Gå til innhold

Rare fobier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du noen merkelige fobier?

Jeg er faktisk livredd russ jeg!

Hvorfor? Fordi de er fullstendig utilregnelige. Nå er jo jeg voksen og har vel ikke så mye å frykte men når jeg var under russealder, så fikk jeg alltid gjennomgå.

Og det henger i .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klovner, vindmøller og strømmaster. *grøss*

Skrevet
Klovner, vindmøller og strømmaster. *grøss*

klovner og strøm master kan jeg forstå. Har du sett IT kanskje?

Hvorfor er du redd vindmøller?

kom forresten på en fobi til jeg har...paraplyer! Jeg er livredd når jeg går i byen og det regner litt og alle går med paraplyer. Er redd for å få øynene stukket ut! Hehe, kjempeteit da. Må ta med at jeg eier ingen paraply selv(selv om jeg bor på regnete vestlandet)

Skrevet
klovner og strøm master kan jeg forstå. Har du sett IT kanskje?

Hvorfor er du redd vindmøller?

Ikke godt å si - det er vel litt det samme som med strømmaster - de rager over meg og ser skumle ut. Minner meg om stormtroopers fra SW. Dessuten er det disse 'vingene' da, som ser ut som de kan ramle og og bli mordvåpen ...

Skrevet
Har du noen merkelige fobier?

Jeg er faktisk livredd russ jeg!

Hvorfor? Fordi de er fullstendig utilregnelige. Nå er jo jeg voksen og har vel ikke så mye å frykte men når jeg var under russealder, så fikk jeg alltid gjennomgå.

Og det henger i .

ikke fobi.Det er redsel pga en dårlig opplevelse

Skrevet

Er livredd for å gå inn på buss.Derfor tar jeg ikke bussen:(

Skrevet

Jeg er VELDIG redd for frosker. Jeg gråter hvis jeg kommer over en og har store problemer med å se de på bilder, men jeg vet ikke om det er en fobi. En fobi er jo fryktelig sterkt.

Skrevet (endret)
Ikke godt å si - det er vel litt det samme som med strømmaster - de rager over meg og ser skumle ut. Minner meg om stormtroopers fra SW. Dessuten er det disse 'vingene' da, som ser ut som de kan ramle og og bli mordvåpen ...

:ler:

skjønner deg jeg!

Skikkelig vemmelig om du sitter på i en bil og titter rolig og fredelig ut vinduet, og plutselig kommer det en gedigen "plate" opp fra skogen!! :overrasket:

de er jo kjempe store!

Husker en gang vi var i syden og så sto vi på verandaen. plutselig hørte vi den høye fly-lyden og tittet opp for å se om vi så noe! plutselig buldra det et fly rett over hodet på oss! ble så redd at jeg begynte å gråte tror jeg..

ikke at det er noen forbi, men jeg HATER når det kommer folk bak meg som skal "ta meg" eller lignende.. det er så fæl følelse det! Eller når vi hadde "sista" e.l. på skolen! :forvirret:

Endret av Cuba
Skrevet

små dyr :sjokkert: og store hunder. Helt siden jeg var liten var jeg redd for store hunder vet ikke hvorfor.. men små hunder er såå søtt :)

Skrevet

Jeg kjente ei som ikke klarte å være i nærheten av russere! Og hun bor et sted det er mange russiske innflyttere, så man slipper ikke unna dem verken på jobb, på butikken eller puben.

Det har utrolig nok et navn også - russofobi :ler:

Skrevet

Store folkemengder. Er livredd for sørlandsenteret i juletider!

Telefonskrekk har jeg også. Tør ikke ringe folk/ta telefonen hvis noen ringer med skjult nummer.

Skrevet
Store folkemengder. Er livredd for sørlandsenteret i juletider!

Telefonskrekk har jeg også. Tør ikke ringe folk/ta telefonen hvis noen ringer med skjult nummer.

Jeg tar heller ikke telefonen hvis det er folk med skjult eller ukjent nummer som ringer :klem: Kjenner meg godt igjen. :klem:

Skrevet

larver og småkryp i større mengder. Er det laboratoriedyrkede fluelarver til medisinsk bruk, gjør de meg ingenting.;)

Skrevet

Sånne automatiske dører til butikker og sånn... Satt halsen i mellom en sånn dør i en heis når jeg var liten, etter det... Og selvfølgelig heis da... Gikk 480 trappetrinn ned på plaza engang, fordi alarmen i heisen peip...

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg er veldig redd for sånne store, tjukke møll. Dersom jeg ser en sånn en innendørs, klarer jeg ikke å bevege meg. Fryser helt til og må rope på noen som må fjerne den for meg før jeg tør å bevege meg igjen. Dette er nok en såpass kraftig frykt at det kan kalles en fobi, og jeg fikk denne fobien etter at en hybel jeg bodde på ble invadert av disse krypene for noen år tilbake. Grøss :forvirret:

Skrevet

Dette er vel ikke ås uvanlig, men for meg rakner det fullstendig når jeg ser en edderkopp. Jeg gråter og hyperventilerer, hyler og bærer meg.

Rotter er jeg heller ikke så begeistret for, egentlig gnagere generellt. Jeg tar ikke slike kjæledyr i hendene for å si det sånn :overrasket:

Skrevet

Klovnefobi er for øvrig en ganske vanlig fobi, og heter Coulrophobia på fagspråket ... Sånn i tilfelle det er flere enn meg som lider av dette og ville vite! :)

Skrevet

Eh, jeg har en pinlig fobi, om den er så rar vet jeg ikke. :sjenert: Jeg er redd tvillinger. Altså identisk like mennesker. De skremmer vannet av meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...