Gå til innhold

Hva har du gjort for økonomien din i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Helene said:

🤣🤣🤣. Vi andre dødelige lager mat selv 

Du kjøper ikke maten fra en butikk? Det jeg mente er at dagligvarebutikken har vært utilgjengelig i mange dager, så hvis ikke isen snart regner bort må jeg ringe oda.

Anonymkode: fa111...375

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lager mat fra grunnen av.  Rene varer. Ingen farsemat. Men, om butikkene vil ha begrenset juleåpning, jeg greier å leve med det. Tror vi trenger en oppvåkning. Det jeg har glemt er glemt. Ingen dør av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Helene said:

Lager mat fra grunnen av.  Rene varer. Ingen farsemat. Men, om butikkene vil ha begrenset juleåpning, jeg greier å leve med det. Tror vi trenger en oppvåkning. Det jeg har glemt er glemt. Ingen dør av den grunn. 

Hva slags oppvåkning?

Anonymkode: fa111...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (9 timer siden):

🤣🤣🤣. Vi andre dødelige lager mat selv 

Du har ei ku du melker, høns som produserer egg, en gris du kan slakte, kjelleren full av egenproduserte grønnsaker, kaffetre i hagen?

Anonymkode: 4850f...074

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er nok det nærmeste jeg kommer at jeg har storhandlet og neppe trenger å handle igjen på minst 2 uker, 3 om jeg gjør meg litt flid.

Anonymkode: ae5d1...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har i hovedsak spist fra frysen det meste av desember, ser endelig enden på det. I dag lager vi en stor middag vi bare trenger varme opp rester imorgen. Det gjør vi mye, sparer tid og penger på å ikke lage middag daglig.

Anonymkode: 427fb...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget liste over alt i fryseren. Januar går til å tømme den. 

Anonymkode: 73e6f...3ac

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liebe skrev (På 29.12.2022 den 17.13):

Investert 500 kr i noe som på sikt vil gi meg mange tusen i måneden 

Hva da?

Anonymkode: 9d8f8...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått gjennom resultatet av investeringene og sparingen for 2022, fått oversikt over fondsfordeling (har fond og aksjer i tre forskjellige banker), og står dermed bedre rustet for å møte 2023.

Anonymkode: 8b5e7...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått igjennom fryseren i dag, inspirert av brukeren over meg. 

Så har jeg sagt at nå må det være kjøpestopp til jeg har fått ned kred.gjelda. 

Har gått igjennom hva som er akseptabelt å ha brukt penger på, og hva som har vært nødvendig, og hva som var unødvendig å brukt penger på.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått gjennom forbruket for 2022 og satt opp budsjett for 2023 i løpet av jula. Hvis jeg klarer budsjettet så kan jeg holde sparingen min på ca 50% for neste år også, selv om jeg går ned i lønn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte ned 100.000 på boliglånet vårt i dag - fin start på det nye året. 
Bolig verdt 4 mill. Og vi har kun 900.000 igjen på lånet. 2 nye biler sol er nedbetalt. Barna har snart 300.000 på hver sin konto og jeg er i rute med spareplanenen mine. Er ganske fornøyd i dag. 

Anonymkode: 59354...f4c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva da?

Anonymkode: 9d8f8...6ed

Daglige repayments til forskjellige banker som jeg får % av. Binance og global hosting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fmakset BSU'en for året. Første gang jeg har kunnet gjøre det allerede 1.jan.

Anonymkode: cc621...3e9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert av dere her inne, har lagd liste av all mat jeg har i skap, fryser og bod. Noe i kjøleskapet og (mere ting som har lengere holdbarhet.) Tegnet også en liten sirkel ved siden av matevarene (grønn, oransj og rød) for når maten bør brukes opp. Nå blir det mye lettere å lage noe. Litt tomt i kjøleskap her, men må virkelig spise litt annet en stund fordi jeg har så mye annet. 

Anonymkode: 7c1ef...623

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spist vegetar i dag, mannen laget en slags gryterett basert på potet, løk, gulrot og rosenkål, med litt ris på siden. Jeg har riktignok brukt penger på å få tilgang til treningsrommet på jobb, men til forskjell fra 3T og lignende så koster deg meg bare 58kr i mnd. Dusj der også så sparer meg vel noe der og.

Anonymkode: ae5d1...98e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ukeshandlet i går etter at jeg skrev middagsliste basert på rester og det vi har i fryseren. I dag har jeg laget meg ordentlig mat hjemme og blandet saft for å ta med på jobb. Gikk forbi favorittbutikken min (som har salg).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for å prøve å holde tidenes laveste matbudsjett i januar, etter å ha gått helt bananas i desember og kjøpt mat og drikke for en halv formue... Er i det minste motivert. Og har masse mat i hus. 

Anonymkode: 3b327...661

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...