Gå til innhold

Hva har du gjort for økonomien din i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Betalt regninger (inkl huslån) og brukt altfor mye på mat (dagligvarer). Egentlig ingenting unødvendig, men dog. Merker godt at prisene har steget.

Har satt nettshopping på pause, og bruker mindre av medisiner som ikke er på blå resept. Er «heldigvis» snart oppe i frikort allerede sånn at jeg slipper å tenke på den ekstrautgiften.

Vurderer om jeg skal unne meg frisørtime i løpet av uken, har 15 cm ettervekst. Deilig å se fresh ut - men det er deilig å spare penger også…

Anonymkode: 49488...ace

Jeg skal farge etterveksten imorgen.

Gjør det alltid selv. Koster da 99.- 

Anonymkode: d3c0f...fb9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke idag men. Jeg måtte ha nye gryter, mine er blitt ødelagt og håndtak ramler av osv. Hatt de flere år. Så  ønska meg bla gavekort hos Kitch'n (jobba der som lærling 13/15) så støtter enda denne butikken endel. Alt ettersom. Ble 30 i desember og så er det jo og jul. Men fikk en annen ting der familien spleisa på gave til bursdagen min, også en ting jeg har tenkt lenge og kjøpe nytt. 

Men har ikke kommet over gryter som passer min økonomi, enn typ reine stålgryter og det nekter jeg og bruke. Liker det ikke og jeg har matlaging og baking som en stor interesse og hobby. Så gode ting og lage mat i og med er viktig! 

Kom over på finn, Eva Trio sett til 600,- de kosta 1999,- da vi solgte dem da de var nye på markedet, usikker på prisen nå. Tykke bunner, gode håndtak, og pene gryter i tillegg. Mamma nevnte IKEA men niks, kommer ikke på tale #Miljøskada. 

Så der sparte jeg endel! Fikk dem levert i går av selger, som bor nesten 1 time unna meg, spurte selv om han skulle komme til meg med dem. Og betales nå på torsdag. Har og holdt de av for meg et par uker pga økonomi. 

Veldig fornøyd over meg selv 🤭🤭 Penger spart på gode gryter som ikke er 1 år engang. Ingen merker omtrent heller. God som ny. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Maestro skrev (38 minutter siden):

Ikke idag men. Jeg måtte ha nye gryter, mine er blitt ødelagt og håndtak ramler av osv. Hatt de flere år. Så  ønska meg bla gavekort hos Kitch'n (jobba der som lærling 13/15) så støtter enda denne butikken endel. Alt ettersom. Ble 30 i desember og så er det jo og jul. Men fikk en annen ting der familien spleisa på gave til bursdagen min, også en ting jeg har tenkt lenge og kjøpe nytt. 

Men har ikke kommet over gryter som passer min økonomi, enn typ reine stålgryter og det nekter jeg og bruke. Liker det ikke og jeg har matlaging og baking som en stor interesse og hobby. Så gode ting og lage mat i og med er viktig! 

Kom over på finn, Eva Trio sett til 600,- de kosta 1999,- da vi solgte dem da de var nye på markedet, usikker på prisen nå. Tykke bunner, gode håndtak, og pene gryter i tillegg. Mamma nevnte IKEA men niks, kommer ikke på tale #Miljøskada. 

Så der sparte jeg endel! Fikk dem levert i går av selger, som bor nesten 1 time unna meg, spurte selv om han skulle komme til meg med dem. Og betales nå på torsdag. Har og holdt de av for meg et par uker pga økonomi. 

Veldig fornøyd over meg selv 🤭🤭 Penger spart på gode gryter som ikke er 1 år engang. Ingen merker omtrent heller. God som ny. 

Høres ut som en god handel :) Det må være deilig med en skikkelig fornyelse i gryter. Ønsker meg også noen nye nå, for noen er ganske slitte og stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (1 minutt siden):

Høres ut som en god handel :) Det må være deilig med en skikkelig fornyelse i gryter. Ønsker meg også noen nye nå, for noen er ganske slitte og stygge.

Slitte gryter er bare og bytte ut. Ihvertfall nyere gryter i non stick og sånn. Jerngryte og panne må man ta en innsats for og slite ut/ødelegge. 

Hvilke gryter tenker du? 😊 Har hatt nå kitchen essensials, kjempe gode og helbelegg, ikke en type belegg utpå og annen inni. Gir god varmefordeling i grytene samt tykk og god bunn. Dyre, men fikk de til jul i 2016 tror jeg. Så ble brukt 2017, så. Pakka ned da jeg flytta hjem i 2 år og er vært brukt omtrent daglig og flere ganger daglig i 3.5 år før de faktisk ble ødelagte og slitte. Ikke inni gryta sånn, men langs kanten, håndtak som ramler av eller er kjempe løse. Er kun den største gryta av 3 stk jeg beholdt. Greit og ha flere store gryter. 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører en "no spending day". Ingen forbruk i dag

Anonymkode: 18f05...7da

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg skal farge etterveksten imorgen.

Gjør det alltid selv. Koster da 99.- 

Anonymkode: d3c0f...fb9

Jeg har mørkeblondt hår med striper, og av erfaring er det absolutt ikke noe jeg skal drive med på egenhånd 😄 Er svindyrt (i alle fall merkes det bedre nå når alt annet har steget), men det ser ikke så fresht ut sånn som det er nå. Tidligere var det et veldig enkelt valg å prioritere velvære (hjelper på selvtilliten også), men nå føler jeg at jeg bør være ansvarlig og spare de tusenlappene.

Ellers i dag - brukt 375,- på egenandel og i overkant av 700,- på medisiner. Det er godt over halvparten av prisen på å stripe etterveksten, det 🙈

Syns denne «sparingen» går feil vei, men medisinutgifter er dessverre nødvendig - om enn en ekstremt irriterende utgift.

Klarte å la være og kjøpe et pudder fra Sisley som jeg har siklet på - 800,- «spart»

Anonymkode: 49488...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har justert ned noen utgifter, å sakt opp ting jeg ikke trenger lenger. Noen ekstra 1000 lapper spart i løpe av et år.

Anonymkode: fa570...57a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet kjøtt på tilbud til bursdagsfeiring i helga. 

Anonymkode: 7b566...1a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke brukt penger på noe idag. Latt vær å kjøpe snus, selv om jeg kommer til å få abstinenser ikveld.  Kutter jeg ut snusen helt vil jeg spare store summer.. Også for tannhelsens skyld. 

Anonymkode: e02da...416

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte tilbake i butikken et impulskjøp på 6000,- i dag samtidig som lønna kom inn på konto. Har laget kjempegod middag på kokt høne og fryst ned 4 middager til 150,- totalt. 

Anonymkode: bc7fa...834

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har overført Coop bonusen til konto. 
Kun brukt gjenbruksposer til nå i år. Målet er null kroner på bæreposer - hele året! 4kr spart pr pose, på Extra. 

Anonymkode: 73e6f...3ac

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 

Lagd ukesmeny (handler en del i Sverige, Holdbart  og i 50% disken i butikken). 

Sagt opp abonnementer på streamingtjenester vi ikke bruker nok.

Solgt noen biler vi hadde og erstattet den i en billigere, sparte et par tusen i måneden.

Gått gjennom forsikringer.

Prøver å unngå småkjøp 

Tar med lunsj på jobb 

Baker brød 

Skal investere i ny varmepumpe som er mer effektiv, vår er snart 18 år og på overtid for service.

Anonymkode: 07b26...9c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kun brukt gjenbruksposer til nå i år. Målet er null kroner på bæreposer - hele året! 4kr spart pr pose, på Extra. 

Har kjøpeutbytte kommet? 

Anonymkode: 4c7f4...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har kjøpeutbytte kommet? 

Anonymkode: 4c7f4...729

Kom i går :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Onanert I stedet for å kjøpe prostituert. 

Anonymkode: 3193f...810

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan ikke huske sist jeg kjøpte en pose frivillig, men det hender de slår dem inn uansett. Nå som de koster flere kroner ville jeg protestert, så fikk heller de bak i køen blitt sure. Men heldigvis har min lokale butikk selvbetjeningskasse.

Anonymkode: fa111...375

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (22 timer siden):

Ikea gryter/panner er ikkje dårlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan ikke huske sist jeg kjøpte en pose frivillig, men det hender de slår dem inn uansett. Nå som de koster flere kroner ville jeg protestert, så fikk heller de bak i køen blitt sure. Men heldigvis har min lokale butikk selvbetjeningskasse.

Anonymkode: fa111...375

Jeg har også sluttet med å bruke penger på disse bæreposene. Tenk bare hvor mye det blir på et år, og så bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...