Gå til innhold

Hva slags mennesker sliter deg ut / energityver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dumme folk. 
Folk som tar hele rommet når de kommer inn. 
folk som prater hele tiden, og ikke lytter eller er interessert i andre.

Hadde en kollega som var slik. Jeg testet henne…når hun satt å skravlet, sa jeg at jeg hadde blitt påkjørt dagen før og knekt foten, hun bare; åja, jeg har også opplevd det en gang.. bla bla.. 

jeg bare; hallo?? Hørte du hva jeg sa? Hææ? Nei, hun ble flau. 
jeg; du snakker hele tiden, hvorfor skal jeg sitte å lytte til deg når du ikke en gang er interessert i meg? 
hadde jeg blitt påkjørt og brukt foten i går, hadde jeg ikke gått rundt her i dag.. og du bare.. bla  bla.. 

Heg kuttet henne ut 

 

Anonymkode: db7da...6ae

Du bytta jobb? Eller hvordan kutter du ut en kollega?

Anonymkode: 14ac6...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er mennene venn med deg for å få mer ensformige samtaleemner da? 

Eller kan det hende at (gisp!) du ikke er helt unik som kvinne?

Anonymkode: 14ac6...9c9

Hva får deg til å lure på det? 
 

Jeg vet hvorfor de er venn med meg. Og har vel aldri påstått at jeg var helt unik. Vet faktisk at jeg ikke er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har ekstremt sterke meninger uten å ha satt seg inn i ting.  De har for eksempel bare sett en TikTok eller to om noe, og bestemt seg for å kopiere meningen uten å bruke sin egen hjerne. For så å spy denne meningen høylytt overalt.

 

Anonymkode: f0c2c...c71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter spør altså om hva slags folk som sliter deg ut, ikke hva slags folk som irriterer deg ...

De som sliter meg ut, er ekstremt ekstroverte folk som er "veldig mye" og gjør mye ut av seg, deriblant folk som krever reaksjoner og respons på alle mulige ting jeg ikke har tenkt over, bryr meg om eller egentlig ikke har en mening om.

Veldig negative folk som har bestemt seg for å være negativ, for at SÅNN ER DET, tillegger andre negative holdninger og meninger og tværer på det i evigheter. Jeg har en bekjent som kan være sånn. Legger ut i det uendelige om en helt nøytral kommentar fra en taxisjåfør/butikkansatt/tilfeldig person. Hvor forferdelig det var osv.  Kan fortelle detaljert om sånt måneder etterpå, det blir jeg sliten av.

Og folk som klager og klager og klager på det samme uten å være villig til å gjøre noe med det. Vi har alle av og til behov for å tømme oss, men når det samme temaet går igjen og igjen og personen ikke er villig til å ta imot råd eller endre på ting, det er energitappende.

Anonymkode: 3867f...539

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- De som bare prater om problemer og alt annet som er negativt i livet.

- De som ikke takler at folk har andre meninger enn det de selv har.

- De som ikke takler at du opplever noe positivt/prøver å dra deg ned.

- De som har overdrevne falske fasader på sosiale media.

Var venn med ei som hadde en personlighetsforstyrrelse, hun var skråsikker på at alle andre også hadde det. Vi ble kjent da jeg selv var syk (depresjon og ptsd) etter 1,5 år med bekjentskap ble jeg frisk noe som så klart var en stor glede for meg - hun sa rett ut at hun ikke trodde på meg, da hun selv ikke hadde blitt frisk. 
Klassisk eksempel på menneske som tapper en for energi. Hun snakket ALDRIG om det positive i livet. ALT skulle bare være negativt, mens på Facebook delte hun som om livet var helt perfekt.

Anonymkode: e0e84...1ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som bare babler på tomgang om uvesentligheter, og mangler innsikt, interesse og engasjement når det gjelder de store og vesentlige tingene i samfunnet og i livet. Personer som utstråler falsk/toksisk «positivitet», og som panisk unnviker alt som er vanskelig eller negativt, og som ikke våger å delta i en åpen, kritisk diskusjon om noe som helst.

Anonymkode: 41a4b...0d6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 22.12):

Ekstremt ekstroverte som prøver å omvende introverte, og faktisk tror at de ønsker å bli som dem selv.  Folk som skal klemme ikkeklemmere fordi de "vet du vil". 

Anonymkode: 8644e...5a7

Enig! Legger til skrytepaver, ekstremt overfladiske og utseendefikserte mennesker, mennesker som aldri reflekterer (verken rundt egen adferd eller rundt ideer og konsepter) og mennesker som alltid ubedt irettesetter og korrigerer andre. Og så blir jeg faktisk mer sliten av "overdrevent sprudlende" mennesker enn moderat negative. 

Anonymkode: 931db...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som snakker om barna sine hele tiden, og ikke innser at det ikke er interessant for andre enn nær familie. Spesielt i lunsjen når jeg skal ha en pause fra jobb. Veldig slitsomt. 
 

Folk som snakker om seg selv på innpust og utpust, og ikke spør noe om andre/lar andre slippe til. 
 

 

Anonymkode: 1c3c6...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Folk som snakker om barna sine hele tiden, og ikke innser at det ikke er interessant for andre enn nær familie. Spesielt i lunsjen når jeg skal ha en pause fra jobb. Veldig slitsomt. 
 

Folk som snakker om seg selv på innpust og utpust, og ikke spør noe om andre/lar andre slippe til. 
 

 

Anonymkode: 1c3c6...ab5

Ja, det er jeg enig i. Folk man nesten ikke kjenner som forteller på detaljnivå om "morsomme ting" barna deres har sagt eller gjort. Jeg må virkelig anstrenge meg for å tvinge fram en eller annen slags "naturlig" reaksjon.  Er nesten mer sliten etter pausen enn før. Det er jo så mye annet man kan snakke om, og av og til lurer jeg på hva de hadde sagt hvis jeg begynte å legge ut om bittesmå detaljer fra mitt liv (Flua som har svirra rundt i stua hos meg, er visst borte nå. Jeg så den ikke i går osv ....)

Anonymkode: 3867f...539

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lært at jeg er en energityv. Takk KG 😆 På tide å bli en bedre person.

Anonymkode: e287f...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har nå lært at jeg er en energityv. Takk KG 😆 På tide å bli en bedre person.

Anonymkode: e287f...a07

Så bra! Lykke til med prosjektet ;) 

Anonymkode: 80778...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 22.19):

Mennesker som bare lytter og ikke prater. De engasjerer seg ikke i det du prater om, og prater ikke med mindre de blir prata til. Merker jeg at noen er sånn, så er det over og ut på sekundet. 

Anonymkode: e3ed4...033

De er sikkert glad for å bli kvitt deg også. Mennesker som ikke «engasjerer seg» i det du skravler om, er ikke interessert.

Anonymkode: ef07e...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som er negative og bare klager/snakker drit om andre.

Anonymkode: 92ba5...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som oppfører seg som om det er en menneskerettighet for dem å hate på transpersoner. Sleng gjerne inn klaging, syting og bitching om pronomen, melanin og regnbuen, så har du kjernen av dem jeg unngår som svartedauden.

Anonymkode: e646b...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Folk som oppfører seg som om det er en menneskerettighet for dem å hate på transpersoner. Sleng gjerne inn klaging, syting og bitching om pronomen, melanin og regnbuen, så har du kjernen av dem jeg unngår som svartedauden.

Anonymkode: e646b...cbe

Hva har melanin å gjøre med transpersoner?

Anonymkode: ef07e...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 15.46):

Har tenkt mye på dette i det siste. Har hatt (og har) noen få mennesker i min omgangskrets som er årleite folk, hyggelige, trives stort sett sammen med dem, men som jeg samtidig merker sliter meg veldig ut.

Jeg er kommet frem til at gjengangeren er at dette er mennesker som ikke bare har sterke meninger i saker som angår dem selv, men også i saker som ikke angår dem. De klarer liksom ikke å akseptere at andre ønsker, eller velger, annerledes enn hva de selv hadde gjort. Det kan være valg man gjør privat, men også på jobb. De skal mene, argumentere, snakke for eller snakke imot ting som ikke vil få noe innvirkning på dem overhodet. Det kan ende opp med dagerlange meninger om hvorfor jeg bør kjøpe den vaskemaskinen, og ikke den. (Enkelt eksempel). Og de blir «fornærmet» om jeg ikke hører på dem. (Eks: bare vent å se, du kommer til å angre, hadde jeg vært deg så blahblah).

 

Ser også at disse menneskene ofte ender opp med at folk trekker seg unna, de ender opp med få nære forhold uten selv å forstå hvorfor. 
 

Ser du noen typiske trekk hos mennesker som sliter deg ut?

Anonymkode: bc34d...f7b

Det er egentlig kun de som er veldig usikre, det orker jeg ikke å forholde meg til. Konstant bekreftelse på alle måter. Hvis jeg sier at jeg er midt oppi noe her nå også får jeg til svar "åh, beklager jeg skal ikke forstyrre deg mer, beklager, beklager." Så av at jeg en gang var litt opptatt så handler alt om den ene avvisningen. 

Unnskyld at jeg syns, holdning er kjedelig. Jeg liker mennesker som tar plass, som prater, som tar ordet. 

Anonymkode: d8c33...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ja, det er jeg enig i. Folk man nesten ikke kjenner som forteller på detaljnivå om "morsomme ting" barna deres har sagt eller gjort. Jeg må virkelig anstrenge meg for å tvinge fram en eller annen slags "naturlig" reaksjon.  Er nesten mer sliten etter pausen enn før. Det er jo så mye annet man kan snakke om, og av og til lurer jeg på hva de hadde sagt hvis jeg begynte å legge ut om bittesmå detaljer fra mitt liv (Flua som har svirra rundt i stua hos meg, er visst borte nå. Jeg så den ikke i går osv ....)

Anonymkode: 3867f...539

Sånt syns jeg kan være slitsomt om det er helt vanlige ting alle barn gjør, men som de anser som helt utrolig. Barnet er ikke et geni, men utvikler seg normalt. Likevel er de helt sikre på at akkurat de klarte å lage et så smart barn! 

Enkelte historier kan derimot være morsomme.

Anonymkode: d8c33...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er slitsomt med folk som hele tiden er ute etter å være "bedre enn" - enten ved å stille deg til veggs eller "ta deg" på en tilsynelatende selvmotsigelse de kan lure deg inn i, eller ved at de påpeker andres feiltakelser. Det er slitsomt å hele tiden være påpasselig med at det man sier ikke skal kunne brukes av slike, særlig siden de typisk er veldig slitsomme å konfrontere også. Ofte forkler de det hele som humor eller at de "bare stiller spørsmål" eller "bare er nysgjerrig" på hvorfor man mener sånn eller slik. Jeg har en slik kollega, og det er veldig destruktivt for samarbeid og for takhøyden for dumme spørsmål og høyttenking.

Andre som er slitsomme er folk som kun er pratsomme innenfor egne interessefelt, særlig hvis man er i en gruppesetting hvor ikke alle deler de samme interessene. Enten blir samtalen preget av dem, eller så må man jobbe for å få dem med. Ekstra ille hvis det eneste de er interessert i er egne barn eller småkonspiratoriske tema (vaksiner, GMO, bonkers politikk..) som er i strid med gjeldenede forskning.

Felles for begge typene er vel en viss mangel på antenner og evne til å tilpasse seg og bidra sosialt.

Anonymkode: d25a4...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler det meste så lenge folk ikke er slemme mot andre eller meg, da mister jeg fullstendig respekt for å si det sånn!! Ikke alle man blir nær venn med liksom, men de fleste tolereres. 

Anonymkode: bc90e...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...