Gå til innhold

Råforing hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ramona1970

Ekle bakterier i råfor? Google ekle bakterier i tørrfor, så får dere se. Jeg har råforet to hunder og har aldri opplevd at de har fått noe mageproblemer av det. Den første hunden min ble også kvitt eksem da jeg gikk over til råforing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er de samme bakteriene du finner i rått kjøtt du kjøper til deg selv. Så med mindre du er vegetarianer får du de inn på kjøkkenet uansett. 

Anonymkode: e7892...174

Jeg pleier å varmebehandlet kjøtt jeg kjøper. Pleier heller ikke å mose sammen rester av rå kylling fisk og svin slm jeg fryser og tiner igjen.

Når det gjelder påstand om at all forskning på for er gjort av forprodusenter er jo dette feil. Mye er gjort av gode universiteter som UC Davis for eksempel.  Oppgaven jeg lenket til sammenfatter gode studier og er på norsk og enkel og lese.

Husk også at det er jo noen som lager og selger råfor også, som har like sterke incentiver til å komme med fantastiske påstander om sitt produkt.

Anonymkode: 989f4...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for tips om oppgave. Skal lese den. Hvilket for gir du til hunden din? Er du fornøyd med det? 

Anonymkode: cbe18...f68

Bytter mellom RC, Acana og Orijen til hunden. Den liker alle og har bra helse og flott pels 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg pleier å varmebehandlet kjøtt jeg kjøper. Pleier heller ikke å mose sammen rester av rå kylling fisk og svin slm jeg fryser og tiner igjen.

Når det gjelder påstand om at all forskning på for er gjort av forprodusenter er jo dette feil. Mye er gjort av gode universiteter som UC Davis for eksempel.  Oppgaven jeg lenket til sammenfatter gode studier og er på norsk og enkel og lese.

Husk også at det er jo noen som lager og selger råfor også, som har like sterke incentiver til å komme med fantastiske påstander om sitt produkt.

Ikke påstand at absolutt alt er laget av produsenter, men det er veldig få uavhengige studier sammenlignet med fôrprodusentene sine, ofte blir man litt lurt også for det står for eksempel at testen er utført av et universitet, men så leser man litt nøyere og ser at det er betalt av en fôrprodusent osv. Jeg nevnte spesifikt hills og royal for de er toppen i fôr forskning, men når jeg sier fôrprodusenter så inkluderer det altså ALLE som produserer fôr, inkludert råfôr.

Anonymkode: ffea9...6a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Noen som har prøvd å varmebehandle Vom. Koke eller trekke vom kjøttbollene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (1 time siden):

Antar du mener kjøttboller fra vom og hundemat? Ren vom må du gjerne varmebehandle. Produkter fra vom og hundemat anbefales ikke å varmebehandle da det inneholder bein som kan bli sprø osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arx skrev (7 timer siden):

Antar du mener kjøttboller fra vom og hundemat? Ren vom må du gjerne varmebehandle. Produkter fra vom og hundemat anbefales ikke å varmebehandle da det inneholder bein som kan bli sprø osv. 

ja mener de rå kjøttbollene fra Vom. Men tenkte ikke på beinbiter da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (8 timer siden):

Ja, faktisk! (Fordi jeg ble anbefalt av veterinær å ikke gi rått på grunn av sårheling i hundens munn...). Det ble med den ene gangen for det lukter død og fordervelse! Finn på noe annet hvis du ikke ønsker å gi fôret rått! :ler: Min fikk hermetisk våtfôr mens det sto på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (8 timer siden):

Råfôr skal ikke varmebehandles fordi det ofte inneholder bein. Og bein splintrer seg når det blir varmebehandlet! Så det er fy fy. 

Råfôr skal ikke tines i mikrobølgeovn eller på benken, kun i kjøleskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her. 5o-50. sitat: Jeg bruker Vom + litt tørrfor fra appetitt.

Anonymkode: 01256...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...