Gå til innhold

Kan vi gå fra tre til fire..?


Silisium

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fame skrev (5 timer siden):

Jeg vil også følge :danse2:

Så koselig @Fame🥰 velkommen skal du være! 

Idag hjalp det på at sola var ute. Jøss så mye det gjør med humør og..alt egentlig. Merker dere det? Håper bare det blir mye godt vær framover. ☀️ Så utrolig godt når en kan slippe jakken ute og børste støv av blomsterpottene. 

Nå håper jeg at jeg kommer meg greit gjennom testing og håper at jeg ikke ryker på mange tester (testetøs😜). Vil spare litt den mentale helsa og, og testing i hytt og pine tar på. Lurer på om jeg skal vente litt. Hva synes dere funker best? Er redd for å få en skikkelig stor nedtur når testsvaret er mer «endelig». Men sånn er det jo i denne prøvetida. Usj. Gi meg babynage nå, takk! 🤪

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom mensen igjen, da. Tror vi var litt «late to the party» denne måneden - i allefall er det unnskyldningen jeg lener meg på :strikker:

Nå er det fram med grapefruktkjerneekstrakten (merker faktisk betydelig økning i EL-slim når jeg bruker den. Satser på neste måned vil være gull-måneden 😄 er litt fridager også da så kanskje det hjelper på… 

God natt 🥰

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD1

Da var det åpne kraner og CD1. Jeg prøver å fokusere på at det er noe deilig med følelsen av ny start, nye fargestifter og nye muligheter. Så satser vi på en liten februar-baby. Det er jo i grunn deilig jo nærmere vi kommer en vår-baby. :ball:
Må prøve å holde fokuset litt på det som er bra. Neste helg skal jeg ut og spise og ha noen vinglass med noen venner og er glad det passer slik at det er før eggløsning.:yvonne:  Selv om jeg tenker som så at jeg lever normalt fram til positiv test, så vet jeg at det ligger i bakhodet mitt dersom jeg skulle tatt meg ett glass i dpo-land. Liker det ikke helt liksom..  

God søndag :klem3:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD 9

Ut ifra forrige innlegg har positiviteten dalt litt igjen. Hadde meg heldigvis en tur ut i helga med litt alkohol og tenkte på andre ting, men følte meg litt «misplaced». Er ikke der jeg vil være i livet mitt nå, om dere forstår? 
 

Skal ifølge FF (jeg temper) ha eggløsning på torsdag syklus dag 13. vi la inn aksjer i går, cd 8 og tenker vi å legge inn aksjer på dag 10 og 12. EL pleier å være dag 13  her. Men monitorerer også med tester og temp. Nå når gubben ikke er i Nordsjøen er det virkelig å gjøre alt vi kan for klaff. Legger nok inn en klaff på el-dagen også men tror nok at aksje-legging dagene før eggløsning gjør susen. Nå må det snart gå… PP 8 og er utålmodig og det går jo på psyken løs. Sjefen kom inn på kontoret mens jeg hadde terminkalkulator-siden oppe på jobb :kaklehone:

Heldigvis for meg er det andre i nær familie som også er gravide så fikk ikke noe problemer med å forklare 😂 ikke lett dette prøveprosjektet… 

 

natta 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

10 DPO

Testet idag, hadde en god følelse denne PP, men idag kom den obligatoriske «miste-alt»håpet»-dagen. Gruer meg til å teste i morgen fordi jeg er så redd for skuffelse… :huh:

Men samtidig vil jeg ta en test slik at jeg kanskje kan ta meg litt musserende på nasjonaldagen. Kjedelig å gå glipp av mye fordi man prøver over lengre tid. Ååå som jeg håper jeg «kan» droppe det glasset i morgen! 🫶🏻 Med 2-åringen testet jeg først positivt natt til 12 dpo, men da hadde jeg ikke giddet å teste 11 dpo fordi jeg trodde ikke det hadde klaffet. Så jeg håper jeg produserer hcg seint, og at det følger alle graviditeter og ikke bare den 😄 *trøstetrøste* 

Fy søren for en roller coaster dette er. 

Endret av Silisium
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 dpo

Gratulerer med dagen!

Test er fremdeles blendahvitt. Vet håpet ikke er ute før tante rød er her men.. Ikke rukket å kjenne på tristhet før nå pga 17. mai-feiring - har heldigvis hatt en veldig fin dag. 🇳🇴

Jeg tror nok jeg skiller effektivt ut hcg i nyrene (ingen produserer hcg «seint», men noen skiller mer eller mindre ut i urinen enn andre), jeg trøster meg med det. Gidder ikke teste før IKM nå. Vurderer en oppfølgingstime etter Hausken klippet bort skilleveggen i livmora for å se hvordan det er. Burde vel egentlig vært et tilbud i ettertid, men hva vet vel jeg. Er trist nå og vil bare ha en liten spire i magen 🫶🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo

IKM i morgen og jeg har littegrann spotting. Bare å gjøre klar bind og tamponger. Tror jeg skal få meg en time hos gyn, evnt høre med Hausken om det er mulig å få en oppfølgingstime etter klipp av skillevegg i livmor uten å måtte gi et ben og en arm.

Jeg tillater meg faktisk å være lei i morgen og har bestemt meg for å kjøpe inn friske fine blomster - inspirert av ei i tempetråden 🫶🏻🥰 Og forsøke etterhvert å rulle opp ermene for PP 9..

Endret av Silisium
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig du stakk hodet innom @LilleVy94 :blomst: Hvordan går det med deg og spira i magen?

CD 1

Lei meg og har kjøpt blomster til meg selv, prøver å kose meg med te og sjokolade. Lov å være litt deppa, og tenker det er viktig å ta seg tid til å kjenne på det og tenke at "vet du hva, jeg har faktisk helt fullt lov å kjenne på tristhet idag". Men ny giv snart.

Har bestilt meg time hos gynekolog, og tenkte kanskje at det ville være lurt å gjøre like før eggløsning for å kunne se om det er noen gode follikler? Har ikke akkurat rent ned noe gynekolog-kontor tidligere, så vet ikke helt hva jeg skal be henne se på. Men de vet vel hva de gjør når de hører "problemstillingen" :)

Sliter sånn med håp framover. Jeg har syklus som en klokke, ca 26-28 dager og jeg får alltid positive tester. Temper også, og ser at egget slipper. Mannen har testet seg med god kvalitet på soldatene sine. Men negative g-tester gang på gang. Begynner å lure på å bare kutte ut hele testinga. Orker det ikke mer, den ene streken som lyser klart. Og resten kritthvitt. Hver. Gang.

Kanskje jeg skal forsøke meg på bidronninggele. Dersom noen leser her og har erfaringer, vil jeg gjerne høre ❤️ 

Ellers lite å melde. Får gyve løs på PP 9 og håpe på en liten spire snart.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint med oss, til tross for kvalmen. Prøver å sette pris på at den er der, for uten den hadde jeg vel blitt veldig bekymret igjen 🙈 Takk som spør 💕

Uff, det må være slitsomt å ikke vite hvorfor :( Det finnes wild yam progesteronkrem å få kjøpt reseptfritt og jeg ser noen har brukt en kombinasjon av det og bidronninggele med godt resultat :) Håper den sitter for dere snart 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...