AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #1 Del Skrevet 18. oktober 2022 Hei. Ser at det har vært noen tråder i dette forumet om blush.no og lyko.no. Jeg lurer også på om noen har erfaring med at de har gitt varer som ikke var ekte, varer som var gått ut på dato, defekte eller ikke riktige av andre årsaker. Dette er det jeg har undersøkt og funnet: På Redken.com sin nettside så viser de kun til frisørsalonger i Norge som autoriserte forhandlere under valget 'find salons near you'. De viser deretter til enkelte nettsider, men de fleste av disse har ikke internasjonal shipping. Jeg skal sjekke alle. På Rekden.no så skriver de at man kan kjøpe deres produkter på lyko.no, bangerhead.no, blivakker.no, blush.no, kicks.no, boozt.com, eleven.no, nordicfeel.no, cancam.no og flere andre nettsider. Dette skrev også en kunderådgiver til meg da hun sendte meg en lang liste over leverandører av Redken produkter i Norden som inkluderte alle de ovenfornevnte, samt amazon og mange flere nettsider. Jeg spurte kundeservice for loreal i Norden (hun som svarte meg når jeg kontaktet dem via Redken.no nettsiden) om de visste hvorfor prisene på deres produkter var så annerledes på Lyko enn hos Kicks og hos frisørsalonger. Dette svarte hun kun med å si at de har ikke kontroll på hvilke priser ulike butikker setter på deres produkter. Tenker kanskje å dobbeltsjekke dette på Redken.com sin nettside (altså nettsiden for Redken i USA), altså at lyko.no og blush.no har autentiske produkter. Ut ifra det jeg kan lese på produktene jeg har kjøpt fra Nikita så står det 'made in Spain' i tillegg til mange kontaktopplysninger til ulike land. Jeg vet ikke hvor Lyko og Blush får sine produkter fra versus hvor Nikita og Adam og Eva får de fra, men det er kanskje umulig å få vite noe om. Et annet problem er at jeg har lest om flere som har fått gamle produkter, hvilket jo er nesten like dumt som at det er uekte. Jeg kjenner ikke spesifikt til hvilke endringer som kan sjekke etter utløpsdato, men vanligvis så er det slik at produsenten ikke kan garantere for kvaliteten etter utløpsdato. Jeg kan sjekke batch koden på netten når jeg får de, men det er kanskje ikke helt sikkert at man får refusjon. Jeg har tre-fire produkter av Redken kjøpt hos Nikita frisørsalong som jeg kan sammenligne produkter fra blush.no eller lyko.no med, og deretter bestemme meg for om jeg vil tørre å handle mer der. Jeg har dog testet ulike balsamer jeg har hjemme (ulike produkter) og de to var svært like (egentlig helt umulig å merke forskjell) både på utseende, følelse og lukt, selv om ingredienslisten var ulik, så da ble jeg litt usikker på om det er ekstremt vanskelig å få to produkter til å ligne på hverandre. Dette var begge produkter fra Elvital, men ulike linjer. Jeg kan også sammenligne utseendet på selve beholderen. Jeg tror at dersom Redken.com også bekrefter at blush.no og lyko.no er autoriserte forhandlere, så kommer jeg nok til å forsøke dem og sjekke batch koden når jeg får produktet mtp holdbarheten. Anonymkode: ce265...df4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #2 Del Skrevet 18. oktober 2022 Jeg har ikke handlet hos de du nevner i tittel, men jeg handlet hos Parfyme-Klikk og mottok bla en parfyme som var hele 10 år gammel.. Nå har jeg bestilt min siste parfyme derfra og kommer ikke til å handle mer hos de. Av andre butikker kommer jeg hovedsaklig kun til å handle hos Fredrik & Louisa heretter, da de er autoriserte forhandlere. Og kanskje hos Kicks.no. Særlig dersom jeg skal ha spesifikke dyre parfymer og hudkremer. Flere av de som snakker om hudprodukter etc på YouTube anbefaler at man helst kjøper direkte fra produsentens nettside, eller velger kun butikker som er oppført som forhandlere hos disse. Jeg lærte ihvertfall at varer som er gått ut av produksjon ikke er verdt å kjøpe hos slike nettsider som tilbyr de billig, nettopp fordi varene ikke kan være ekte, men er billige kopier som er ren juks og svindel. Anonymkode: d2b92...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 18. oktober 2022 #3 Del Skrevet 18. oktober 2022 Jeg er veldig fornøyd med begge nettsider, de er seriøse aktører. Frisørkjeder selger langt mindre produkter og er jo dermed interessert i større inntjening per produkt vil jeg tro? Men det er jo ikke verre enn å sjekke batchkoden. Det jeg derimot har sykt dårlig erfaring med en BeautyCos. Hjelpede meg 😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 18. oktober 2022 #4 Del Skrevet 18. oktober 2022 Redken er jo et billigmerke i USA, sånn du får kjøpt på bensinstasjonen for samme pris som Fructis omtrent, og billig å importere i kvanta. De har det jo til og med på Nille og Europris. Det er frisørene som legger på et SINNSYKT påslag på produktene og som lurer deg, ikke Lyko osv som selger falske produkter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 18. oktober 2022 #5 Del Skrevet 18. oktober 2022 Jeg handler nesten alt jeg bruker "på badet" på Lyko, og har aldri opplevd at produktene virker rare eller på annen måte ikke tilfredsstiller forventningene mine. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 18. oktober 2022 #6 Del Skrevet 18. oktober 2022 Trur det høyrer til sjeldanhetane å få falske produkt i norske nettbutikkar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Del Skrevet 18. oktober 2022 Brukt Blush i mange år og aldri opplevd noe galt. Anonymkode: a0e33...8d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Del Skrevet 18. oktober 2022 Handler alt mulig fra Lyko, sikkert en gang i mnd. Det har jeg gjort i mange år. Aldri opplevd noe tull, og er kjempefornøyd. Var en gang et produkt manglet i pakken,da sendte de det ekspress 🙂. Superfornøyd med produkter, service og priser. Anonymkode: d070b...467 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Del Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Handler alt mulig fra Lyko, sikkert en gang i mnd. Det har jeg gjort i mange år. Aldri opplevd noe tull, og er kjempefornøyd. Var en gang et produkt manglet i pakken,da sendte de det ekspress 🙂. Superfornøyd med produkter, service og priser. Anonymkode: d070b...467 Samme her, det manglet en mascara i pakken, jeg fylte det vel bare ut i et skjema eller noe, så lå den på dørmatten min morgenen etter! Jeg har vel aldri vært med på bedre, var ikke noen mailer med kundeservice og frem og tilbake, bare meldte den savnet og fikk den. Anonymkode: 1f7a5...24f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 18. oktober 2022 #10 Del Skrevet 18. oktober 2022 Jeg har ikke handet fra Blush, men Lyko er i alle fall tipp topp i min mening. Kjappe, skikkelig godt utvalg og gode rabatter til tider også. Handler mye av det jeg bruker fra de. Prøver å kjøpe for det meste på norske nettbutikker nå, særlig når utvalget er blitt så bra. Lyko har også butikker nå, men primært foregår deres butikk på nett og det gjør også at prisene deres kan være billigere enn f.eks frisører. De kan kjøpe større/flere paller med varer, ha store rabatter, samtidig som de har lavere fastpriser. De har plassen til det, det har ikke frisørsalongene. Samme grunn til at Elkjøp ofte er billigere enn den lille el-butikken i bygda, fordi de kan oppbevare mer på større lagre. Men det ER viktig å se på helheten, og å være sikker før man kjøper. Om ikke annet for å ikke støtte svindel (for noen store sider bedriver jo åpent med etisk tvilsomt salg). En stor aktør i Norge ble vel også tatt for å ha gamle produkter for mange, mange år tilbake (og forandret praksis pga det, så det er viktig å være på!). Men disse ser ut som to store og seriøse aktører. Har ikke huske å ha lest noe annet enn at kanskje noen har fått pakken sin litt sent eller den forsvant i posten (skjedde med min som jeg venter på fra Kicks, og de ordnet opp med en gang, sendte ny med express), og det kan skje med alle. Forskjell på innholdslister kan sikkert også ha med hvor varene er kjøpt fra. Jeg vet at f.eks et veldig populært Sunday Riley produkt inneholder ulike ting i Europa og US pga hva som er tillatt i EU vs US. Resultatet er ca det samme for brukeren, men det kan derfor inneholde ulike ting slik at produktene skal til slutt være likt for forbrukeren. Jeg regner med at lignende kanskje kan skje for andre produkter også? Eller så kan de har forandret noe i formulering av produktet, det skjer til og med med kjempepopulære produkt (nå i høst så forandret La Roche Posay formulering for Cicaplast, sitt kanskje mest kjente hudpleieprodukt nå for tiden, veldig bra for sensitivt hud). De eneste jeg kanskje ville tenkt på er billigbutikker som kan selge slikt veldig, VELDIG billig. I Norge vet jeg faktisk ikke hvordan slikt er, men via folk i USA og Storbritannia så har jeg sett mange si at noen storbutikker har "gammel-varianten" av et produkt som siden har fått ny innpakning f.eks. Det er en måte for bransjen å bruke opp produkter som ellers ville blitt kastet (som jo er bra!), folk som kanskje kan få kjøpt sitt favorittprodukt litt billigere og de har jo fortsatt regler/lover å forholde seg til. Hudpleiebransjen vil jo ikke ha på seg å skade folk heller (det er i alle fall ikke lønnsomt!), så så lenge man handler hos en ansvarlig aktør så bør man kunne føle seg trygg. Så les alltid nedover på en side og søk litt rundt før man handler en ny plass, det gjør i alle fall jeg. Syns dette er en god tråd, det er kjempeviktig å holde bransjer ansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #11 Del Skrevet 18. oktober 2022 Tror ikke jeg har fått noe fake derfra. Syns salonger har overpriset produktene sine ekstremt så kjøper alltid fra nett Anonymkode: b7f4b...29a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #12 Del Skrevet 18. oktober 2022 Jeg handler alt på lyko. Aldri vært noe muffens. Anonymkode: 58589...1e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 18. oktober 2022 #13 Del Skrevet 18. oktober 2022 Jeg handler myye hos lyko, og ja,man får ekte produkter. De som sier det er fake,er ute etter å sabotere. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #14 Del Skrevet 19. oktober 2022 Har handlet på blivakker og blush og sluttet med det. Har fått produkter som samsvarer ikke med det jeg er vant med, feks kur til håret fra Joico er noe helt annet enn den jeg kjøper på frisørsalongen. Så jeg kjøper ikke fra disse nettbutikkene da jeg har erfart at varene ikke er ekte, rett og slett. Har flere venninner som også sier at produktene ikke er som de er vant med, det er et eller annet som ikke stemmer. Anonymkode: dee03...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå