Gå til innhold

Hvor mye bruker du på hudpleie i året?

Magrat

Anbefalte innlegg

2-3 solkremflasker i året og fuktighetskrem på vinteren. 800-1000 kr i året?

Anonymkode: 51e05...cfc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Karamelis

Jeg har putta alt jeg bruker på skjønnhet og velvære i et excelark, og det kommer på 7000,- før salg og rabattkoder (handler ALDRI til fullpris). 

Hudpleierutinen er fra TO. Rens og sminkefjerner fra Cerave. Selftan drops fra Glød, og solfaktor driver jeg enda å tester litt forskjellig. 

Produkter til ansiktet ligger på ca 3500 i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamelis
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

0 kroner. Har aldri eid en hudkrem.  Jeg er i 40årene og har knapt en rynke. Tror det er fordi jeg aldri har tilført huden min masse kjemikalier. 

Anonymkode: 79351...87f

Jeg ser på hudpleie som en måte å fjerne kjemikalier på. Går jeg ute får jeg svevestøv og annen forurensning i ansiktet. Jeg tar meg til ansiktet flere ganger om dagen og overfører diverse kjemikalier fra fingrene, men også diverse bakterier som jeg ikke vil drasse i senga. Inne vil huden min bli dekket av mikroplast (støv er mye plast). 

Å vaske ansiktet med en rens som løser godt opp i dette ser jeg på som god hygiene, å tilføre et serum ved behov er fornuftig og en god krem for natta for å beskytte huden mot alt som svever rundt på soverommet og som ligger i puta er god hygiene. 

Så hudpleie handler ikke så fryktelig mye om rynker. 

Folk steller pent med både skinnsofaer og skinnvesker, det skulle da bare mangle at jeg ikke steller pent med min egen hud. 

PS: etter overgangsalderen får også du rynker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye. Merker stor forskjell på om jeg treffer, eller om jeg har slurvet. 

Tidlig i 20-årene, og nå i 40-årene, så utgjør det en stor forskjell. Men i 30-årene handlet det nok mest om velvære. 

Behandler riktignok heller ikke huden min best mulig. Er ofte ute og løper i all slags vær, bor i by, reiser mye, og er glad i sminke. Hadde jeg gått rundt sminkefri på landet ville det mulig krevd noe annet. 

Anonymkode: 5561f...0e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mye penger på hudbehandlinger inkl forebyggende behandlinger. Pr år:

- Biotherm solkrem (kropp + ansikt), ca 1500 kr.

- Clarins dag- og nattkrem, ca 1500 kr.

- Makeup med SPF fra BareMinerals, ca 1500 kr.

- Isotretinoin (pågående kur), ca 1800 kr. Ville ellers brukt ca tilsvarende på tretinoinkremer. 

- Botox, ca 8000 kr.

Anonymkode: 3e909...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tipper jeg. Eller mer enn snittet?

Har veldig tørr hud på kropp både genetisk og pga lav stoffskifte - så på kropp alene i form av krem/håndkrem bruker jeg nok lett 1500-2000 kr. 

Rens: (dobbeltrens) 2,5 bokser rensebalm +2, 5 flasker rens = 750 kr 

Essens: 1000-1200 kr

Diverse serumer: 600 kr

Kjemisk peeling: 600 kr

Hudkrem: 300 kr

Squalene/olje: 250 kr

Vippe- og brynserum/olje: 900 kr

Solkrem/spf: 400 kr

Bomkjøp fordi teste og ikke liker: 5-700 kr

Selftan sommer: 400 kr

🛸La oss si en 10.000 kr?

I’ m worth it 🤣

Jeg røyker ikke, går aldri på byen og sjeldent/aldri på noe spesielt som koster noe. 

Så kosmetikk:

Tja. 3000 årlig? Det baller alltid på seg rundt juletider, så den summen er inkludert hva jeg bevilger meg selv i julegave. 

Hadde lett klart å holde liv i en hudpleiesalong om jeg var dillionær. 

Endret av DundreMilfin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting. Å sløse penger på hudpleie som uansett gir deg uren hud og kviser ser jeg ikke poenget med. La huden få fred så holder den seg fin. Det er i hvert fall min erfaring, da huden min ble verre av all eksperimenteringen. Huden er ikke laget for å tukles med slik. 
:) 

Kvinne 27

Anonymkode: 5190e...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2400-4000. Er veldig interessert i hudpleie og har derfor en del hudmasker, forskjellig leire i tørr form osv som koster litt siden det blir kjøpt inn i store bulker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 kr årlig. 

Billigste- deodorant fra Normal

Dyreste- Bioregena solkrem ( 3 stk årlig ) som bruker hver dag.

Økologiske produkter fra helsekostbutikkene, men kjøpt online. Jeg går ikke over 300 kr per stykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper en flaske fuktighetskrem i året, fordi jeg blir så tørr på hendene i vinterhalvåret. Også kjøper jeg en solkrem med høy faktor til sommeren.

Så det blir vel kansje en knapp hundrelapp til sammen.

Anonymkode: 1c7db...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ingenting. Å sløse penger på hudpleie som uansett gir deg uren hud og kviser ser jeg ikke poenget med. La huden få fred så holder den seg fin. Det er i hvert fall min erfaring, da huden min ble verre av all eksperimenteringen. Huden er ikke laget for å tukles med slik. 
:)

Kvinne 27

Anonymkode: 5190e...0a2

Retinol eller retinoid er det eneste som hjelper. 

Anonymkode: a5ed5...6f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ansiktsrens, øyesminkefjerner, øyekrem, serum, dagkrem, nattkrem. Skrubb og ansiktsmaske av og til. Det blir jo en del til sammen, selv om jeg aldri kjøper veldig dyre ting. Tipper rundt 2000-3000kr i året. Da har jeg ikke regnet med sminke.

Anonymkode: e9b71...21f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...