Gå til innhold

Hvem kjøper rekkehus til nesten 10 millioner?

Hensatt

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke om man har råd? Husk at man sparer også mye på å være samboere uten barn og hatt et langt yrkesaktivt liv

Anonymkode: 488ce...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg hadde hatt 10 millioner ville jeg ikke kjøpt på Kjeller. For 10 mill får man kjøpt mye bra i Oslo.

Anonymkode: f2959...260

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Blizz1 said:

Vet det. Forandrer ikke at man trenger en samlet inntekt på 2 millioner for å få lån. Evt en sabla høy egenkapital.

2 mill i inntekt er jo ikke en vanvittig sum.

Selv tjener jeg 1,8 med en mastergrad. Betyr ikke at jeg ønsker meg rekkehus/enebolig til 10 mill. 

Anonymkode: bc90b...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis jeg hadde hatt 10 millioner ville jeg ikke kjøpt på Kjeller. For 10 mill får man kjøpt mye bra i Oslo.

Anonymkode: f2959...260

For 10 millioner får du en rønne fra 70-tallet i Oslo om du skal ha plass til mann og barn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Oslo og Oslo, de rekkehusene der ligger jo på Fet.
Vet hva de kostet nye, så det der er noget uforståelig. 

Anonymkode: 4e869...5a2

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En av disse? 7 stk beliggende Fet, Lillestrøm kommune

Anonymkode: 78c29...d5e

Hvordan får du Kjeller til å bli en del av Fet?

Og i lokallavisen står adressen oppgitt, så den er ikke vanskelig finne.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=274919131

Anonymkode: 89c7d...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Selv tjener jeg 1,8 med en mastergrad. Betyr ikke at jeg ønsker meg rekkehus/enebolig til 10 mill. 

En vanlig i inntekt i Norge er 550 000 kr. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Cisco said:

Link til selve annonsen?

Finn- kode 267487899

står som enebolig 

Anonymkode: b5993...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En av disse? 7 stk beliggende Fet, Lillestrøm kommune

Kjeller ligger ikke i gamle Fet, det ligger i gamle Skedsmo kommune. Jeg finner ikke akkurat dette huset, men jeg finner et par nye på rundt 150 m2 som ligger i samme område ute til 7,9. Denne https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=271485104 f.eks. Så da er det ikke urimelig å forvente en del mer for et hus på 178 m2 med utleiedel.

Anonymkode: f0e6c...999

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (56 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/q113km/sitter-plutselig-med-tre-boliger-og-gigalaan-etter-samlivsbrudd-ganske-trangt-oekonomisk

Lurer på hvor mange som har råd til dette rekkehuset? Må ha nesten 2 millioner i samlet inntekt for å få så mye lån. Hadde jeg tjent så mye hadde jeg uansett kjøpt noe "litt" mer luksuriøst enn en standard rekkehus...

Vel, det kommer jo helt an på EK. Jeg har rekkehus til 14 mill og har kun en normal inntekt. 

Anonymkode: f48d2...cff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg så nettopp om samme saken i Nettavisen.  Det er jo uflaks også da.  Vågalt å kjøpe nytt før salget er ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (4 minutter siden):

En vanlig i inntekt i Norge er 550 000 kr. 

En vanlig KG-inntekt er nok mye høyere😉

Anonymkode: 1b42c...1fa

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke den boligen som du lenker til så da var det kanskje ikke så enkelt å finne den allikevel 😆😆

Anonymkode: b5993...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg så en annen i tråden skrev at det var beliggende mer i Fet enn Kjeller. Jeg er ikke lokalkjent der selv og trodde den som skrev det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De krever to og en halv million mer enn de kjøpte det for tre år siden, sannsynligvis uten å ha gjort noen store oppgraderinger og lignende underveis siden huset er så dyrt. Det er ganske betydelig prisøkning. Her er det bare å sette ned prisantydningen enda mer…

Anonymkode: 51913...af5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg så en annen i tråden skrev at det var beliggende mer i Fet enn Kjeller. Jeg er ikke lokalkjent der selv og trodde den som skrev det var det.

Stol aldri på folk på KG! (Ikke meg heller 😄)

Anonymkode: f0e6c...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Trådstarter har nok et naivt forhold til kroneverdi og penger generelt. Men de fleste har det.

For de fleste er det helt ok å ha en lav lønn, sette av litt penger i banken, bo på et sted med billige boliger, og å aldri investere penger. De fleste har ikke større ambisjoner enn dette, og er helt fornøyde med å være lydige arbeidsmaurer i samfunnet.

Det å ikke investere er jeg sikker på at er den viktigste årsaken til den manglende forståelsen av pengeverdi. Investeringer er voksenopplæringen, men de fleste blir aldri helt voksne når det gjelder forståelsen av dette. Hvor mange av besteforeldregenerasjonen sitter ikke å knuger på noen få kroner som de har brukt hele livet på å spare opp? De sparte i bank fordi de har blitt fortalt (av oldeforeldregenerasjonen) at dette var en god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

De krever to og en halv million mer enn de kjøpte det for tre år siden, sannsynligvis uten å ha gjort noen store oppgraderinger og lignende underveis siden huset er så dyrt. Det er ganske betydelig prisøkning. Her er det bare å sette ned prisantydningen enda mer…

Anonymkode: 51913...af5

Jeg prøver å selge min 40kvm leilighet i Lillehammer for 100 millioner kroner, men ingen vil kjøpe. Spørs om jeg ikke bør gå til VG med saken og melde "full stopp i boligmarkedet".

Anonymkode: b7600...87d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bor på Oslo vest og jeg tviler på at du får kjøpt rekkehus her til 10mill. 

Nå har jeg bare sett bilder av huset i artikkelen og syns det ser bra ut. Barnevennlig område ser det ut som. Jeg er ikke kjent i området, men hadde nok vurdert det om vi ikke hadde hatt råd til bolig her vi bor. 

Anonymkode: f1df9...b09

Nei, vi flyttet ut fordi vi ikke ville gi 10 mill for sliten rekkehus i 2019  så jeg skjønner at folk kjøper om det er Oslo de vil bo i.

Anonymkode: 290fa...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...