Gå til innhold

Løse hunder i skogen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker dere som slipper hundene løs i skogen at det er mange mennesker som er redd for løse hunder.  Jeg er redd hunder å kommer det flere løse hunder når jeg går tur så er det skremmende.

Hold bikkja de i bånd. 

Anonymkode: 7e262...c5d

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller hold deg hjemme...

Anonymkode: 1a55c...c23

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg lar ikke hunden løpe mot eller bort til andre, men jeg har den løs i skogen når og hvor det er lov. Lite sannsynlig at jeg slutter med det. 

• Liker 17
Skrevet

Tar hensyn til det, roper alltid inn hunden, tar avstand fra stien og tar på bånd eller får hun til å sitte fot om det kommer folk. Har aldri fått lov til og springe bort til noen, dette har vi trent på daglig siden hun var valp så hun kommer til meg uoppfordret når hun ser folk. Er forøvrig en liten fjong puddel så størrelsen er ikke så skremmende. 

Anonymkode: 8afb0...1c4

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (Akkurat nå):

Jeg lar ikke hunden løpe mot eller bort til andre, men jeg har den løs i skogen når og hvor det er lov. Lite sannsynlig at jeg slutter med det. 

Hvordan hindrer du den å løpe bort til andre når den går fritt?

Anonymkode: 58de9...49f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan hindrer du den å løpe bort til andre når den går fritt?

Roper på den? En hund uten innkalling får selvfølgelig ikke lov til å løpe fritt viss det er jeg som går med den. 

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller hold deg hjemme...

Mennesket før dyr, alltid.

Anonymkode: 338a8...50c

• Liker 6
Skrevet

Jeg har mine løs, men med god innkalling. Det er ikke lov til å ha hunden din løs om ikke du kan kontrollere den og passe på at den ikke plager andre, så du kan fint hanke dem inn og levere hos politiet.

Anonymkode: 95358...427

• Liker 7
Skrevet

De fleste kommuner har båbdtvang mellom 1. April til 20. August for og beskytte vilt. Utenom det så kan hunden være løs HVIS en har kontroll på hunden og har hensynsfull oppførsel

• Liker 5
Skrevet

Er helt enig. Om du absolutt skal la hunden være løs, bør man gjøre det der man ikke risikerer å møte andre turgåere. Mange er redd hunder eller allergisk, så bør man ta hensyn til det.

• Liker 6
Skrevet

Jeg møtte på en gjeng med hunder . Skremmende.  Det er annerledes hvis det er en eller to men her var det mange.Var mer enn 5 stykker . Det var ingen kontroll å de bjeffet å løp over alt. 

Anonymkode: 7e262...c5d

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er helt enig. Om du absolutt skal la hunden være løs, bør man gjøre det der man ikke risikerer å møte andre turgåere. Mange er redd hunder eller allergisk, så bør man ta hensyn til det.

"Om du absolutt må". AB fra over her, som informerer om at man ikke kan ha hunden løs om ikke man har kontroll på den. "Om man absolutt må" er en fryktelig teit ordbruk. De aller, aller fleste hunder har veldig godt av å få løpe løst og har det utvilsomt best sånn. Det handler ikke om "hvis man absolutt må", men om å gi hunden også et godt liv. Og ta hensyn til alle andre samtidig.

Anonymkode: 95358...427

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du mindre allergisk eller redd om du treffer en hund i bånd på en smal sti? Alvorlig talt, jobb med nevrotismen, hunder har faktisk en plass i dette samfunnet enten du liker det eller ei. 

• Liker 16
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du mindre allergisk eller redd om du treffer en hund i bånd på en smal sti? Alvorlig talt, jobb med nevrotismen, hunder har faktisk en plass i dette samfunnet enten du liker det eller ei. 

Jeg er hverken redd eller allergisk. Men slipper ikke hunden min løs i en turløype av hensyn til andre.

Går da mye turer i fjellet der hunden kan løpe fritt uten å være til ulempe for andre. Handler om å vise respekt.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Haha aldri!!!

Anonymkode: c21f9...562

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Man SKAL ha kontroll på hunden sin, absolutt hele tiden, nettop for å hindre at den løper bort til folk som ikke vil ha noe med den å gjøre. Mange har ikke helt skjønt det der enda, men tror at «ingen båndtvang» = hunden kan løpe som den vil 

Anonymkode: e5322...a09

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hundehatere er helt på bunden... 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hundehatere er helt på bunden... 

Man er ikke hundehater fordi man setter mennesker foran hunder.

Jeg mener, du hater ikke alle andre mennesker fordi du setter din egen familie foran dem, gjør du vel? 

• Liker 7
Skrevet

Båndtvang er til for å beskytte vilt, ikke for å beskytte mennesker med irrasjonell hundefrykt. Enig i at man ikke skal la hunden gå løs hvis man ikke kan kontrollere den. Men, hvis du er redd for å gå på tur i frykt for å møte en løs hund, så  er det du som må holde deg hjemme i tidsrommet det ikke er båndtvang. Hunder (som oppfører seg) har faktisk like mye rett til å gå fri som deg.

Anonymkode: ba30b...1d5

• Liker 26
  • Nyttig 3
Skrevet

Ta med godbiter i lomma og kast en neve til dem om de kommer mot deg. Da blir de stående og lete etter godbiter mens du går videre. 

Anonymkode: 19111...dc2

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...