AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #21 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 17.10.2022 den 10.28): D-vitamin (høy dose), periodisk faste, vektnedgang. Anonymkode: 5f1df...746 Kan jeg spørre hvor høy dose du ligger på med D-vitamin? Anonymkode: ac26e...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #22 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan jeg spørre hvor høy dose du ligger på med D-vitamin? Anonymkode: ac26e...25c Jeg tok vel som oftest 80 eller 100 microgram (3200 eller 4000 IU) daglig, mye pga. en studie jeg kom over hvor de hadde brukt den doseringen. Glemmer jo en dag her og der, men sånn stort sett. Tok blodprøve på forsommeren for å sjekke nivåene og de lå rett over referanseområdet, det er jo flott og da trappet jeg litt ned. Tenkte å sjekke igjen utpå høsten nå. Hvor mye akkurat D-vitaminen bidrar kontra andre tiltak jeg gjør er jo uvisst, men det er første året jeg tar D-vitamin fast og det er først i år at jeg i det hele tatt har en selvgående syklus, så jeg tenker det spiller nok inn. Anonymkode: 5f1df...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #23 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 21.05): Jeg tok vel som oftest 80 eller 100 microgram (3200 eller 4000 IU) daglig, mye pga. en studie jeg kom over hvor de hadde brukt den doseringen. Glemmer jo en dag her og der, men sånn stort sett. Tok blodprøve på forsommeren for å sjekke nivåene og de lå rett over referanseområdet, det er jo flott og da trappet jeg litt ned. Tenkte å sjekke igjen utpå høsten nå. Hvor mye akkurat D-vitaminen bidrar kontra andre tiltak jeg gjør er jo uvisst, men det er første året jeg tar D-vitamin fast og det er først i år at jeg i det hele tatt har en selvgående syklus, så jeg tenker det spiller nok inn. Anonymkode: 5f1df...746 Når du sier at du lå rett over referanseområdet for D-vitamin, hvor høyt nivå har du da? Anonymkode: 13505...b19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2022 #24 Del Skrevet 26. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 15.10.2022 den 16.13): Dere med PCOS, har noe hjulpet dere for å få regelmessig syklus? Kosthold, vektnedgang, trening, medikamenter, kosttilskudd? Alle erfaringer mottas med takk! Jeg har i perioder regelmessig syklus, men så plutselig mister jeg mensen igjen. Har ikke funnet ut om det er noe spesielt som gjør at den blir regelmessig/uregelmessig enda eller om det bare er helt tilfeldig 🤷🏻♀️ Anonymkode: 49ee0...246 Å få barn. Alt forsvant etter andremann. Vet at ikke alle er så heldige og blir gravide. Og før det sunn kosthold, regelmessig trening og nok hvile(søvn). Da var de verste dagene mye bedre Anonymkode: dcdb5...5f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #25 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Når du sier at du lå rett over referanseområdet for D-vitamin, hvor høyt nivå har du da? Anonymkode: 13505...b19 Husker ikke nøyaktig, men lurer på om jeg hadde 102 og ref.området gikk opp til 100🤔 nmol/L regner jeg med. Kan sjekke hvis jeg husker, men det var rundt der. Anonymkode: 5f1df...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #26 Del Skrevet 28. februar 2023 pingeling skrev (På 19.10.2022 den 21.58): Kosthold med lavere karbo (ikke ketogent lavkarbo), trening og tilskudd av d-vitaminer. Har etter det fått regelmessig mens hver måned (men noe avvik 31-33 dager). Har hatt lett vektnedgang, vesentlig mindre magemål og blitt gravid to ganger uten hjelp. Hatt et par perioder hvor jeg har tullet med kosten og da er jeg ute å kjører med syklusen med en gang. Skulle gjerne visst dette når jeg var yngre 😊 Ingen medisinering. Hvor mange gram karbohydrater har du ca hver dag? Og hvilke kilder til carbs spiser du? Anonymkode: 2dd46...8d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dianah Skrevet 28. februar 2023 #27 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 15.10.2022 den 16.13): Dere med PCOS, har noe hjulpet dere for å få regelmessig syklus? Kosthold, vektnedgang, trening, medikamenter, kosttilskudd? Alle erfaringer mottas med takk! Jeg har i perioder regelmessig syklus, men så plutselig mister jeg mensen igjen. Har ikke funnet ut om det er noe spesielt som gjør at den blir regelmessig/uregelmessig enda eller om det bare er helt tilfeldig 🤷🏻♀️ Anonymkode: 49ee0...246 Vegetarisk kosthold Mer trening Slutte på alt av prevensjon etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #28 Del Skrevet 28. februar 2023 N-acetyl cysteine bør være av interesse. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4306416/ Anonymkode: 1cc19...6c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #29 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor mange gram karbohydrater har du ca hver dag? Og hvilke kilder til carbs spiser du? Anonymkode: 2dd46...8d3 Prøvd å ligge på maks 100 gram. Hovedsaklig fra grønnsaker, frukt, fullkorn og noe melk. Anonymkode: fb809...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #30 Del Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.10.2022 den 22.21): Jeg er symptomfri når jeg veier under 90. Går jeg over det så baller symptomene på seg. P-piller fungerer best for meg, da holdes alt i sjakk. Anonymkode: 37fd9...98b Sånn var det for meg også. Jeg mener jeg har lest at BMI på 28 eller under er å foretrekke mtp PCOS. Jeg streber etter en BMI på 28, ligger rundt der nå. Jeg går på Metformin. Så vektnedgang og metformin er mine beste tips. (Og ja, jeg kunne gjerne hatt en BMI på 25 eller mindre, men det er lettere sagt enn gjort gitt) Anonymkode: a144a...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå