Cuckold Skrevet 19. oktober 2022 #1 Skrevet 19. oktober 2022 Dette uttrykket er mye brukt, og selv om de fleste bruker det i strid med den opprinnelige meningen (https://rettnorsk.wordpress.com/definisjoner-moteuttrykk-misforstaelser/ ) er det et godt utgangspunkt for å skrive et par ord om noe jeg føler på som relativt nysingel midt i livet. Jeg skulle ønske jeg hadde truffet kvinnen i mitt liv på et tidspunkt i livet da jeg ikke hadde alt på stell, ikke bare fordi den første halvdel av livet kanskje er den viktigste, men fordi jeg gjerne skulle blitt valgt for den jeg er, av en kvinne som ennå ikke kunne vite med sikkerhet hva jeg ville gjøre det til her i verden, en kvinne som ville velge meg for meg, ikke for hva jeg har oppnådd av status, materiell velstand og opparbeidet kulturell kapital. 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #2 Skrevet 19. oktober 2022 Cuckold skrev (5 minutter siden): Dette uttrykket er mye brukt, og selv om de fleste bruker det i strid med den opprinnelige meningen (https://rettnorsk.wordpress.com/definisjoner-moteuttrykk-misforstaelser/ ) er det et godt utgangspunkt for å skrive et par ord om noe jeg føler på som relativt nysingel midt i livet. Jeg skulle ønske jeg hadde truffet kvinnen i mitt liv på et tidspunkt i livet da jeg ikke hadde alt på stell, ikke bare fordi den første halvdel av livet kanskje er den viktigste, men fordi jeg gjerne skulle blitt valgt for den jeg er, av en kvinne som ennå ikke kunne vite med sikkerhet hva jeg ville gjøre det til her i verden, en kvinne som ville velge meg for meg, ikke for hva jeg har oppnådd av status, materiell velstand og opparbeidet kulturell kapital. Problemet med dette, er at folk flest forandrer seg veldig mye de årene, og den personen man er når man er i begynnelsen av 20-årene ikke nødvendigvis sier noe om hvem man er når man har passert 30. Derfor er det heller ingen garanti for at du vil være sammen med den du valgte i tyveårene, når du blir eldre. Jeg nærmer meg selv 40 nå, og er singel etter lengre forhold. I dag søker jeg en helt annen personlighet enn det jeg gjorde da jeg var tyve. Jeg hadde ikke valgt exene mine i dag for å si det sånn, men de var perfekte den gang da vi ble sammen. Anonymkode: 622ff...8dd 2 3
Cuckold Skrevet 19. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Problemet med dette, er at folk flest forandrer seg veldig mye de årene, og den personen man er når man er i begynnelsen av 20-årene ikke nødvendigvis sier noe om hvem man er når man har passert 30. Derfor er det heller ingen garanti for at du vil være sammen med den du valgte i tyveårene, når du blir eldre. Jeg nærmer meg selv 40 nå, og er singel etter lengre forhold. I dag søker jeg en helt annen personlighet enn det jeg gjorde da jeg var tyve. Jeg hadde ikke valgt exene mine i dag for å si det sånn, men de var perfekte den gang da vi ble sammen. Anonymkode: 622ff...8dd Det er jo alltid en grunn til at forhold tar slutt. Nå har jeg riktignok litt sans for det livslange forhold basert på vilje til å elske hverandre i onde og gode dager - på tross av ulikheter og at det kanskje er andre som passer bedre sammen. Men som du ser er jeg nå singel midt i livet, så jeg praktiserer åpenbart ikke det jeg lærer. 😏 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #4 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg bruker uttrykket når jeg mener en person har et ryddig liv. Om en mann studerer, jobber i butikk, er advokat eller hva er revnende likegyldig så lenge han har ryddig økonomi, er en oppegående person med respekt for andre, osv. Men skjønner ikke alle tenker sånn, men "på stell" er ikke noe jeg forbinder med status og rikdom. Anonymkode: 15ce4...8a5 7 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #5 Skrevet 19. oktober 2022 Det høres veldig fjernt og uansvarlig ut. Greit nok at det er vanlig å ikke ha alt på stell i begynnelsen av tjue årene men et partnerskap skal være en trygg ting og i de fleste tilfeller med mål om varig partnerskap og å etablere seg sammen. Å velge å etablere seg med en som ikke har noe på stell i livet vil være uansvarlig og kunne være ødeleggende for egen fremtid. Det skal ikke så veldig mye til for å ha livet på stell, det handler ikke om hvor stort hus man har eller hvor mye penger og materielle ting man har så du har misforstått det hele. Å ha ting på stell handler om å ha mål og mening i livet, vite hvor man vil, fast jobb og ingen rus/spilleavhengighet/stor forbruksgjeld. Aller helst innebærer det også ha ting på stell følelsesmessig så de med adferdsproblemer og psykiske lidelser bør gå i behandling for det for å være en mer egnet partner. Anonymkode: e1676...37c 2 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 Cuckold skrev (1 time siden): Dette uttrykket er mye brukt, og selv om de fleste bruker det i strid med den opprinnelige meningen (https://rettnorsk.wordpress.com/definisjoner-moteuttrykk-misforstaelser/ ) er det et godt utgangspunkt for å skrive et par ord om noe jeg føler på som relativt nysingel midt i livet. Jeg skulle ønske jeg hadde truffet kvinnen i mitt liv på et tidspunkt i livet da jeg ikke hadde alt på stell, ikke bare fordi den første halvdel av livet kanskje er den viktigste, men fordi jeg gjerne skulle blitt valgt for den jeg er, av en kvinne som ennå ikke kunne vite med sikkerhet hva jeg ville gjøre det til her i verden, en kvinne som ville velge meg for meg, ikke for hva jeg har oppnådd av status, materiell velstand og opparbeidet kulturell kapital. Det er faktisk en veldig relevant problemstilling for oss som er i markedet, eller nylig har fått en partner, i godt voksen alder og med alt på stell. Jeg har for min del funnet meg en ny, ressursterk, yngre partner, og jeg tar meg jevnlig i å gruble over om det er meg hun har valgt eller min status og velstand. Hun er såpass sofistikert at jeg antakelig aldri kommer til å finne det ut:) Anonymkode: e230a...22d 2
Cuckold Skrevet 19. oktober 2022 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2022 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Det høres veldig fjernt og uansvarlig ut. Greit nok at det er vanlig å ikke ha alt på stell i begynnelsen av tjue årene men et partnerskap skal være en trygg ting og i de fleste tilfeller med mål om varig partnerskap og å etablere seg sammen. Å velge å etablere seg med en som ikke har noe på stell i livet vil være uansvarlig og kunne være ødeleggende for egen fremtid. Det skal ikke så veldig mye til for å ha livet på stell, det handler ikke om hvor stort hus man har eller hvor mye penger og materielle ting man har så du har misforstått det hele. Å ha ting på stell handler om å ha mål og mening i livet, vite hvor man vil, fast jobb og ingen rus/spilleavhengighet/stor forbruksgjeld. Aller helst innebærer det også ha ting på stell følelsesmessig så de med adferdsproblemer og psykiske lidelser bør gå i behandling for det for å være en mer egnet partner. Anonymkode: e1676...37c Jeg kan ikke tenke meg at alle kvinner har kommet sammen og gitt deg mandat til å definere hva ulike kvinner legger i kravet om at mannen «alt på stell», leste nettopp et innlegg der Anonymus Notarius skriver: Har du noen gang prøvd å finne deg en mann? Det er helt motsatt - å finne seg en som ser ålreit ut er ikke vanskelig. Å finne en med ting på stell er verre. Det skulle være veldig rart om denne kvinnen har hatt vanskelig for å finne en mann som ikke er arbeidsledig, rus- eller spilleavhengig med stor forbruksgjeld. De fleste menn er i jobb og er hverken rusmisbrukere eller folk som spiller seg fra gård og grunn. Endret 19. oktober 2022 av Cuckold
Rosakatt Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 Rosakatt skrev (1 minutt siden): Tror de fleste kvinner også ser etter en personlighet de har god kjemi med, så dere har ikke alt for mye å frykte 😊 Å man merker nok om noen ikke bryr seg, håper jeg. Det er noe tomt med det, å være den som ikke føler det samme iallefall. (Har vært med noen jeg ikke likte, å det var tydelig, kranglet, slo opp, ålte meg unna nærhet, var generelt unnvikende, død fisk energi, var aldri førnøyd og klagde mye🙈) De må ialefall være veldig gode skuespillere for å late som om de liker nærheten. Ler man sammen? Gode samtaler? Søker kontakt på en genuin måte og ikke kunn når hun vil ha noe osv Men foresten, kan jo ha gode samtaler som en venn, selv om det ikke er romantiske følelser..du merker det nok mest ved nærhet
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 7 hours ago, Cuckold said: leste nettopp et innlegg der Anonymus Notarius skriver: Har du noen gang prøvd å finne deg en mann? Det er helt motsatt - å finne seg en som ser ålreit ut er ikke vanskelig. Å finne en med ting på stell er verre. Det skulle være veldig rart om denne kvinnen har hatt vanskelig for å finne en mann som ikke er arbeidsledig, rus- eller spilleavhengig med stor forbruksgjeld. De fleste menn er i jobb og er hverken rusmisbrukere eller folk som spiller seg fra gård og grunn. Ja dette har jeg og lagt merke til. Det er mange kvinner som sier det er så vanskelig å finne en mann som har "ting på stell". Da lurer jeg på hvordan kravlista ser ut. Både med tanke på praktiske ting og med tanke på utseende. Er det vanskelig å finne noen som har jobb og ikke er psykisk syk liksom? Eller er problemet å finne noen som har ting på stell og samtidig er veldig kjekk og er interessert i vedkommende? Anonymkode: 2e24a...12f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja dette har jeg og lagt merke til. Det er mange kvinner som sier det er så vanskelig å finne en mann som har "ting på stell". Da lurer jeg på hvordan kravlista ser ut. Både med tanke på praktiske ting og med tanke på utseende. Er det vanskelig å finne noen som har jobb og ikke er psykisk syk liksom? Eller er problemet å finne noen som har ting på stell og samtidig er veldig kjekk og er interessert i vedkommende? Anonymkode: 2e24a...12f Veldig kjekk er ikke nødvendig, men alt på stell og interessert er jo greia. Og så bør jo også de to som møtes ha en viss kjemi, kanskje noe til felles, osv. Anonymkode: 15ce4...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #11 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg synes det er kjedelig med de som har "Alt på stell". Som tror livet er komplett fordi de har utdannelse, jobb og kjøpt seg bolig. Så drømmer de om barn og mann for at alt skal være komplett. Triste greier, A4-livet. Husker jeg datet ei litt som var opphengt i dette, så hadde hun fått EL-bil. Da var det enda en ting som gjorde at livet hennes var "på stell". Etter dette avstod jeg for noe mer. Selv ser jeg på fritheten som livet, ikke være fanget i bare hverdagsrutiner. Anonymkode: 3e66c...ab7 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #12 Skrevet 20. oktober 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig kjekk er ikke nødvendig, men alt på stell og interessert er jo greia. Og så bør jo også de to som møtes ha en viss kjemi, kanskje noe til felles, osv. Anonymkode: 15ce4...8a5 Det som sies er at det er så få menn som har ting på stell. Det skulle jo bety at kravene til alt på stell er veldig høye. ...eller så er det EGENTLIG helt andre ting på kravlista som er urealistisk, jeg heller mot dette. De fleste menn har jobb etc. Men hvis det er en lang liste med utseendekrav som ikke står i stil med hva man selv har å by på, og i tillegg krav om å ha ting på stell, da blir det vanskelig. For å nå opp må man da fire på noen krav, enten utseende eller om at ting skal være på stell. De som klager om at det er så vanskelig å finne en mann med ting på stell bør se seg selv i speilet. Anonymkode: 2e24a...12f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #13 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det som sies er at det er så få menn som har ting på stell. Det skulle jo bety at kravene til alt på stell er veldig høye. ...eller så er det EGENTLIG helt andre ting på kravlista som er urealistisk, jeg heller mot dette. De fleste menn har jobb etc. Men hvis det er en lang liste med utseendekrav som ikke står i stil med hva man selv har å by på, og i tillegg krav om å ha ting på stell, da blir det vanskelig. For å nå opp må man da fire på noen krav, enten utseende eller om at ting skal være på stell. De som klager om at det er så vanskelig å finne en mann med ting på stell bør se seg selv i speilet. Anonymkode: 2e24a...12f Du aner ikke hvor mange menn som roter med økonomien og/eller er psykisk ustabile på noe vis. Jeg har datet lave menn, overvektige, menn uten hår, osv., så kravet til utseendet er ikke høyt for min del. Men de har utelukkende hatt issues med noe. Og jeg klarer ikke skjønne hvorfor jeg skal "ta til takke" med det, når jeg er en oppegående person med god økonomisk orden, eier bolig, god utdanning og lønn, ser ordentlig ut, trener og tar vare på meg selv, osv. Hvorfor er det å sikte for høyt at jeg vil ha noen som er psykisk stabile, med økonomisk orden og som behandler folk rundt seg bra? Og som selvsagt matcher meg på noe vis, men om han er snekker eller lege spiller null rolle. Har vært gift med en med fagbrev, jeg har master selv. Det er så lett å avfeie det med at alle kvinner som ikke finner noen "sikter for høyt", men det trenger ikke nødvendigvis være tilfellet. Anonymkode: 15ce4...8a5 2 2
Cuckold Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter #14 Skrevet 20. oktober 2022 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker said: Du aner ikke hvor mange menn som roter med økonomien og/eller er psykisk ustabile på noe vis. Jeg har datet lave menn, overvektige, menn uten hår, osv., så kravet til utseendet er ikke høyt for min del. Men de har utelukkende hatt issues med noe. Og jeg klarer ikke skjønne hvorfor jeg skal "ta til takke" med det, når jeg er en oppegående person med god økonomisk orden, eier bolig, god utdanning og lønn, ser ordentlig ut, trener og tar vare på meg selv, osv. Hvorfor er det å sikte for høyt at jeg vil ha noen som er psykisk stabile, med økonomisk orden og som behandler folk rundt seg bra? Og som selvsagt matcher meg på noe vis, men om han er snekker eller lege spiller null rolle. Har vært gift med en med fagbrev, jeg har master selv. Det er så lett å avfeie det med at alle kvinner som ikke finner noen "sikter for høyt", men det trenger ikke nødvendigvis være tilfellet. Anonymkode: 15ce4...8a5 Uansett hvordan man snur og vender på det må det jo være en ganske liten andel av menn som roter med økonomien og er psykisk ustabile. Så her kan jeg ikke forstå annet enn at du av en eller annen grunn fisker i feil vann, leter på steder der du har litt for stor sannsynlighet for å finne slike menn eller at du tiltrekkes av menn som i tillegg til egenskaper du liker har slike issues. Det siste vil være en parallell til tenåringsjenter som har en svakhet for bad boys og derfor kan ende opp med gjenggutter eller halvkriminelle gutter med ADHD og nedsatt impulskontroll. Jeg kan nok se for meg at visse menn med manglende evne til å styre økonomien kan virke overstrømmende sjarmerende, spandable og fremstå som «a man of the world» på byen. Alternativt kan det være at du selv lider av dømmesyke slik at du litt for ofte finner feil hos menn, blåser opp feilene, feilvuderer og dømmer menn som pyskisk ustabile eller «økonomisk rotete» som de fleste andre ville anse å være helt innenfor normalen. Endret 20. oktober 2022 av Cuckold 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #15 Skrevet 20. oktober 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Du aner ikke hvor mange menn som roter med økonomien og/eller er psykisk ustabile på noe vis Mulig det, men da er det jo definisjon på økonomisk rot / psykiske problemer som avgjør hvor stor andel menn som faller inn i denne gruppa. Hvor mange % av menn mener du er uaktuelle for deg pga økonomi eller psyke da? Og mener du det er flere menn som ikke har ting på stell enn det er kvinner? Jeg mener fortsatt at hvis man ikke greier å finne noen som har ting på stell så har man høye krav for hva som er bra nok. Enten det, eller så er det andre krav som er urealistiske. Krever du en veldig kjekk og høy mann feks, som i tillegg har alt på stell kan det bli vanskelig. Kanskje har normale menn som har et slikt utseende ha sjans på "bedre" damer. Anonymkode: 2e24a...12f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #16 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg er en kvinne på 35 som ikke har ting på stell. Ikke eier jeg egen bolig (leter men finner ingenting), eller bil. Jobben min er også uforutsigbar, og dermed også min økonomi. (Frilans) Den er ikke ille. Men den er heller ikke bra. Ikke har jeg barn heller. Som "alle andre" på min alder. Føler jeg er i en spennende tid der alt kan skje - men føler meg allikevel så utenfor. På datingmarkedet. Som om det er en forventing av at jeg burde kommet lengre, eller hatt ting på en annen/bedre måte. Men det er mulig det er min egen dårlige selvtillitt som snakker her. Jeg har nok levd et ganske annerledes liv enn mange andre på min alder... For meg er det uansett mye viktigere med menn som har sine indre verdier på plass, enn at hus/bil/økonomi/jobb/whatever skal være på stell. Det ytre kan ordnes med tiden, men det indre er som det er. Jeg er på en datingapp nå og har satt alderen til 32 - 43. Og de mennene i 40årene ser ut til å være enormt opptatte av å vise at de nettopp "har ting på stell". De sier rett ut at de har både nyoppusset leilighet, båt, hytte, økonomi, udramatiske ekser og alt det måtte være. De virker trygge. Men også mere "satt"? Hvor er nysgjerrigheten på livet, de indre verdiene, eventyrlysten og åpenheten...? Så mulig jeg passer bedre med en yngre mann. Anonymkode: 8ec22...34c 2 4
Cuckold Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter #17 Skrevet 20. oktober 2022 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er en kvinne på 35 som ikke har ting på stell. Ikke eier jeg egen bolig (leter men finner ingenting), eller bil. Jobben min er også uforutsigbar, og dermed også min økonomi. (Frilans) Den er ikke ille. Men den er heller ikke bra. Ikke har jeg barn heller. Som "alle andre" på min alder. Føler jeg er i en spennende tid der alt kan skje - men føler meg allikevel så utenfor. På datingmarkedet. Som om det er en forventing av at jeg burde kommet lengre, eller hatt ting på en annen/bedre måte. Men det er mulig det er min egen dårlige selvtillitt som snakker her. Jeg har nok levd et ganske annerledes liv enn mange andre på min alder... For meg er det uansett mye viktigere med menn som har sine indre verdier på plass, enn at hus/bil/økonomi/jobb/whatever skal være på stell. Det ytre kan ordnes med tiden, men det indre er som det er. Jeg er på en datingapp nå og har satt alderen til 32 - 43. Og de mennene i 40årene ser ut til å være enormt opptatte av å vise at de nettopp "har ting på stell". De sier rett ut at de har både nyoppusset leilighet, båt, hytte, økonomi, udramatiske ekser og alt det måtte være. De virker trygge. Men også mere "satt"? Hvor er nysgjerrigheten på livet, de indre verdiene, eventyrlysten og åpenheten...? Så mulig jeg passer bedre med en yngre mann. Anonymkode: 8ec22...34c Takk for tankevekkende innlegg. Har du tenkt over at mennene på datingappen kanskje tilpasser seg markedet, de merker hva kvinnene er ute etter og oppgir dette? Selv er jeg 189 cm, jeg tenkte ikke over at høyde kan være noe man bør oppgi i den knappe teksten på Tinder, men oppdaget snart at en betydelig andel kvinner oppgir sin høyde og er opptatt av at mannen skal være høyere. Da tilpasset jeg profilen til markedet og la inn min høyde. Det er nok ikke bare jeg som har lagt merke til hvordan kvinner i 30- og 40-årene legger stor vekt på dette med å ha godt betalt jobb, høy utdannelse, eget hus, og siden dette er viktig for det annet kjønn (ikke alle, men mange), tilpasser man profilen. Du må ikke ta for gitt at dette betyr at menn faktisk er så opptatt av disse forholdene, og definitivt ikke at du som kvinne kreves å «ha alt på stell», det kan nok snarere handle om å fokusere på det markedet krever. Så bare ta kontakt med de mennene du finner interessante, profilen forteller nok mer om markedet mennene befinner seg i enn om mennene. Endret 20. oktober 2022 av Cuckold 1
Veggdyret Skrevet 20. oktober 2022 #18 Skrevet 20. oktober 2022 14 hours ago, Cuckold said: Dette uttrykket er mye brukt, og selv om de fleste bruker det i strid med den opprinnelige meningen (https://rettnorsk.wordpress.com/definisjoner-moteuttrykk-misforstaelser/ ) er det et godt utgangspunkt for å skrive et par ord om noe jeg føler på som relativt nysingel midt i livet. Jeg skulle ønske jeg hadde truffet kvinnen i mitt liv på et tidspunkt i livet da jeg ikke hadde alt på stell, ikke bare fordi den første halvdel av livet kanskje er den viktigste, men fordi jeg gjerne skulle blitt valgt for den jeg er, av en kvinne som ennå ikke kunne vite med sikkerhet hva jeg ville gjøre det til her i verden, en kvinne som ville velge meg for meg, ikke for hva jeg har oppnådd av status, materiell velstand og opparbeidet kulturell kapital. Jeg har inntrykk av at å ha "alt på stell" - i forhold til din alder - bare blir viktigere og viktigere jo YNGRE du er. 14 år og droppet ut av ungdomsskolen? Vanskelig å få deg dame. 17 år og droppet ut av videregående? Vanskelig å få deg dame. 22 år, bare fullført videregående, arbeidsledig, bor hjemme hos mamma? Vanskelig å få deg dame. 25 år, droppet ut av universitetet, arbeidsledig, bor på sofaen til en kamerat? Vanskelig å få deg dame. - MEN - 35 år, "livserfaring", droppet ut av videregående (men det er så lenge siden at ingen sjekker den siden i CVen mer), arbeidsledig (men midlertidig - du får AAP fra NAV), sover på sofaen til en kamerat (men midlertidig, du er på husjakt!) - fremdeles en aktuell kandidat for mange desperate damer der eggene er i ferd med å gå ut på dato. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #19 Skrevet 20. oktober 2022 Cuckold skrev (8 minutter siden): Takk for tankevekkende innlegg. Har du tenkt over at mennene på datingappen kanskje tilpasser seg markedet, de merker hva kvinnene er ute etter og oppgir dette? Selv er jeg 189 cm, jeg tenkte ikke over at høyde kan være noe man bør oppgi i den knappe teksten på Tinder, men oppdaget snart at en betydelig andel kvinner oppgir sin høyde og er opptatt av at mannen skal være høyere. Da tilpasset jeg profilen til markedet og la inn min høyde. Det er nok ikke bare jeg som har lagt merke til hvordan kvinner i 30- og 40-årene legger stor vekt på dette med å ha godt betalt jobb, høy utdannelse, eget hus, og siden dette er viktig for det annet kjønn (ikke alle, men mange), tilpasser man profilen. Du må ikke ta for gitt at dette betyr at menn faktisk er så opptatt av disse forholdene, og definitivt ikke at du som kvinne kreves å «ha alt på stell», det kan nok snarere handle om å fokusere på det markedet krever. Så bare ta kontakt med de mennene du finner interessante, profilen forteller nok mer om markedet mennene befinner seg i enn om mennene. Godt poeng. De forsøker nok å gjøre seg attraktive for kvinner. Men for visse kvinner vil jeg anta? Det er nok ikke en kvinne som meg han prøver å tiltrekke. En leken, spontan, umaterialistisk, kreativ og "annerledes" kvinne som ofte har skråblikk på livet og ikke har noe i mot å ikke leve a4-livet, men gå en annen vei. Jeg liker menn med dybde, som har levd livet på godt og vondt, som er tenkende og nysgjerrig og litt annereldes. Og hvis de typene finnes på datingappen så gjemmer de seg utrolig godt. Selv prøver jeg å formulere min profiltekst på en slik måte som får frem mine særegenheter og tydeligste karakteristikker - men som også vil tiltrekke seg den type mann jeg ser etter. Tenkte det var slik for menn også? Anonymkode: 8ec22...34c
Cuckold Skrevet 20. oktober 2022 Forfatter #20 Skrevet 20. oktober 2022 4 minutter siden, Veggdyret said: Jeg har inntrykk av at å ha "alt på stell" - i forhold til din alder - bare blir viktigere og viktigere jo YNGRE du er. 14 år og droppet ut av ungdomsskolen? Vanskelig å få deg dame. 17 år og droppet ut av videregående? Vanskelig å få deg dame. 22 år, bare fullført videregående, arbeidsledig, bor hjemme hos mamma? Vanskelig å få deg dame. 25 år, droppet ut av universitetet, arbeidsledig, bor på sofaen til en kamerat? Vanskelig å få deg dame. - MEN - 35 år, "livserfaring", droppet ut av videregående (men det er så lenge siden at ingen sjekker den siden i CVen mer), arbeidsledig (men midlertidig - du får AAP fra NAV), sover på sofaen til en kamerat (men midlertidig, du er på husjakt!) - fremdeles en aktuell kandidat for mange desperate damer der eggene er i ferd med å gå ut på dato. Jeg vet ikke om jeg følger deg her. En 14-åring som har droppet ut av ungdomsskolen kan være en kul bad boy, del av den lokale gjengen med 16-17-årige gjengkriminelle og ha vel så draget på jentene som guttene som gjør leksene sine. I den alderen tenker man ikke på at man skal finne en gutt med en fremtid. Hvis man bor på sofaen hos en kamerat og går på NAV som 25-åring kan det fortsatt være en del pene damer å rote med, det er jo en del som har som mål å rase fra seg og reise verden rundt i 20-årene for først å slå seg til ro og finne en endelig livsledsager en gang i 30-årene. Det betyr at det alltid er en del damer man kan ha temporære forhold med i 20-årene. Da blir det verre midt i 30-årene da de fleste av disse damene har rast fra seg og føler det er på tide å få seg mann, hjem og barn. For selv om de var bohemer i 20-årene var det hele tiden planen å bli ganske vanlige familiemennesker når de engang er klar for å slå seg til ro. En mann uten jobb og uten bolig vil nok slite på dette markedet, og det kan jeg faktisk forstå. Kravet om at mannen har «alt på stell» innebærer for mange noe mer enn at han ikke samtidig er både boligløs og arbeidsledig, det er ikke mange menn som hverken har hjem eller jobb, så denne gruppen er jo forsvinnende liten. Kanskje noen kvinner etter hvert på grunn av egen kresenhet synes det er viktigere med barn enn med mann og derfor lar en mann som ikke kvalifiserer som samboerkandidat gjøre jobben, men jeg har vanskelig for å tro at det er lettere for en mann å mangle alt midt i 30-årene enn tidligere i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå