Gå til innhold

Hvem kjøper rekkehus til nesten 10 millioner?

Hensatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Oslo og Oslo, de rekkehusene der ligger jo på Fet.
Vet hva de kostet nye, så det der er noget uforståelig. 

Anonymkode: 4e869...5a2

Nei, det er på Kjeller i Lillestrøm. Vesentlig forskjell. 

Anonymkode: 6441b...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det egentlig som er så innmari krise med Kjeller? Ti min med tog til hjertet av Oslo, en av Norges beste ungdomsskoler i nærheten (Wang Ung), Oslo Met har vel et par filialer der, Åråsen stadion osv. Opplys meg gjerne, for jeg lurer oppriktig 😆

Anonymkode: 270e4...4a8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten le av de syke prisene. Har aldri angret på at jeg flyttet langt bort fra Oslo for 20 år siden, og bygde stor arkitekttegnet bolig for 3,5 mill. Men folk har jo et valg. Masse ledige jobber og rimeligere hus rundt omkring i Norge.

Anonymkode: 68b84...463

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (1 time siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q113km/sitter-plutselig-med-tre-boliger-og-gigalaan-etter-samlivsbrudd-ganske-trangt-oekonomisk

Lurer på hvor mange som har råd til dette rekkehuset? Må ha nesten 2 millioner i samlet inntekt for å få så mye lån. Hadde jeg tjent så mye hadde jeg uansett kjøpt noe "litt" mer luksuriøst enn en standard rekkehus...

Det er svært mange som har tjent 5-6-7-8 mill på bolig, dersom de kjøpte på starten av 2000-tallet. 

Anonymkode: 270e4...4a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må nesten le av de syke prisene. Har aldri angret på at jeg flyttet langt bort fra Oslo for 20 år siden, og bygde stor arkitekttegnet bolig for 3,5 mill. Men folk har jo et valg. Masse ledige jobber og rimeligere hus rundt omkring i Norge.

Ja, lykke til med god prisstigning! Mest sannsynlig får du knapt igjen pengene dine

Anonymkode: f48d2...cff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, lykke til med god prisstigning! Mest sannsynlig får du knapt igjen pengene dine

Om man bor samme sted resten av livet har jo det ingen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man bygger bolig å dø i utti bygde-Norge er det bare å kose seg, men hvis livssituasjonen endrer seg og man må selge så er det i veldig mange tilfeller et tapsprosjekt å legge mye penger i nybygg "langt bort fra Oslo".

Anonymkode: b7600...87d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vel, det kommer jo helt an på EK. Jeg har rekkehus til 14 mill og har kun en normal inntekt. 

Hvem kjøper rekkehus til nesten 15 mil?

Anonymkode: 206e4...dc7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var da en vanvittig prisøkning på tre år! 

Anonymkode: ce08c...f83

Tja solgte en gammel uoppusset leilighet for 2,6 mill for litt over et år siden, Og nå er den lagt ut en mill høyere etter en oppussing. Tror h*n sliter med å selge til den prisen dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var da en vanvittig prisøkning på tre år! 

Anonymkode: ce08c...f83

Tror ikke det er så stor prisøkning. Men de som skal selge har lyst på at verdien har steget såpass. Mulig det har steget en million og er verdt 7,6. Budinteressen viser iallfall at det ikke er verdt i nærheten av 9 millioner, og når folk skal selge for mer enn noe er verdt, da får de jo ikke solgt.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er på Kjeller i Lillestrøm. Vesentlig forskjell. 

Anonymkode: 6441b...605

Kjeller må vel være landets dårligste adresse akkurat nå som vi frykter at Putin skal slippe atombomber på militære flyplasser og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mill i inntekt er jo ikke en vanvittig sum.

Selv tjener jeg 1,8 med en mastergrad. Betyr ikke at jeg ønsker meg rekkehus/enebolig til 10 mill. 

Anonymkode: bc90b...2db

Hvis du virkelig tjener 1,8 mill, så vet du godt at det er langt mer enn medianlønnen i Norge. Så jo, for de fleste er 2 mill i lønn mye, selv delt på to inntekter.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blizz1 skrev (4 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q113km/sitter-plutselig-med-tre-boliger-og-gigalaan-etter-samlivsbrudd-ganske-trangt-oekonomisk

Lurer på hvor mange som har råd til dette rekkehuset? Må ha nesten 2 millioner i samlet inntekt for å få så mye lån. Hadde jeg tjent så mye hadde jeg uansett kjøpt noe "litt" mer luksuriøst enn en standard rekkehus...

Skjønte ikke poenget med artikkelen, jeg. Hva har saken deres å gjøre i avisen i det hele tatt? Er dette en nyhet? De sier selv at de er privilegerte som eier egen (egne) boliger og har tydeligvis en plan for hva de kan gjøre dersom de ikke får solgt rekkehuset til 9 mill.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (4 timer siden):

Helt vanlige folk med normal inntekt har fått for seg at de skal ha bolig til 10 millioner. Heller Ikke et slott, men en ordinær bolig som idioter har hauset hverandre opp på til nå 10 mill..

Greit mye luft i den prisingen og det blir spennende å se hvem som taper pyramidespillet når renta bikker 6-7 % i starten av 2023. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen halvblakkinger som tror at rekkehus er like bra som enebolig, kjøper man retten til å bo i et rekkehus eller leilighet i en eller en annen kommunistkasse så eier man faktisk ingenting av verdi.

Man bare "leier" retten til å bo i et tomrom, fatter ikke at folk betaler for retten til å bo når de ikke eier så mye som en flis av bygningen som taket er montert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tomt på 104 kvm? Da kan man like godt bo i blokk og slippe vedlikehold utendørs.

6,6 mill i 2019 og 9 mill i 2022 virker også en litt vel optimistisk økning, de må nok ned en million før de får solgt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg skal aldri selge, så prisøkning er uinteressant for meg. Hvorfor bytte bolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi må se dette i sammenheng med det som har vært den rådende «psykologien» angående Oslos boligpriser. «Alle» tror at bolig i Oslo og omegn er en slags gullbillett og en sikker investering. Det er ikke mange månedene siden jeg observerte unge mennesker på 27 år som var sjeleglad for at de endelig hadde skaffet seg leilighet selv om de måtte nesten 400k over prisantydning for en liten ettroms (selv om det var sterke signaler om at rente skulle opp, i tillegg til inflasjonen).

«Alle» unge (under 40 år) som kjøper i Oslo makser lånet. Det er ingen kritisk tenking. Det er en formening om at boligprisene skal opp. Og rentene har vært lave lenge, og bankene lite strenge. Dette gjør at folk ikke har nølt å betale dyrt for lite, men dette er nok i endring.

Endret av lille pille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (På 20.10.2022 den 0.50):

Kjeller må vel være landets dårligste adresse akkurat nå som vi frykter at Putin skal slippe atombomber på militære flyplasser og sånn.

Kjeller flyplass er i ferd med å legges ned.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...