Gå til innhold

Hva har du gjort for økonomien din i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tok med mat som uansett må spises opp på jobb, til tross for at vi har subsidiert kantine med varmlunsj til kun 20 kr dagen. 20 kroner spart, og mindre matsvinn.... 

Anonymkode: 3b327...661

👍🏼

hvis du har 5 uker ferie, og kjøper lunsj fem dager i uken i 47 uker, så blir det 4700 kr. 😉 men med det sagt, så er jo faktisk rester det eneste du egentlig sparer på om lunsjen er så billig. :)

Anonymkode: a65cc...21c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mitt ukentlige budsjett møte. det er bare tredje gangen jeg gjør det, men det hjelper på motivasjonen. Har brukt litt mer penger enn sist på mat, men jeg har kuttet veldig ned på take away, så det er jo litt gøy med fremgang

Anonymkode: 18f05...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro ikke på kino som planlagt og sparte da de pengene. Må innrømmes at det var pga all isen som ligger på veiene og ikke økonomisk tankegang bak, men resultatet ble penger ikke brukt 😉

Anonymkode: 3ad3d...e43

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi dro ikke på kino som planlagt og sparte da de pengene. Må innrømmes at det var pga all isen som ligger på veiene og ikke økonomisk tankegang bak, men resultatet ble penger ikke brukt 😉

Anonymkode: 3ad3d...e43

Jeg tror den isen er veldig bra for folks lommebøker, og veldig dårlig for butikkene. Her er vi ikke en gang i butikken en gang i uken nå. Kikket akkurat ut vinduet og det første jeg ser er en bil som nesten sklir av veien. Spent på om det regner bort såpass at det går an å handle i morgen, eller om det fryser på igjen i natt. Hvis man til slutt må bestille dagligvarer hjem, blir det ikke billig uansett.

Anonymkode: fa111...375

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg glemt å erstatte noen penger jeg brukte på meg selv som jeg tok fra felleskortet. 

Anonymkode: d615f...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spist mindre, trent og dusja på treningssenteret, fyrt i vedovnen, satte på oppvaskmaskinen seint i går kveld og venter med vaskemaskinene til samme tid i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på besøk, Altså brukt bena istedetfor bilen. 

Lagd middag av det jeg hadde hjemme. (Var nemlig fristet til å kjøpe middag på kafeen her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE åpnet ei flaske vin
Jeg har IKKE startet bilen
Jeg har ikke vært noe sted og brukt penger
Jeg har IKKE handlet på nett
Jeg har IKKE dusjet og dermed spart varmtvann
Jeg har IKKE hatt på sko og dermed spart slitasje på dem

Anonymkode: cd1a6...b1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 0.21):

En motivasjonstråd for å ta grep som enten gir deg mer inntekt eller reduserer utgiftene dine.

Jeg har i dag flyttet boliglånet og sparer 0,25% rente hver måned!

Ordnet nytt skattetrekk hvor jeg ikke betaler 50% i skatt. Klarer jeg å komme opp med like betydelige tiltak hver dag, året ut, er jeg god!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget middag av det jeg fant i skapet

Anonymkode: 9df70...974

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet overtid og satt opp budsjett. Har et mål om å gå nøye gjennom hva jeg bruker penger på hver måned. Blir spennende å se om jeg klarer å holde meg til budsjettet jeg har satt opp. 

Anonymkode: 88d73...474

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Har laget middag av det jeg fant i skapet

Anonymkode: 9df70...974

Sånt har det blitt mye av her i det siste. Og det skyldes bare været, men burde vært mye flinkere til å ikke la gamle ting ligge og gå ut på dato. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2023 den 0.46):

👍🏼

hvis du har 5 uker ferie, og kjøper lunsj fem dager i uken i 47 uker, så blir det 4700 kr. 😉 men med det sagt, så er jo faktisk rester det eneste du egentlig sparer på om lunsjen er så billig. :)

20 kroner hver dag vil definitivt slå prisen av det jeg ville tatt med hjemmefra, da jeg er opptatt av å spise en sunn og variert lunsj, og trenger litt mer enn bare noen skiver brød. Vi har varmlunsj, salatbuffet og det hele på jobb, samt brødmat, gratis frukt, snacks og drikke. Kan, om jeg vil, komme på jobb uten å ha spist frokost hjemme, og kun spise av det jeg finner der. Spiser meg god og mett på jobb, såpass at jeg mange dager trenger mindre middag. Får rett og slett ekstremt mye for 20 kroner dagen...veldig fornøyd...! 🙂

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har surret sammen en middag av diverse ting jeg fant i et kjøleskap som ellers ga inntrykk av at vi hadde lite mat i hus. Slike middager elsker jeg å lage innimellom, kan ofte utsette ukeshandelen i flere dager bare ved å bruke fantasien. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var  faktisk oftere i butikken under lockdown. Det føles langt farligere å gå ut nå. Jeg misunner de som bor ved siden av butikken eller i hvert fall uten bakker på veien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var  faktisk oftere i butikken under lockdown. Det føles langt farligere å gå ut nå. Jeg misunner de som bor ved siden av butikken eller i hvert fall uten bakker på veien.

Piggsko eller brodder funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikket bort noen handlekurver på nett med sminke - IGJEN 😅

Avlyst kaffetreff fordi umulig vær

Sparte nok opp mot tusenlappen på det der

Jo- jeg handlet etter Menys kronemarked. Men….måtte kaste kalkunfilet fordi vi glemte den bort due to sykdom i jula. Så….

Kjøpte frukt&grønten med Æappen som gav 30% avslag. Gjør det for neste ukes frukt og. Spiser ganske mye frukt&grønt, så akkurat den blir litt. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...