AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Del Skrevet 17. oktober 2022 Bjørn er ok, men hva med Slange og Hest? 🤔 Finnes det en oversikt over dyrenavn mennesker kan ha? Hvis ikke, kan dere nevne de her? Anonymkode: d2d97...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Del Skrevet 17. oktober 2022 Erle Svanhild Ravn Ulv sikkert Anonymkode: 92094...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Del Skrevet 17. oktober 2022 Bjørn/Bjørnar/Bjarne, Ulv, Jerv, Jostein og andre navn med Jo (hest), Jorunn kommer kanskje fra villsvin, Ormhild, navn med Arn/Arne/Ørn. Jo alene tror jeg helst er kort for Johannes Også har du kombinasjoner som Torbjørn, Adolf, Rådulf, selv navn med to dyrenavn som Bjørnulf og Arnulf Mulig jeg har glemt noen Anonymkode: c4c6b...8d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Del Skrevet 17. oktober 2022 Varg, Falk Anonymkode: ce190...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #5 Del Skrevet 17. oktober 2022 Hauk, Leo, Orm, Ulf, Robin, Lerke, Meise Anonymkode: e31d3...a78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #6 Del Skrevet 17. oktober 2022 Løve er et navn, men det er en forvanskning av Ludvig. Mulig noen heter Løve i betydningen løve også, det er det ikke godt å vite uten å spørre alle... Anonymkode: c4c6b...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #7 Del Skrevet 17. oktober 2022 Passopp og Dagros? Anonymkode: 8cc59...6e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bjørn/Bjørnar/Bjarne, Ulv, Jerv, Jostein og andre navn med Jo (hest), Jorunn kommer kanskje fra villsvin, Ormhild, navn med Arn/Arne/Ørn. Jo alene tror jeg helst er kort for Johannes Også har du kombinasjoner som Torbjørn, Adolf, Rådulf, selv navn med to dyrenavn som Bjørnulf og Arnulf Mulig jeg har glemt noen Anonymkode: c4c6b...8d6 Ormhild?!?! Anonymkode: dc6f3...f28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 17. oktober 2022 #9 Del Skrevet 17. oktober 2022 Gaupe 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #10 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ormhild?!?! Anonymkode: dc6f3...f28 Det er et ekte navn, men sikkert lite brukt i Norge i dag. Anonymkode: c4c6b...8d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #11 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er et ekte navn, men sikkert lite brukt i Norge i dag. Anonymkode: c4c6b...8d6 Man kan vel strengt talt slenge hva som helst fremfor hild og det blir et «navn». Ormhild, Furuhild, Kjøtthild, Fiskhild, Vannhild. Betyr ikke at det er ok å kalle barna sine det🤪 Anonymkode: dc6f3...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #12 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Man kan vel strengt talt slenge hva som helst fremfor hild og det blir et «navn». Ormhild, Furuhild, Kjøtthild, Fiskhild, Vannhild. Betyr ikke at det er ok å kalle barna sine det🤪 Anonymkode: dc6f3...f28 Forskjellen er at Ormhild har tradisjon som navn Anonymkode: c4c6b...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #13 Del Skrevet 17. oktober 2022 Elg. Anonymkode: 93797...c81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #14 Del Skrevet 17. oktober 2022 Bjørn, Ulv, Varg, Falk, Ørn, Jerv, Leo, Elg, Rein, Hauk, Ravn, Orm, Hai Erle, Svale, Kaia, Ann, Anna, Lerke, Sisik Løwe, Bjørn, Bie, Falk, Falch, Gjedde, Muus, Rein, Hjort, Hjorth, Aure, Hval, Bukk, Buck Anonymkode: 660b0...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #15 Del Skrevet 17. oktober 2022 Ea. (I tillegg til alle nevnte) Anonymkode: d0f0e...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 17. oktober 2022 #16 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bjørn/Bjørnar/Bjarne, Ulv, Jerv, Jostein og andre navn med Jo (hest), Jorunn kommer kanskje fra villsvin, Ormhild, navn med Arn/Arne/Ørn. Jo alene tror jeg helst er kort for Johannes Også har du kombinasjoner som Torbjørn, Adolf, Rådulf, selv navn med to dyrenavn som Bjørnulf og Arnulf Mulig jeg har glemt noen Anonymkode: c4c6b...8d6 Hvilket dyr er i Adolf? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #17 Del Skrevet 17. oktober 2022 Hulderen skrev (11 minutter siden): Hvilket dyr er i Adolf? olf=ulv. Samme som Ingolf, Lydolf/Ludolf, Rudolf osv. osv. Anonymkode: c4c6b...8d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 17. oktober 2022 #18 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): olf=ulv. Samme som Ingolf, Lydolf/Ludolf, Rudolf osv. osv. Anonymkode: c4c6b...8d6 Takk, det burde jeg ha skjønt. Jeg visste at Ulf betyr ulv, men ikke at olf også gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #19 Del Skrevet 17. oktober 2022 Hulderen skrev (5 minutter siden): Takk, det burde jeg ha skjønt. Jeg visste at Ulf betyr ulv, men ikke at olf også gjorde det. Fort gjort det. Selv lurer jeg på hvilke(t) dyr Ann og Anna er. Jeg tenkte kanskje navnet kommer fra et dyrenavn på et annet språk, men det er visst ikke der navnet kommer fra. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Bjørn, Ulv, Varg, Falk, Ørn, Jerv, Leo, Elg, Rein, Hauk, Ravn, Orm, Hai Erle, Svale, Kaia, Ann, Anna, Lerke, Sisik Løwe, Bjørn, Bie, Falk, Falch, Gjedde, Muus, Rein, Hjort, Hjorth, Aure, Hval, Bukk, Buck Anonymkode: 660b0...828 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hauk, Leo, Orm, Ulf, Robin, Lerke, Meise Anonymkode: e31d3...a78 Robin? Anonymkode: c4c6b...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 17. oktober 2022 #20 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Fort gjort det. Selv lurer jeg på hvilke(t) dyr Ann og Anna er. Jeg tenkte kanskje navnet kommer fra et dyrenavn på et annet språk, men det er visst ikke der navnet kommer fra. Robin? Anonymkode: c4c6b...8d6 Robin er et annet navn på rødstrupe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå