Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Polyester skrev (På 25.10.2022 den 1.58):

Enig med deg TS, men ikke på grunn av penger. Behagelig nok å bo i Norge mesteparten av tiden, men nordmenn er så sykt innbitte, sure og nasjonalistiske. Dårlige holdninger i samfunnet forøvrig, utrolig heteronormativt, romanormativt, samfunnet er bygget for familien med 2.3 barn i øvre middelklasse og stasjonsvogn og eksluderer ganske mange andre. Fremmedfryktig befolkning uten bestemte verdier eller ideer, kun opptatt av sin egen boble. Navlebeskuende folk.

Selv på rasisme - delen, kommer vi ganske mye bedre ut enn de fleste land 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med TS angående penger. Jeg had bodd mange år i et annet land. Jeg fikk meg ny jobb i Norge og flyttet tilbake. Lønnen triplet seg, men livskvaliteten gikk kraftig ned. Noe som skurrer. Vurderer å flytte ut igjen.

Anonymkode: 83363...506

Skrevet
On 10/18/2022 at 5:42 PM, AnonymBruker said:

Norge er verdens beste land å bo i.

Anonymkode: 32562...df2

Er ikke enig. Har man en grei jobb (som de fleste har) så har vi ikke noe her som jeg synes er verdt å kalle Norge for "verdens beste land" Er man derimot syk eller behøver statlig hjelp på noen måte,så kan jeg være mer tilbøyelig.

Men folket er kaldt og i veldig mange tilfeller bittert. Været er konstant surt og kaldt. Veiene er elendige. Maten er dyr. Det er et overformynderi uten sidestykke sett i forhold til veldig mange andre land. 

Er glad for å være født i Norge,men synes absolutt ikke dette er verdens beste land å bo i. Det er litt tabu og ikke være utelukkende patrotisk og elske alt ved sitt eget land i mange kretser,men ærlig talt. Veldig mange lyver til seg selv. Du overbeviser i hvertfall ikke meg. Nordmenn er og verdensmestere i å reise bort fra Norge.. Ofte flere ganger i året.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Og å være syk/ ufør er vanskelig i andre land, også. Det er mye fattigdom i Norge, men sammenlignet med andre land kommer vi likevel bedre ut. Det som bekymrer meg er fremtiden, slik Høyre styrer landet vårt 

Endret av Mari Y
Skrevet
19 minutter siden, Mari Y said:

Og å være syk/ ufør er vanskelig i andre land, også. Det er mye fattigdom i Norge, men sammenlignet med andre land kommer vi likevel bedre ut. Det som bekymrer meg er fremtiden, slik Høyre styrer landet vårt 

Vel for din del,om du allerede er ufør,så er du i hvertfall sikret sån sett. Uansett hvor lenge Høyre måtte styre (Om Høyre har samme filosofi som i dag) 

Men hvordan det vil bli for dine barn eller barnebarn om Høyre måtte sitte med makten i veldig mange år. Det vi vet for sikkert er i hvertfall at vi VIL ende mer som USA,selv om vi er mer demokratiske (En så lenge),så er det jo fortsatt slik at flertallet har makten. Med Høyre,FrP og andre veldig blå partier,er jeg ikke sjokkert om vi ser gater som i San Fransisco etc om en 10-20 år. 

Det er ikke tvil om at vi er mer selvsentrert en noen gang (gjerne i Norges historie?) Så om Høyre kan gi høyere lønn til bedriftseiere,eller FrP kan få litt billigere sprit og en ny vei på bekostning av en syk,så blir det billig sprit for å si det sån. Det er i hvertfall om en ChatGPT ville sagt dersom man scannet KG for informasjon og fakta. Heldigvis er fortsatt Norge et trygt land for de som faller utenfor,eller behøver statlige midler i form av penger og bosted. KG er heller ikke slik Norge fungerer i praksis i dag. Som jeg tenker de fleste kan sette pris på. På begge sider politisk.

Skrevet
Mari Y skrev (På 10.11.2023 den 16.42):

Selv på rasisme - delen, kommer vi ganske mye bedre ut enn de fleste land 

Bedre eller verre vet jeg ikke, men jeg ser at rasismen her tar en annen form enn andre i samfunn som vi blir eksponert for. 

• Liker 2
Skrevet

Hater du Norge står du selvsagt fritt til å flytte ut. Eller er det velferdsordningene som gjør at du blir? 

Anonymkode: f73ee...74a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.40):

Jeg er serriøs. Alt er jo så sykt dyrt. Og det verste er at det er null grunn. Hva er egentlig greia? Ikke særlig god livs kvalitet du får her. Er jo nesten som vi ble født for og lide. Hvorfor må alt være så dyrt! Og da mener jeg alt. Mye bedre i alle andre land. Regjeringen er så dumme at de forventer at hver eneste person har en million lønn. Det virker allefall ut som det .

Anonymkode: bcfea...66c

Hvis du setter deg litt inn i internasjonal politikk + samfunssøkonomi, og leser aviser hver dag, då skjønner du hvorfor det er slik. Vi påvirkes av hva som skjer i verden. Økonomien vår påvirkes av hva som skjer i verden, vi er ikke adskilt fra den, og hvis vi bare kjører vår eget løp og driter i internasjonale forhold, synker vi kun vår egen skute. Og alt vil, beklager språket, gå til helvetet.

Skrevet

Flytte. Det eneste folk klarer å gneldre om.

Anonymkode: 27ccb...6d9

Skrevet (endret)
Polyester skrev (20 timer siden):

Bedre eller verre vet jeg ikke, men jeg ser at rasismen her tar en annen form enn andre i samfunn som vi blir eksponert for. 

Den er nok uansett ikke like ekstrem. Jeg tror de fleste nordmenn tar avstand fra rasisme. Men så har man klart diskriminering i samfunnet. Som at det er vanskeligere og å få seg jobb her dersom du har utenlandsk navn. Det blir jo ikke noe mindre alvorlig av at det er verre andre steder 

Endret av Mari Y
Skrevet
Fant80 skrev (På 10.11.2023 den 18.35):

Vel for din del,om du allerede er ufør,så er du i hvertfall sikret sån sett. Uansett hvor lenge Høyre måtte styre (Om Høyre har samme filosofi som i dag) 

Men hvordan det vil bli for dine barn eller barnebarn om Høyre måtte sitte med makten i veldig mange år. Det vi vet for sikkert er i hvertfall at vi VIL ende mer som USA,selv om vi er mer demokratiske (En så lenge),så er det jo fortsatt slik at flertallet har makten. Med Høyre,FrP og andre veldig blå partier,er jeg ikke sjokkert om vi ser gater som i San Fransisco etc om en 10-20 år. 

Det er ikke tvil om at vi er mer selvsentrert en noen gang (gjerne i Norges historie?) Så om Høyre kan gi høyere lønn til bedriftseiere,eller FrP kan få litt billigere sprit og en ny vei på bekostning av en syk,så blir det billig sprit for å si det sån. Det er i hvertfall om en ChatGPT ville sagt dersom man scannet KG for informasjon og fakta. Heldigvis er fortsatt Norge et trygt land for de som faller utenfor,eller behøver statlige midler i form av penger og bosted. KG er heller ikke slik Norge fungerer i praksis i dag. Som jeg tenker de fleste kan sette pris på. På begge sider politisk.

At fattigdommen øker i Norge er en uting 

• Liker 1
Skrevet

HAT politikerne våre, ikke Norge. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.40):

Jeg er serriøs. Alt er jo så sykt dyrt. Og det verste er at det er null grunn. Hva er egentlig greia? Ikke særlig god livs kvalitet du får her. Er jo nesten som vi ble født for og lide. Hvorfor må alt være så dyrt! Og da mener jeg alt. Mye bedre i alle andre land. Regjeringen er så dumme at de forventer at hver eneste person har en million lønn. Det virker allefall ut som det .

Anonymkode: bcfea...66c

Flytt til USA, du. Brekk et bein der uten forsikring så skal vi se om Norge er så jækla ille likevell 

Anonymkode: 43f97...99b

• Nyttig 2
Skrevet
AdonisFFM skrev (4 timer siden):

HAT politikerne våre, ikke Norge. 

Hvorfor det?

Anonymkode: 117b8...bd0

Skrevet
On 11/11/2023 at 6:52 PM, AnonymBruker said:

Hater du Norge står du selvsagt fritt til å flytte ut. Eller er det velferdsordningene som gjør at du blir? 

Anonymkode: f73ee...74a

Blir du ikke lei deg selv med sånne kommentarer?

Har selv lyst å flytte fra dette makkverket av et land,men er på nåværende tidspunkt låst pga jobb,huslån,familje osv. Er ikke bare å pakke å dra,selv om man har lyst. Å man behøver absolutt ikke være på noe offentlig ytelse.

• Liker 2
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Flytte. Det eneste folk klarer å gneldre om.

Anonymkode: 27ccb...6d9

Selvfølgelig. Hvis du lider slik så hvorfor ikke gjøre noe slik at du får det bedre? Eller foretrekker du heller å ta i mot penger fra staten og sutre fra sofaen?

Anonymkode: fef8c...de9

• Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for brukerangrep. 

_popcorn_, adm

Skrevet

Flytt ut av landet eller bit tenna sammen. 

Skrevet

Based innlegg 💯 prosent enig!

Anonymkode: bc326...348

Skrevet

Ikke engang muslimer som hater norge og nordmenn ønsker å flytte tilbake til hjemlandet sitt. Lær å sette pris og takk de som har bygget opp landet vårt.

Anonymkode: 5f5ec...0e7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...