg var omtrent 3 år gammel, fikk jeg skikkelig angst for dukker. Jeg klippet håret av en dukke som jeg visstnok var glad i før jeg så den filmen, jeg var skikkelig redd for robot-dukker på tivoli, og da jeg fikk en luksusdukke til jul ble jeg sur og nekta å ta imot den. Ingen forstod at jeg ikke taklet dukker etter jeg så den filmen, alle ble bare sure:p Men jeg vokste gradvis fra meg den angsten etter noen år.
Lilith Skrevet 8. desember 2005 #28 Skrevet 8. desember 2005 Etter jeg så en film om en levende dukke som prøvde å drepe en liten jente(dere husker kanskje hva den het) da jeg var omtrent 3 år gammel, fikk jeg skikkelig angst for dukker. Child's play, sikkert. Ekkel, ja! Jeg er heller ikke glad i dukker ...
Daria Skrevet 8. desember 2005 #29 Skrevet 8. desember 2005 Å kalle det en fobi er kanskje å trekke det litt langt, men jeg er redd for frisører... Kan godt klippe håret selv, eller få venner til å gjøre det, men ikke tale om at jeg setter meg i en frisørstol...
NullHull Skrevet 8. desember 2005 #30 Skrevet 8. desember 2005 Dette kan nok heller ikke klassifiseres som fobi men noe av det værste jeg ser er skip som synker, som f.eks. det klassiske bildet av Titanic på vei ned, der hele baugen reiser seg...*grøsse*! Klarer ikke å helt sette fingeren på hva det er, men det er et eller annet med dette store menneskeskapte monsteret, som forsvinner for evig og alltid ned i dypet...
Gjest Gjest_Mo9ca_* Skrevet 8. august 2008 #31 Skrevet 8. august 2008 Jeg er VELDIG redd for frosker. Jeg gråter hvis jeg kommer over en og har store problemer med å se de på bilder, men jeg vet ikke om det er en fobi. En fobi er jo fryktelig sterkt.
Gjest virvelvind Skrevet 8. august 2008 #32 Skrevet 8. august 2008 edderkopper og mine egne følelsesmessige reaksjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå