Gå til innhold

Gå fra veldig langt hår til?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt veldig langt hår mer eller mindre hele livet. I hvertfall siden barneskolen. 

Klippet det fra midt-på-låret til korsrygg+ lengde for et års tid siden. 

Jeg har alltid vært Hun Med Det Lange Håret, og har alltid fått masse komplimenter for håret mitt. Det er også stort sett det eneste folk komplimenterer med utseendet mitt.. Så håret er på en måte blitt en del av identiteten min. 

Men etter et par fødsler, har håret endret seg. Jeg har fått tilbake bølger og krøller som jeg ikke har hatt siden barndommen. Jeg føler også at håret har blitt mer frizzy, og mer uregjerlig. 

Jeg er litt lei av å ikke kunne gå med hestehale, det får jeg alt for vondt i hodet av. Å sette det opp med hårgaffel funker, men det ser ikke så flatterende ut for hodefasongen min - og da er også litt av poenget med langt hår borte, når ingen ser det. 

Jeg synes også håret mitt ser ganske kjedelig ut nå. Jeg har på en måte ikke en frisyre, bare masse hår. Det er klippet i en svak V, og gjemmer da altså mye av kroppen min når jeg har det løst. 

Så jeg leker med tanken på en liten klipp... Men det sitter så veldig, veldig langt inne. Spesielt siden håret mitt vokser sakte. Om jeg klipper mye av det, tar det gjerne åresvis å gro det tilbake igjen.

Jeg er også veldig usikker på hva jeg kler, og hva som er praktisk. 

Jeg MÅ kunne ha det i flette, sette det opp, etc. Jeg må få det vekk fra ansiktet. 

Jeg ser mange anbefaler å klippe det opp litt når man har bølger/krøller. Men at man da gjerne sliter med å kunne flette det - noe jeg ganske ofte gjør. Så usikker på om det er en god idé? I såfall ikke kjempemye oppklipping, ikke noe "face framing" som gjør at det ikke kan has i hestehale. 

Er det noen som har gått fra veldig langt til noe annet, som har råd/erfaringer/moralsk støtte å komme med? 

Anonymkode: bc8bb...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hadde noen lange lengder (nesten til baken), men ble så lei at jeg klipte det sånn at det ble nesten skulderkort. Veldig stor overgang, men fy søren, angret ikke ett sekund. Donerte håret og gikk ut med god samvittighet som en ny meg. Anbefales!

og husk at håret, det vokser ut igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...