Gå til innhold

Kan vi gå fra tre til fire..?


Silisium

Anbefalte innlegg

Starter opp en dagbok her inne for første gang! Få ut litt tanker jeg gjør meg i denne perioden, og kanskje det hjelper meg litt på vei i ventetiden..? :tannverk:
Jeg er Silisium, 32 år, og jeg og samboer har en liten frøken på 2 år fra før. Vi ønsker jo veldig en liten til, og er på PP2, 10 dpo. Så ja - jeg er der - midt i den nervepirrende tida nå hvor bare det å puste litt annerledes blir analysert. Neida. Joda. Nesten.

Ellers er jeg en stolt og selvsertifisert testetøs. Tester morgen og kveld, babyplan og CB. Må jo variere, må vite. Husker jeg riktig, testet jeg positivt 13 dpo ved forrige svangerskap. Så det er fremdeles tid igjen.. Håper det er andre prøvere (eller bare noen som savner prøvetida?) som vil titte innom dagboka mi for å hilse på! :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er også prøver og syns det er koselig å følge andre prøvere! Følger gjerne med videre i prøvetida di 😊

Kjenner igjen overtolking av kroppen, og alt som kan være et symptom! Det er veldig spennende, men jeg blir også redd for skuffelse 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig, @Sjokoladekosmos at du skulle være den første til å legge igjen en liten hilsen i dagboka mi! Jeg har vært inne og sniklest litt i din bok også. :)  

I dag er jeg 11 dpo. Fremdeles negative tester. Men klarer ikke å gi opp håpet helt enda, har liksom fått det for meg at egget bruker tid på å feste seg hos meg. Men, jeg har bestemt meg for at dersom jeg har negativ test i morgen, så avskriver jeg denne PP. Men vil vel kjenne litt på limbo-land likevel dersom mensen lar vente på seg. Så håper jo egentlig bare mensen skynder seg å komme dersom testen likevel er negativ i morgen tidlig. Jeg har virkelig slitt med trege dager nå og en helt absurd berg- og dalbane av spenning, forventning, skuffelse og alt som er. Jeg vil ikke teste før IKM neste PP kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blenda test i morges, så da er det bare å vente på at heksa kommer. Skikkelig kjedelig følelse i dag. Men - jeg er er bare på PP2 og tror forventningene mine har vært litt høye til at det skal klaffe allerede. Vi var svinheldige med nr. 1, og traff på første. Så nå er det nok "vår tur" med å vente litt. Eldre er jeg jo og.

Håper virkelig jeg bare snart får mensen, så ny PP kan starte. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, sitter her og lar tankene fare. Lurer på om vi skal hoppe over neste prøveperiode. Jeg vegrer meg stort for å føde i fellesferien. Synes det er forkastelig og helt horribelt at det skal være slik, at kvinner skal ha dette som en tanke i forbindelse med prøving, fordi det er bemanningsproblemer og uforsvarlige forhold på fødestedene. Dette har jeg nemlig kjent på kroppen.

Jeg fødte i juli for to år siden, og den opplevelsen der unner igjen ingen. Styrkfødsel hvor mye av den aktive fødsel foregikk uten jordmor tilstede. Førstegangsfødende og rier uten pauser. Heldigvis fikk jeg ha med mannen. Men det der sitter fremdeles i meg. 

Noen tanker fra meg på kvelden her.. ❤️ Hvis noen leser ønsker jeg en god kveld.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt travle dager, dager fylt med mye glede og kjekke ting som skjer. Prøver også å holde meg litt unna forumet av og til, for å fylle dagene litt. Nærmer seg EL, men tror vi heller på å ha en prøvepause denne syklusen. Heldigvis har jeg korte sykluser, så føler jo at sjansen snart kommer igjen.

Klem dersom noen leser ❤️ 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silisium skrev (12 timer siden):

Litt travle dager, dager fylt med mye glede og kjekke ting som skjer. Prøver også å holde meg litt unna forumet av og til, for å fylle dagene litt. Nærmer seg EL, men tror vi heller på å ha en prøvepause denne syklusen. Heldigvis har jeg korte sykluser, så føler jo at sjansen snart kommer igjen.

Klem dersom noen leser ❤️ 

Klem til deg, Silisium ❤️ Gjør det som føles best mtp å ta en prøvepause! Med korte sykluser tar det ikke lang tid før neste pp uansett, og det kan jo være litt godt å fokusere på noe annet i enn liten periode! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Hakkespett skrev (På 26.10.2022 den 11.57):

Klem til deg, Silisium ❤️ Gjør det som føles best mtp å ta en prøvepause! Med korte sykluser tar det ikke lang tid før neste pp uansett, og det kan jo være litt godt å fokusere på noe annet i enn liten periode! 

Svarer på denne nå jeg. Tok en solid prøvepause ja, men har nå lagt inn aksjer tidligere denne måneden. ❤️ Er 10 dpo nå, men kjenner jeg egentlig har tatt sorgene på forskudd siden mannen var  syk med litt feber rundt aksjelegging, og det gikk tre dager mellom akkurat rundt EL.😆 Men tror vi fikk gjort en innsats på selv EL-dagen. Håper vi rakk egget  EL-testen hadde i allefall fast smiley etter vi hadde sex, så vi får krysse det som krysses kan. Negativ test i dag i allefall.

Vi er "bare" i PP5, men kjenner det røyner litt på. Neste måned skal jeg på reise med jobben og akkurat rundt EL selvsagt, og er demotivert av det. Har fått det for meg at vi kommer til å bruke lang tid på nr. 2 nå. Men herlighet - jeg skal ikke klage. Jeg vet det er dere her inne som har brukt årevis for å få nr. 1. Setter ting i perspektiv såklart... ❤️ 

Ellers har mannen startet på Omega 3 multi + Sink og B-vitamin. Sånn for å booste litt. Andre tips og triks som kan være nyttige? Jeg har tatt wild yam nå etter EL, men vet ikke om jeg har så stor tro. 

Kjenner denne posten bærer preg av litt negativitet, og trengte bare å få litt utløp for frustrasjon i prosessen. Føler jeg har graviditet i monitor hele tiden (algoritmer...) og til og med Farmen-avbrekket mitt gir meg jo gravid-mage i monitor. Altså, kom ann! :murvegg: Jaja, snart en dag.. prøver å tenke på morsomme måter å fortelle gubben at vi skal ha en til. Kanskje tegne noe på magen min og ta en belly-flash? 🤪

Endret av Silisium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld 🌼 vi har time til en fertilitetssjekk på Hausken i morgen. Dersom noen leser og noen har erfaring, please del. Vet det er tidlig - vi har kun prøvd siden i sommer, men i og med at mannen røyker, så vil vi sjekke både sædkvalitet og også se hvordan der står til hos meg. Blir spennende.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silisium skrev (11 timer siden):

God kveld 🌼 vi har time til en fertilitetssjekk på Hausken i morgen. Dersom noen leser og noen har erfaring, please del. Vet det er tidlig - vi har kun prøvd siden i sommer, men i og med at mannen røyker, så vil vi sjekke både sædkvalitet og også se hvordan der står til hos meg. Blir spennende.. 

 

Vi skal dit nå denne måneden! Del gjerne hvordan det var😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet skrev (På 9.2.2023 den 10.29):

Vi skal dit nå denne måneden! Del gjerne hvordan det var😊

Hei! :) Koselig at noen titter innom!

Vi var der i går, og det var en fin men litt spesiell opplevelse for min del! Sædkvaliteten hos mannen var helt fin, men på ultralyd hos meg fant legen en skillevegg i livmoren (dødt vertikalt vev i midten av livmor), og man kan vanskeligere bli gravid dersom et embryo forsøker å feste seg der. Og kan resultere i flere spontanaborter. Heldigvis har jeg ikke hatt det problemet til nå, bortsett fra at vi har prøvd en stund. Men hadde skikkelig flaks med første da, som satt fort. Men dette kan også være årsaken til at hun kom før tiden, og lav fødselsvekt..

Anyways - det endte opp med et lite inngrep der og da - han sa at han kunne henvise til sykehuset, men pga. ventetid og litt mer omfattende måter å gjøre ting på, valgte vi rett og slett å ta en kirurgisk hysteroskopi på stedet der i går. Fikk lokalbedøvelse, inn og klippet bort vevet og nå har jeg litt blødninger. Dro rett tilbake på jobb etterpå. Så rakk jeg ikke å grue meg heller. Men det er utrolig bra at vi tok den sjekken da tenker jeg! Har du prøver-dagbok her inne du og, Søtpotet? Uansett, masse lykke til! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så da ryker prøving ifm. EL nå til neste uke. Så vi satser på at mars er måneden spira sitter! Vi kunne heldigvis starte på an igjen så snart blødningene har stanset :yvonne: Det er egentlig helt greit. Kjenner litt økt motivasjon og optimisme nå som vi har fått klippet bort et lite mulig problem 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silisium skrev (På 10.2.2023 den 15.20):

Hei! :) Koselig at noen titter innom!

Vi var der i går, og det var en fin men litt spesiell opplevelse for min del! Sædkvaliteten hos mannen var helt fin, men på ultralyd hos meg fant legen en skillevegg i livmoren (dødt vertikalt vev i midten av livmor), og man kan vanskeligere bli gravid dersom et embryo forsøker å feste seg der. Og kan resultere i flere spontanaborter. Heldigvis har jeg ikke hatt det problemet til nå, bortsett fra at vi har prøvd en stund. Men hadde skikkelig flaks med første da, som satt fort. Men dette kan også være årsaken til at hun kom før tiden, og lav fødselsvekt..

Anyways - det endte opp med et lite inngrep der og da - han sa at han kunne henvise til sykehuset, men pga. ventetid og litt mer omfattende måter å gjøre ting på, valgte vi rett og slett å ta en kirurgisk hysteroskopi på stedet der i går. Fikk lokalbedøvelse, inn og klippet bort vevet og nå har jeg litt blødninger. Dro rett tilbake på jobb etterpå. Så rakk jeg ikke å grue meg heller. Men det er utrolig bra at vi tok den sjekken da tenker jeg! Har du prøver-dagbok her inne du og, Søtpotet? Uansett, masse lykke til! ❤️ 

Det hørtes ut som en fin time, sommere skjedde mye på! Spennede🥰 Takk for at du delte deres erfaring. Satser på at spira sitter i mars🫶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Håper det sitter en spire i løpet av mars 🤞

Så utrolig bra at dere tok en utredning nå da. Aldri hørt dette med skillevegg av vev i livmoren før, men så bra at det lot seg fjerne greit ❤ Sa gynekologen noe om mulighetene når det var fjernet? Er de potensielle problemene det kan skape helt borte nå? 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Koselig at dere har vært innom @LilleVy94 og @Lillrex🥰 Vært travelt på privaten *heldigvis* så lite oppdatering her. Ingenting nytt, bortsett fra at jeg er i pp7 og har eggløsning rundt mandag/tirsdag. Gleder meg til å komme over i DPO, men samtidig går tiden så sinnsykt sakte da. Men ja, håper virkelig dette er måneden det skal klaffe 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så… 9 dpo i morgen og tenkte å svi av en test. Tankene surrer, kjenner at jeg ikke orker flere negative (dere som har prøvd 1 år ++, dere er jernkvinner…) ❤️ Men kjenner likevel at det er så tøft å se på bare en strek. En del av meg vil vente med testen, men da blir skuffelsen bare større og tydeligere. Og, hvis jeg tester i morgen og den er negativ - så er det enda håp. Men samtidig blir det en berg- og dalbane å teste i 5 dager med håp (mindre og mindre fram til mensen da).

Blir jeg gravid nå, vil termin ca. være i starten av januar 😌 Håper det snart er vår tur.

God natt til deg som (kanskje) leser ❤️🥰 

Endret av Silisium
Feil
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner igjen følelsene. Håper veldig for deg at det blir to streker denne gangen! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (3 timer siden):

Huff, kjenner igjen følelsene. Håper veldig for deg at det blir to streker denne gangen! 🤞

Tusen takk for det 🥰 tok en test idag, den var blendahvit. Kjenner at jeg ble deppa selv om jeg jo vet det er tidlig. Er du også prøver, @Lillrex?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...